Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سرلشگر حسین سلامی در دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب عصرهای کریسکان که هم‌اکنون با حضور مقامات کشوری و استانی و مهمانانی از اقلیم کردستان عراق در سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است، اظهار داشت: تجربه تاریخ نشان داده هرگاه اسلام طلوع کرد همه کافران و مشرکان صف‌آرایی کردند تا نور خدا را خاموش کنند اما تا امروز موفق نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز مفتخریم در خدمت مردم شریف و کریم کردستان هستیم، کردستانی که با کوه‌های بلند و چشمه‌های خروشان و دشت‌های سرسبز یک نگین زیبا در کشور پهناور ایران اسلامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مردمان کردستان به طبیعت این سرزمین شبیه هستند‌ رفیع با فلب‌هایی سرشار از ایمان، روح‌هایی لطیف، با طراوت و با نشاط، جاری در ایران که با تعهد به نظام در 4 دهه انقلاب اثبات کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کردستان بخش مهمی از حقیقت ایران عزیز است، کردستانی که ریشه در حیات این سرزمین داشته و خواهد داشت و نقطه نقطه این سرزمین وقتی از آسمان به آن نگاه کنیم کهکشانی پر از ستاره از شهدا را نشان می‌دهد.

وی اذعان کرد: ستارگانی که همواره بر سپهر افتخارات کردستان می‌درخشند و هرگز غروب نمی‌کنند و بخشی از هویت ملی ملت مقاوم ایران در این سرزمین رقم خورده است.

در این مراسم توسط موسسه فرهنگی دفتر نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب "عصر‌های کریسکان" خاطرات امیر سعیدزاده به قلم کیانوش گلزار راغب رونمایی می‌شود.

در این مراسم همچنین از ترجمه کردی کتاب عصرهای کریسکان تولیدی انتشارات سوره مهر حوزه هنری رونمایی خواهد شد.

 کتاب "عصر‌های کریسکان"، خاطرات آقای امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) از فعالیت‌های دوران پیش از انقلاب و مجاهدت‌های دفاع مقدس تا رنج‌های اسارت در زندان‌های کومله و دموکرات است که به‌قلم کیانوش گلزار راغب تدوین و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار سلامی فرمانده کل سپاه دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دوره تخصصی «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» که به بررسی ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران در نیم قرن گذشته اختصاص داشت، عصر روز گذشته هشتم اردیبهشت ماه در مشهد به پایان رسید.

سیدمحمدرضا میری هنرمند طراح گرفیک که مدیریت این دوره را برعهده داشت، درباره این دوره به خبرنگار مهر گفت: در سال گذشته و طی چند دوره، به خوانش و شرح کتاب «انفطار صورت» شامل مقالات شهید سید مرتضی آوینی پیرامون گرافیک انقلاب پرداختیم و از این رهگذر، به تاریخچه گرافیک ایران پیش و پس از انقلاب، ادوار مختلف و فراز و فرودهای آن نگاهی مختصر انداختیم.

وی افزود: اما امسال در فرصتی فراخ‌تر و در دوره‌ای با عنوان «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» قصد کردیم تا ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران را طی ۴ جلسه و در چهار دوره «پیش از انقلاب اسلامی»، «مبارزات و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس»، «دو دهه پس از جنگ» و بالاخره دوره «پس از فتنه ۸۸ تا به امروز» با دقت ببینیم.

وی بیان کرد: در این دوره از حیث رویکرد محتوایی، نمادشناسی، خاستگاه و تاثیرات اجتماعی، تکنیک های اجرایی و … آثار را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین، برای شرکت‌کنندگانی که مایل بودند، تمرین‌ها و پروژه‌های عملی پیشنهاد کردیم و در جلسه‌ای جداگانه به ارایه و نقد آنها پرداختیم.

میری در پایان اظهار کرد: این دوره از جلسات برای دانشجویان گرافیک و تصویرسازی، علاقه‌مندان به مباحث گرافیک انقلاب، طراحان جوان گرافیک و پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب و هنر انقلاب کاربردی بود و استقبال خوبی نیز شد.

کد خبر 6090052

دیگر خبرها

  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • ببینید | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد