Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل استاندارد فارس گفت: این بازرسی‌ها از پانزدهم اسفندماه شروع وتا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

رهنما افزود: کارشناسان استاندارد در طول سال بصورت مداوم از مراکز عرضه و کارخانجات تولیدی استان بازرسی‌های فنی را بعمل می‌آورند وبدلیل شرایط خاص ایام نوروز و خرید بیشتر مردم این بازرسی‌ها در ایام پایانی سال و نیمه اول فروردین ماه امسال بصورت ویژه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل استاندارد فارس گفت: نظارت بر شیرینی فروشی‌ها و قنادی‌ها با تمرکز بر نظارت براقلام مشمول استاندارداجباری مانند شکر، روغن، آرد و بویژه جعبه‌های شیرینی بصورت خاص در دستور کار قرار دارد.

او از مردم خواست مواد غذایی را از مراکز معتبر عرضه خرید کنند واز تهیه مواد غذایی کنار جاده‌ها و یا مراکز غیر مجاز به ویژه آب معدنی و لبنیات خودداری کنند.

رهنما افزود: با توجه به اطلاع رسانی انجام گرفته در صورتیکه در یک مرکز عرضه کالا‌ی غیر استاندارد کشف شود مسئولیت قانونی این تخلف به عهده فروشنده می‌باشد واز مردم در خواست می‌شود در زمان خرید کالا کدده رقمی زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا بلا فاصله اصالت علامت استاندارد اعلام شود.

او در خصوص استفاده از وسایل شهربازی تاکید کرد بهره برداری از هرگونه وسیله بازی منوط به تاییدیه استاندارد بوده ودر غیر اینصورت بهره برداری از این وسیله جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره استاندارد فارس تشدید بازرسی ها ایام نوروز عرضه کالا بازرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی

ایسنا/آذربایجان غربی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در استان طی فروردین سال جاری خبر داد.

ایرج مرندی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:  ۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق  انجام و منجر به  تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه امسال شده است. 

وی افزود: در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۴۶ درصدی هستیم. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان خاطرنشان کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بود.

مرندی اظهار کرد: در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود، شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گره اندر گره
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌