Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:30:41 GMT

راهکار جدید گوایدو برای جلب حمایت غرب

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۶۶۶۰

راهکار جدید گوایدو برای جلب حمایت غرب

به گزارش خبرگزاری مهر، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان حکومت قانونی ونزوئلا که در دو سال گذشته با حمایت کشورهای غربی تلاش گسترده ای را برای سرنگون کردن دولت «نیکلاس مادورو» انجام داده، برای آنکه بتواند همچنان کشورهای غربی را در کنار خود داشته باشد و حامیان جدیدی همچون رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای غربی را به لیست حامیان خود اضافه کند، مسیر اتهام زنی به ایران را در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه گوایدو در مصاحبه با رسانه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» با طرح اتهامات اثبات نشده علیه ایران مدعی شد: ایران یکی از مقاصد اصلی قاچاق اورانیوم از ونزوئلا است و دولت مادورو اجازه ورود ایران به این حوزه را داده است.

رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که از سوی دولت آمریکا به عنوان رئیس‌جمهور قانونی این کشور شناخته می‌شود، با اعلام اینکه چند نفر از اعضای ارتش ونزوئلا در ارتباط با قاچاق اورانیوم بازداشت شده‌اند، مدعی شده است ایران یکی از مقاصد اصلی قاچاق اورانیوم از ونزوئلا است.

بر اساس این گزارش در اسنادی که در سال ۱۳۸۹ توسط وب‌سایت ویکی‌لیکس منتشر شد آمده بود که دیپلمات‌های آمریکایی نسبت به خواست ایران برای به‌دست آوردن اورانیوم از کشورهای بولیوی و ونزوئلا ابراز نگرانی کرده‌اند. اما درست در همان زمان دیپلمات‌های آمریکایی برآورد کرده بودند که نگرانی نسبت به ارسال اورانیوم از ونزوئلا به تهران بی‌پایه و اساس است.

گوایدو در این مصاحبه بر ادامه تلاش‌های خود برای جلب حمایت بین‌المللی علیه نیکولاس مادورو، تاکید کرده است.

یادآور می شود خوان گوایدو تا آذرماه امسال ریاست کنگره ملی ونزوئلا را بر عهده داشت ولی کمیته انتخابات ونزوئلا روز دوشنبه ۱۷ آذر اعلام کرد نامزدهای طرفدار نیکلاس مادورو برنده انتخابات کنگره ملی این کشور شده‌اند.

به گزارش مهر، در حالیکه کشورهای غربی طرف برجام در تلاش هستند تا با استناد به هر بهانه ای از عمل به تعهدات خود سرباز زده و تهران را به نوعی در تنگنا قرار دهند، پی بردن به هدف طرح ادعاهایی نظیر آنچه گوایدو به زبان آورده چندان مشکل نیست؛ چون از یک طرف غربی ها را راضی می کند و از طرف دیگر حمایت های در حال انجام از اپوزیسیون ونزوئلا بیشتر می شود.

کد خبر 5164429 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: خوان گوایدو ونزوئلا انتقال اورانیوم ایران ایالات متحده امریکا عراق عربستان سعودی ایران فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه سوریه برجام جو بایدن لبنان جنگ 2015 یمن ویروس کرونا آنتونی بلینکن کشورهای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست همسایگی دولت سیزدهم

«جمهوری اسلامی ایران، کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند»؛ این شاید مهم‌ترین بخش از اولین سخنرانی رئیس‌جمهور است که ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در مراسم تحلیف با حضور مهمانان خارجی و داخلی در مجلس شورای اسلامی اعلام شد و بررسی عملکرد بیش از ۲ سال و ۷ ماهه دولت سیزدهم نشان می‌دهد به این گزاره پایبند بودند و در مسیر تقویت و گسترش ارتباط با کشورهای همسایه حرکت کردند و «مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی، ارتقا روابط با کشورهای همسایه» بوده است و «خواهان عزت و اعتلای آنها» بوده‌اند.

خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی به بررسی روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه طی یک‌سال گذشته پرداخته است.

کد خبر 6097420 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • فرصت حج برای غزه
  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • ایران تئوری بازدارندگی اسرائیل را درهم کوبید
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی