Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@11:58:19 GMT

رفع کسری بودجه با افزایش درآمدهای مالیاتی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۵۹۵۲

رفع کسری بودجه با افزایش درآمدهای مالیاتی

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ درصد کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۰ با افزایش درآمدهای پایدار برای دولت جبران شد.

به گزارش مشرق، رحیم زارع در برنامه تیتر امشب ۱ شنبه شب شبکه خبر افزود: در بررسی بودجه برای جبران کسری تراز عملیاتی آن، بدون فشار بیشتر به مردم و بالابردن نرخ تورم، ۴۰ درصد کسری بودجه دولت را با بالا بردن درآمدهای مالیاتی و پایدار رفع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سقف منابع ۹۱۰ هزار میلیارد تومان شد +متن کامل

وی با بیان اینکه لایحه در ابتدا با ۳۱۷ هزار میلیارد پیشنهاد شد تاکید کرد: ما این رقم را به ۴۱۷ رسانده ایم و این موضوع را با حذف معافیت مالیاتی از مواردی که مغفول مانده بود شامل انتشارات کمک درسی و موسسات کنکوری، هنرمندان، خانه و ماشین‌های لوکس و مواردی که اخذ مالیات از آن‌ها قانونی بود و پیش از این هم اخذ نمی‌شد محقق کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اظهار امیدواری از همدلی دولت و مجلس گفت: با بررسی‌هایی، سهم نفت و اوراق را در درآمدهای دولت کم کردیم تا به دولت کمک و بدهی‌های آن برای آینده کمتر شود.

زارع با اشاره به اینکه در بررسی بودجه ۱۴۰۰ با برخی اقدامات تلاش کردیم از رشد نقدینگی جلوگیری کنیم افزود: بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه جاری و پس انداز در خزانه موجود است که حدود یک پنجم آن در تسهیلات وام ازدواج و اشتغال به کار گرفته شده است.

وی گفت: همچنین ۳۶۰ هزار میلیارد تومان نیز برای ساخت مسکن طبق تبصره ۱۸ در نظر گرفته شد که ۴۰۰ هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۸۰۰ هزار واحد در شهرها و کلانشهرها ساخته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد:، اما رئیس کل بانک مرکزی، این رقم تخصیص یافته را "پول پرقدرت" می‌داند؛ البته ما منکر تصویب کردن پول پرقدرت در بودجه ۱۴۰۰ نیستیم، اما پول پرقدرت در جایی مضر است که موجب رکود شود، در حالی که این پول همراه با رونق اقتصادی، اشتغال و به تبع آن بهبود معیشت مردم خواهد بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا دولت مجلس رحیم زارع بانک مرکزی لایحه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه بودجه هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری