Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید سوری روز دوشنبه افزود: قرنطینه سطوح مختلفی دارد. هدف از قرنطینه الزاما چفت و بست زدن به استان نیست. ضمن اینکه همه استان خوزستان درگیر اپیدمی شدید و ویروس جهش یافته نیست و بیشتر شهرهای جنوبی و غربی آن درگیر هستند اما متاسفانه در مورد خیلی از مقرراتی که در کشور اجرا می شود در عمل یک عده متخلف پیدا می شوند که راههای فرار را پیدا می کنند، رسیدگی به این موضوع دیگر در اختیار وزارت بهداشت نیست بلکه در اختیار نهادهای انتظامی و نظارتی است که باید اقدام کنند و وزارت بهداشت هم نسبت به این موضوع گلایه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ  به این پرسش که آیا انجام تست های سریع از مسافران هواپیما، قطار و اتوبوس موجب شناسایی بیماران و جلوگیری از انتقال بیماری می شود یا نه گفت: عمده تست های کرونا که اکنون در کشور انجام می شود از نوع تست های سریع است که البته دقت کافی را ندارند و ممکن است تعداد زیادی منفی کاذب داشته باشند. متاسفانه همین تست ها برای مسافران هواپیماها، قطارها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی انجام می شود و ممکن است افراد ناقل با در دست داشتن تست های منفی کاذب در حالی که ناقل و حامل ویروس هستند، به مسافرت بروند و بیماری را به افراد دیگر منتقل کنند.

وی گفت: به طور کلی تست های «پی سی آر» دقیق تر هستند اما گسترش آنها نیازمند امکانات آزمایشگاهی است و امکان گسترش و افزایش زیاد تعداد این آزمایش ها نیست، البته تست های سریع ژنتیکی نیز وجود دارد که تعداد آنها زیاد نیست.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این پرسش که چرا با افرادی که پروتکل ها را می شکنند برخورد نمی شود، گفت: در این نوع اپیدمی ها سعی بر این است که برخوردهای فردی به حداقل برسد مگر اینکه قوانین و مقرارت کلی تدوین شود و بر اساس آن جریمه هایی در نظر گرفته شود. اکنون سیاست کشور به دنبال شدت عمل در اجرای پروتکل ها نیست و با توصیه و آموزش و پیشنهادها پیش می رود اما به رغم فشارها و توصیه هایی که شده موارد تخلفی دیده می شود که باید جدی تر برخورد شود.

سوری ادامه داد: گروهی معتقدند که این اقدامات کافی نیست و حتما باید اقدامات جدی تری علیه متخلفان صورت بگیرد، برخی جاها واقعا برخورد با پروتکل شکنان و افرادی که در رعایت مقررات سهل انگاری می کنند، لازم است، وزارت بهداشت هم معتقد به اعمال قانون و سختگیری علیه پروتکل شکنان است اما به هر حال سیاست ها ممکن است متفاوت باشد اما اگر حتی ۱۰ درصد مردم پروتکل ها را رعایت نکنند و بی توجهی کنند، در صورتی که مبتلا باشند دیگران را مبتلا می کنند و اپیدمی همچنان ادامه دار و رو به گسترش خواهد بود اما متاسفانه همواره افرادی هستند که رعایت نمی کنند و جان خود و اطرافیانشان را به خطر می اندازند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تا کنون یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۲ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۰ هزار و ۶۸۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

47231

کد خبر 1493636

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس ستاد ملی مقابله با کرونا سفر تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند.

اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان

جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.
این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.

طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود.

معرفی خیریه‌ پزشکی نوین

ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.

این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ملیکا نوروزی از کسب مدال بازماند