Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه متولی برآورد خسارت باید میزان خسارت‌های وارد شده به مستاجران را نیز به خوبی برآورد کند و در هنگام ارائه تسهیلات این عده که بی‌خانمان شده و وسایل زندگی را هم از دست داده‌ا‌ند فراموش نشوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛آیت‌الله سید نصیر حسینی در هشمتین بازدید میدانی خود از شهر زلزله‌زده سی‌سخت در حاشیه نشست با مدیران مرتبط با بازسازی مناطق زلزله‌زده با قدردانی از همه دستگاه‌هایی که بعد از زلزله پای کار بوده‌ا‌ند اظهار کرد: شهر سی‌سخت از جهات مختلف شهری ویژه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم شهر سی‌سخت سابقه فرهنگی و پیشینه علمی دارند و باید در خدمت به این مردم چنین ویژگی‌هایی را مد نظر قرار داد تصریح کرد: شهر سی‌سخت یکی از شهرهای گردشگری در جنوب کشور به شمار می‌رود که هر ساله تعداد زیادی گردشگر از این شهر دیدن می‌کنند و از این بابت سی‌سخت تنها متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و این شهر تعلق به همه مردم ایران دارد و تقریبا کمتر کسی است که با نام شهر سی‌سخت آشنا نباشد.

حسینی با شکرگذاری از درگاه پروردگار که در این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم تصریح کرد: خسارت‌های مادی زیادی به مردم شهر سی‌سخت وارد شده که باید همه از دولتی‌ها گرفته تا خیران و موسسات نیکوکاری و مجموعه‌های غیر دواتی دست در دست هم این شهر را مهیای کار و زندگی کنند.

وی با بیان اینکه از جنبه دیگر باید حوزه کشاورزی و باغداری سی‌سخت مورد توجه مسئولان قرار گیرد چرا که مردم زلزله‌زده سی‌سخت درگیر و دار منازل تعمیری و تخریبی خود هستند و باید چاره‌ای برای باغات این شهر در فصل بهار و نوبت هرس و رسیدگی به درختان اندیشیده شود خاطرنشان کرد: دستگاه متولی باید راهکاری بیندیشد تا به این حوزه که با تولید و اشتغال مردم سر و کار دارد بیش از این خسارت وارد نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در حاشیه بازدید از مراحل آواربرداری و خاکبرداری شهر زلزله‌زده سی‌سخت از مسئولان مرتبط به خصوص بنیاد مسکن خواست تا هر چه سریع‌تر کار آواربرداری و تخریب انجام شود و برای ساخت منازل تخریبی شهر سی‌سخت بدون فوت وقت اقدام لازم انجام شود.

حسینی با بیان اینکه نگران خانواده‌های مستاجر شهر سی‌سخت هستم و نباید آن‌ها به فراموشی سپرده شوند یادآور شد: دستگاه متولی برآورد خسارت باید میزان خسارت‌های وارد شده به مستاجران را نیز به خوبی برآورد کند و در هنگام ارائه تسهیلات این عده که بی‌خانمان شده و وسایل زندگی را هم از دست داده‌ا‌ند فراموش نشوند.

وی با درخواست از دستگاه‌های ناظر بر ساخت و ساز در شهر سی‌سخت تاکید کرد: سعی کنید سی‌سخت با دوام و زیبا و متناسب با یک شهر گردشگری ساخته شود تا در آینده و در برابر حوادث غیر مترقبه شاهد این حجم از خسارت بر مردم نباشیم و همچنین چهره شهر متناسب پذیرایی از گردشگران باشد.

نماینده ولی‌فقیه به دستگاه‌های مختلف از جمله هلال‌احمر، راه و شهرسازی، راهداری و نظام مهندسی و بنیاد مسکن تاکید کرد تا با همه توان به مردم شهر زلزله‌زده سی‌سخت خدمت کنند در صدور پروانه‌های ساخت زمان به درازا کشیده نشود و دستگاه‌های خدمات رسان نیز هرگونه مشکلی را بلافاصله و بدون فوت وقت و با در نظر گرفتن شرایط حاد مردم شهر سی‌سخت از پیش رو بردارند تا مردم علاوه بر زلزله با مشکلات جانبی دیگر دست و پنجه نرم نکنند و دچار مشکلات روحی نشوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی فقیه زلزله زده سی سخت شهر سی سخت مردم شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: دیروز با پیش بینی مناسب و هشدارهای لازم روستاها تخلیه ‌و ساکنان آنها در جایی اسکان داده شدند. بعد از شکستن بند خاکی مشکلی به مردم و خسارت جانی نداشتیم که در کنار این بارش الهی جای شکر دارد.

محمدعلی آخوندی‌ در گفت‌وگو با ایسنا گفت: جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با تعدادی از مدیران استانی که در شهرستان حضور داشتند تشکیل‌ و نیازهای دستگاه‌ها و وضعیت مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های استانی نسبت به تامین و اعزام ماشین آلات عمرانی اقدام شد ‌و امدادرسانی و تخلیه آب منازل و واحدهای تجاری در سطح شهر حاجی‌آباد و روستاها صورت گرفت.

آخوندی گفت: در حال حاضر باران بند آمده و شرایط برای کارهای امدادی فراهم است، اما در جاده، سیلاب وجود دارد و همکاران راهداری در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ‌اظهار کرد: برنامه ریزی انجام گرفت که تمام دستگاه‌ها و ماشین‌آلات برای همکاری حضور پیدا کردند و در محل فرمانداری ستاد زده شد و شرایط به صورتی پیش آمد که بتوانیم که حداکثر استفاده را از امکانات موجود در کنار امکانات اعزامی مرکز استان داشته باشیم.

آخوندی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به منطقه اعزام شده است، گفت: محورهای مواصلاتی و عشایر بیشتر خسارت دیدند و در زیرکوه بخش قنوات در دام خسارت دیده و بخشی از آبگرفتگی مناطق مسکونی شهری و روستایی را در برداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند