Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@20:21:42 GMT

طلای جهانی به مسیر صعودی بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۷۵۳۰

طلای جهانی به مسیر صعودی بازگشت

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن دلار و تقویت انتظارات تورمی پس از تصویب لایحه کمک اقتصادی در سنای آمریکا، افزایش یافت و از پایینترین رکورد ۹ ماه گذشته که روز جمعه به آن سقوط کرده بود، فاصله گرفت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۰۵ دلار و ۷۸ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات این بازار روز جمعه به ۱۶۸۶ دلار و ۴۰ سنت نزول کرده بود که پایینترین قیمت از هشتم ژوئن بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۰۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: بهبود فضا پس از تصویب لایحه کمک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری آمریکا و افت شاخص دلار، به قیمتهای طلا کمک کرده اند.

سنای آمریکا روز شنبه برنامه کمک مالی کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری که از سوی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پیشنهاد شده است را تصویب کرد و لایحه نهایی، شامل بودجه ۴۰۰ میلیارد دلاری برای صدور چکهای ۱۴۰۰ دلاری برای بسیاری از شهروندان آمریکایی است.

یانگ گفت: تورم به دلیل افزایش قیمت نفت و فلزات پایه، قطعا بالا می رود و بخشی از چکهای کمکی که مردم دریافت می کنند ممکن است به سرمایه گذاری در صندوقهای ETF طلا اختصاص پیدا کند تا ارزش پولشان را در برابر تورم آینده حفظ کنند.

دلار در برابر ارزهای رقیب کاهش یافت و بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا هم از بالاترین رکورد یک ساله که روز جمعه به آن صعود کرده بود، عقب نشست.

استفن اینس، استراتژیست بازار جهانی اکسی کورپ در یادداشتی نوشت: طلا به دلیل خوش بینی به احیای اقتصادی قوی و رشد سریعتر از حد انتظار بازده اوراق قرضه، دچار سقوط قیمت شده است اما بازار طلا ممکن است افت بیش از حد سریعی را تجربه کرده باشد.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای اس پی دی آر گلد تراست که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه به پایینترین میزان در ۱۰ ماه گذشته سقوط کرده بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۲.۳ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۷۶ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۲۳۴۱ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد افزایش، به ۱۱۴۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار برای تحویل فوری درصد افزایش روز جمعه سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه صعودی شد
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود