Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت‌الله محمدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تأمین پایدار آب شهرستان سرخه در سفر دوم رئیس‌جمهور تصویب و پس از انجام مطالعات لازم و بررسی‌های کارشناسی با هدف تأمین آب ۱۳ روستای شهرستان فیروزکوه و تأمین آب شهرستان سرخه از توابع استان سمنان ابلاغ شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: یک‌پارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی موجب تسریع آب‌رسانی به روستاهای استان تهران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی با بیان اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در سال برای افق ۱۴۲۵ در این طرح پیش‌بینی‌شده است، افزود: در اجرای این طرح ۸۱ کیلومتر خط اصلی انتقال آب، خط انتقال و تأمین برق ۲۰ کیلوولت، ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن ذخیره آب و تأسیسات فنی و مهندسی انجام‌شده است.

مدیرعامل آبفای شرق استان تهران با اشاره به این‌که طرح آب‌رسانی پایدار به شهرستان سرخه شامل دو بخش اجرایی انتقال آب چاه‌های محدوده مهاباد در شهرستان فیروزکوه تا مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی طارن و انتقال آب از مخزن طارن تا مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی شهرستان سرخه است، گفت: در مجموع ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح اختصاص‌یافته است.

وی در ادامه عنوا ن داشت: خط انتقال فاضلاب شهر دماوند به طول ۶.۵ کیلومتر و در اقطار ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر است که تاکنون حدود دو کیلومتر از آن اجرا شده و با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه در برخی نقاط عمق آن به ۳۰ متر می‌رسد که به‌صورت نقبی در حال اجرا است.

بنا به گفته مدیرعامل آبفای شرق استان تهران تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس با ظرفیت کلی ۴۸ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در دو واحد و برای جمعیت ۲۵۰ هزار نفر طراحی شده که واحد اول آن سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و واحد دوم آن با پیشرفت ۸۷ درصدی در مرحله اجرا قرار دارد.
 

کد خبر 5164518

منبع: مهر

کلیدواژه: تصفیه خانه فاضلاب شهرستان پردیس ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل شیراز شهرستان کرج عکس استانها اراک کرونای انگلیسی انتخابات 1400 شهرستان سرخه استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در پی در خواست رئیس شورای اسلامی خضرآباد از شرکت آب فاضلاب مبنی بر تعویض خط انتقال آب از منبع R۳ به منبع اصلی شهر خضرآباد و در خواست تشکیل جلسه با حضور مسئولان شهرستان، نشست تامین آب پایدار برای شهر خضرآباد با حضور معاون فرماندار شهرستان اشکذر ومدیر آبفای شهرستان، شهردار وشورای شهر وبخشداردر شهر خضرآباد تشکیل شد.  در این نشست مقررشد تا طرح تعویض ۲۰۰متر از خط انتقال آب از خروجی منبع R۳ تا بعد از رودخانه صورت گیرد و شهرداری وشورای شهر نسبت به تامین فضای مناسب جهت تاسیس دفتر آب فاضلاب در شهر خضرآباد جهت پاسخگویی مسئول مربوط به شهروندان اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد