Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا قزوینی غرابی کارشناس مسائل منطقه  در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص مهمترین پیام ها و اهداف سفر پاپ به عراق و دیدار وی با آیت الله سیستانی به عنوان مرجعیت عالی شیعیان عراق، اظهارداشت: عراق همواره از گذشته یکی از اماکن مقدس ادیان ابراهیمی از جمله مسیحیت بوده است، استان ذی قار و شهر باستانی اور زادگاه حضرت ابراهیم (ع) است و علاوه بر جنوب عراق در گذشته و پیش از اسلام از کانون های مسیحیت در منطقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این موضوعات جایگاه عراق را ای برای ادیان وحیانی و مراجع دینی برجسته و والا می کند، گفت: افزون بر اینها حضور شخص پاپ در منزل آیت الله سیستانی نشان دهنده توجهی است که واتیکان به جایگاه ایشان دارد.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: بیانیه صادر شده واتیکان پس از پایان دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی تمجید از نقش ایشان و طائفه شیعی در مواجهه با افراط گرایی در عراق بوده است. هرچند که برخی جریان ها در عراق و خارج از آن مدعی هستند که یکی از اهداف این سفر و پیامدهای آن تثبیت جایگاه حوزه نجف در مقابل قم است.

غرابی تاکید کرد: آنچه مهم است تمرکز بر جایگاه مرجعیت شیعی به عنوان مرجعیتی دوستدار و علاقه مند به صلح و امنیت است.

وی ادامه داد: چنین دیداری و با چنین ترتیباتی نشان داد که مرجعیت شیعه همچنان قدرتمندترین نهاد اجتماعی مؤثر بر شؤون مختلف جامعه و سیاست است.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: با گذشت یک قرن از اثرگذاری علمای مسلمان شیعه در تحولات تاریخی عراق، اکنون نیز این اثرگذاری از حدود یک دهه و نیم اخیر، مشهود و به طور قطع قوی تر از گذشته است.

غرابی در پایان خاطرنشان کرد: تمجید واتیکان از نقش مرجعیت شیعه در تحولات سال های اخیر عراق اذعان به نقش آیت الله سیستانی در بسیج همگانی در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی بوده است.

محمدمهدی ملکی کد خبر: 1090646 برچسب‌ها عراق پاپ فرانسیس آیت الله سیستانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عراق پاپ فرانسیس آیت الله سیستانی آیت الله سیستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار

آقای احمدی گفت: همه ساله آفات برگخوار و جوانه خوار بلوط خسارات سنگینی را به عرصه‌های جنگلی استان وارد می‌کنند و در سال ۱۴۰۳ سطحی معادل ۴۵۰۰۰هکتار از جنگل‌های استان را آلوده نموده که منطقه مشایخ شهرستان کیار نیز از این موضوع مستثنا نبوده و مورد هجوم این آفات قرار گرفته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با توجه به اعتبارت خود اقدام به مبارزه با این آفات در سطح ۳۰۰ هکتار در جنگل‌های منطقه مشایخ نموده است.

وی افزود: از آنجایی که در جنگل‌ها استفاده از سموم شیمیایی ممنوع می‌باشد عملیات مبارزه با ترکیب بیولوژیک BT صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید

مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد

احمدی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این مناطق در منطقه حفاظت شده محیط زیست واقع شده و اداره کل منابع طبیعی استان با توجه به اعتبارات خود هر ساله اقدام به مبارزه می‌نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • لحظه اصابت راکت‌ها به پایگاه کرم ابوسالم/ واکنش تصویری قسام
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • پولشویی