Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:42:58 GMT

کمبود و گرانی مواد اولیه عامل افزایش قیمت شیرینی است

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۶۷۶۹

کمبود و گرانی مواد اولیه عامل افزایش قیمت شیرینی است

محمد فرزانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه گرانی و کمبود مواد اولیه تأثیر مستقیمی در قیمت شیرینی و شکلات دارد گفت: قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته به طور میانگین حدود ۷۰ تا ۱۰۰ درصد رشد داشته است. به طورمثال روغن ۱۶ کیلویی که سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشت، در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و حتی نسبت به دو ماه قبل، دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مواد اولیه ای چون پودرهای قهوه، نسکافه، مغز بادام، آرد، شکر و… هم افزایش قیمت داشته‌اند. از طرفی کمبود روغن و شکر هم مزید برعلت شده است.

رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات مشهد با بیان اینکه خوشبختانه اداره غله، قیمت انواع غلات از جمله آرد را کنترل کرده است، افزود: قیمت انواع شکلات هم نسبت به سال گذشته حدود ۱۵۰ درصد افزایش داشته است، البته چند روزی است با کاهش نرخ ارز مواجهیم که امیدواریم این مسئله تأثیر مستقیمی در قیمت مواد اولیه داشته باشد.

وی ادامه داد: اتحادیه و صنف شیرینی فروشان، آخرین نقطه اتصال با مردم هستند و انتظار از ما برای کنترل قیمت‌ها بالاست، در حالی که گرانی مواد اولیه مهمترین عامل افزایش قیمت است و برخی از اصناف، هم اکنون با کمترین میزان سود، در حال ارائه خدمت هستند تا بازار را کنترل کنند.

فرزانی با بیان اینکه سال گذشته شیوع کرونا باعث کاهش تقاضا در بازار شد افزود: امسال علاوه بر کرونا، گرانی هم مزید بر علت شده تا استقبال چندانی از باز شیرینی و شکلات نشود و بازار هم اکنون به هیچ عنوان رنگ وبوی عید ندارد. با این حال یارانه‌ای بسیار محدود برای برخی مواد اولیه در نظر گرفته شده که امیدواریم تأثیری هرچند کم بر قیمت‌ها بگذارد.

وی با اعلام اینکه در مشهد حدود ۸۰۰ واحد تولیدی و فروش شیرینی وجود دارد اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم، با توجه به شیوع کرونا، کالای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و مجاز تهیه کنند و به هیچ عنوان از فروشگاه‌ها و مراکز متفرقه و غیر مجاز تقاضای کالا نکنند، چون برخی از آنها به صورت زیرزمینی اقدام به تولید شیرینی می‌کنند و کنترلی روی آنها نیست.

کد خبر 5163940

منبع: مهر

کلیدواژه: شیرینی و شکلات بازار شب عید مدیریت عرضه و تقاضا مشهد ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل شهرستان کرج شیراز عکس استانها اراک کرونای انگلیسی انتخابات 1400 مواد اولیه سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر مخابرات استان مرکزی در خصوص اجرایی شدن طرح فیبر نوری در سطح استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: هدف از اجرای شبکه فیبر نوری توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت در سطح استان است. 
لطفی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا در سال گذشته افزود: سال گذشته در استان مرکزی ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن در شهر‌ها انجام شده و حدود ۳۰ إلی ۶۰ درصد شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفته است. 
مدیر مخابرات استان مرکزی ادامه داد: شاید کمترین توسعه مربوط به شهر اراک است که با تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان تا انتهای امسال این وضعیت را به بیش از ۹۰ درصد رساند.
او عنوان کرد: برای استفاده از ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری صورت گرفته تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده و همین رقم برای سال جاری نیز در برنامه گنجانده شده است.

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد