Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@18:56:40 GMT

کلاهبرداری با عنوان پرداخت عیدی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۷۵۹۱

کلاهبرداری با عنوان پرداخت عیدی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی در این باره گفت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مناسبت های مختلف در کشور، با طراحی پلتفرم های مجرمانه و کلاهبرداری از هموطنان، تکنیک های خاص خود نظیر تطمیع، تشویق و یا تهدید را اجرا و سپس از فریب خوردگان کلاهبرداری می کنند.

وی ادامه داد: با رصد فضای مجازی کشور مشخص شد در چند روز گذشته لینک هایی با سرشماره های مختلف و یا تبلیغاتی در پیام رسان های غیر بومی مبنی بر واریز عیدی دولت به نیازمندان و کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا برای هموطنان ارسال شده که طی این پیامک ها از افراد خواسته شده به صفحه مربوطه مراجعه و با تکمیل اطلاعات درج شده،  مشخصات کارت بانکی خود را ارسال کنند که در نهایت در این روش کلاهبرداران با هدایت کاربران به درگاه های جعلی موسوم به فیشینگ به منظور پرداخت هزینه ثبت نام نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی آنان اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در کشور دسترسی مجرمان به حساب های بانکی هموطنان را در حد چشمگیری کاهش داده است، افزود: برخی از هموطنان از روی غفلت و عدم آگاهی باز هم فریب سودجویان و مجرمان را می خورند.

سرهنگ پاشایی در ادامه گفت: اطلاعات تمامی دهک های جمعیتی و درآمدی کشور در اختیار نهادهای اجرایی و دولتی بوده و ثبت نام برای دریافت هرگونه خدمات ارائه شده از سوی رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس گزارش سایت پلیس، این مسئول انتظامی به هموطنان هشدار داد: به هیچ عنوان فریب افراد سودجو و پیامک های دروغین را نخورند و اطلاعات لازم را صرفا از مبادی رسمی و اخبار منتشره از رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر دریافت کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به عموم مردم توصیه کرد اخبار مربوط به هر گونه ارائه خدمات دولتی را صرفا از سوی مبادی رسمی پیگیری و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

پربیننده ترین انتقام عجیب داماد از عروس خودکشی ۳ دختر دهدشتی از پشت بام! خواننده رپ محاکمه شد قاتل پدر و نامادری بالای چوبه دار جـــزئیات تازه از قتل‌عام خانوادگی در بلوار ابوذر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان غیر بومی تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موسوم به کیونت، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت کیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت ۱۲ نفر را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های متهمان را در منطقه حیدرآباد شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت کیونت اعتراف کردند. ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این باند حدود دو میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 6091353

دیگر خبرها

  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟