Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@09:23:29 GMT

​ذخیره ۹۲۴ میلیون متر مکعب آب در پشت سد سفیدرود

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۶۵۱۴

​ذخیره ۹۲۴ میلیون متر مکعب آب در پشت سد سفیدرود

خرمی از ذخیره ۹۲۴ میلیون متر مکعب آب در پشت سد سفیدرود خبر داد و گفت: میزان آورد آب سد سفیدرود امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک سوم کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «وحید خرمی» شامگاه (یکشنبه 17 اسفند) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: میزان آورد آب سد سفیدرود امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک سوم کاهش پیدا کرده که این امر کمی نگران کننده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان استفاده هر چه بیشتر از آب باران و روان آب‌ها را توسط کشاورزان استان برای انجام شخم زمستانه عرصه‌های شالیزاری مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: میزان پوشش برفی استان گیلان و حوضه آبریز سد سفیدرود نیز نسبت به سال گذشته و سال‌های قبل عدد بسیار کمتری است.

 

خرمی وضعیت ذخیره آب پشت سد سفیدرود را برشمرد و با بیان اینکه هم‌اینک 924 میلیون متر مکعب آب در پشت این سد جمع شده است تصریح کرد: این مقدار ذخیره آب در سد سفیدرود به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود 60 میلیون متر مکعب کمتر است.

 

وی میزان آورد آب به سد سفیدرود را امسال 71 متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و یادآور شد: میزان آورد آب به سد سفیدرود سال گذشته 210 متر مکعب بر ثانیه بود که امسال حدود یک سوم کاهش یافته و این موضوع اندکی نگران کننده است. 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه به علت آورد کم آب در حوضه آبریز سدسفیدرود و پوشش برفی کم استان، در فصول بهار و تابستان سال آینده کمی نگرانی وجود دارد افزود: امیدواریم تا پایان اسفند امسال و به بارش نزولات جوی بخشی از کمبودها جبران شود.

 

خرمی لایروبی انهار و سردهنه سازی انهار در استان گیلان توسط شرکت آب منطقه‌ای را هم مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: ما هر ساله برای لایروبی انهار برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دهیم و همواره هم حوالی عید نوروز این کار را شروع می‌کنیم.

 

وی از برنامه شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای لایروبی بیش از 500 کیلومتر از انهار سخن گفت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات لایروبی چیزی حدود حدود 150 کیلومتر از انهار درجه یک و دو انجام شده و برای مابقی هم پیمانکار تعیین کردیم تا لایروبی آن‌ها هم طبق اولویت‌های برنامه‌ کاری انجام شود.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: ذخیره آب سد سفیدرود لایروبی انهار استان گیلان شرکت آب منطقه ای میلیون متر مکعب میزان آورد آب سال گذشته سد سفیدرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران

محمدمهدی عباس‌زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی از ۱۶ مهرماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، در واحد‌های مرغداری گوشتی استان انجام شد.

او با بیان اینکه در این مدت ۳۵۹ هزار تن شیر در دامداری‌های استان تولید و به بازار عرضه شد، افزود: ۳۵ هزار تن گوشت قرمز و ۱۸۵ هزار تن گوشت مرغ صنعتی در استان تولید شد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه از ۱۶ مهر ماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در مرغداری‌های صنعتی استان تولید شد، گفت: برای حمایت از بخش دامپروری ۷۱۱ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در استان تامین و توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • همدان با رفع نواقص گذشته در اکسپوی امسال درخشید
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه