Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی انجمن داروسازان ایران گفت: عجیب است که هیات نظارت بر فضای کسب و کار به موضوع عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در داروخانه ورود می‌کند و پیگیر ممنوعیت عرضه این محصولات در سطح داروخانه‌هاست؛ در حالیکه بر اساس قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال ٦٧ و ماده ١٦ و ٢١ قانون مذکور مجاز بودن عرضه فرآورده‌های مذکور در داروخانه تصریح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، داروساز و مشاور عالی انجمن داروسازان ایران در گفتگو با ایسنا در رابطه با فشار‌هایی که به داروخانه‌ها از سوی برخی اصناف وارد می‌شود، گفت: عجیب است که هیات نظارت بر فضای کسب و کار با شکایت صنف محترم خرازی به موضوع عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در داروخانه ورود می‌کند و پیگیر ممنوعیت عرضه این محصولات در سطح داروخانه‌هاست؛ در حالیکه بر اساس قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال ٦٧ و ماده ١٦ و ٢١ قانون مذکور مجاز بودن عرضه فرآورده‌های مذکور در داروخانه تصریح شده است.

بقایی اضافه کرد: بر اساس قوانین از جمله ماده ٨ قانون تشکیل وزارت بهداشت، داروخانه مؤسسه‌ای پزشکی است که مجوز آن را وزارت بهداشت صادر می‌کند. آیا از نظر قانونی صحیح است که شورای رقابت برای مباحثی همچون تنظیم آئین‌نامه آن ورود نماید؟

وی با انتقاد از عدم دعوت از نمایندگان جامعه داروسازی در نشست‌ها و جلساتی که در اصناف برای بررسی ادعای صنف خرازی برگزار شده، گفت: بر اساس قانون داروخانه موسسه پزشکی است حالا اگر برخی از شما عزیزان به این اصل قانونی باور ندارید و آن را صنف می‌دانید، چرا در جلسات تصمیم‌گیری در رابطه با امور داروخانه از نمایندگان قانونی آن دعوت نمی‌کنید؟

وی افزود: مگر بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و ماده ٢ این قانون موظف نیستید که در زمان تصمیم‌گیری درباره صنفی از نمایندگان قانونی آن کسب نظر نمایید؟

بقایی با اشاره به اینکه با بی‌تدبیری‌های متوالی داروسازان کشور را دلسرد نکنید، تصریح کرد: ما هشدار می‌دهیم داروخانه تابلوی رشته داروسازی است و هر گونه تضعیف داروساز و داروخانه منجر به افزایش خروج نخبگان و فرار مغز‌ها خواهد شد و در نتیجه این خطر وجود دارد که در آینده مجبور به واردات صد در صدی دارو از خارج از کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: داروسازی داروخانه واردات محیط کسب و کار بر اساس قانون داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری

حسین صابری،عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار کنونی قم بیش از ۷۲ سال سن دارد و طبق مفاد صریح آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و مستندات قانونی و ماده ۹۶ این آیین‌نامه، در حال حاضر بازنشسته می‌باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در سال ۹۵ و اصلاحات بعدی از قانونی دیگر امکان ادامه فعالیت وی در جایگاه شهردار قم امکان پذیر نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: ادامه فعالیت وی در جایگاه شهرداری قم بخاطر قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، احتمال ابطال در اسناد و اوراق تعهد آور و غیرقانونی بودن در تصرف در اموال را به همراه داشته باشد.

صابری تصریح کرد: بر همین اساس هرگونه امضای پیمان و قرارداد‌ها توسط وی می‌تواند همراه با مشکلات حقوقی و خسارت برای مجموعه مدیریت شهری قم باشد.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید