Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@10:47:01 GMT

طرح کتاب گردانی در لرستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۷۶۸۱

طرح کتاب گردانی در لرستان آغاز شد

بازگیران گفت: طرح «کتاب گردانی» در لرستان با هدف اهدای کتاب به دانش آموزان نیازمند در استان آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصراله بازگیران در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: بسیاری از دانش آموزانی که فارغ التحصیل می شوند، کتاب های درسی و کمک درسی آنها بدون استفاده می ماند و از طرفی برخی از دانش آموزان نیازمند این کتابها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا طرح «کتاب گردانی» برای اولین بار در استان برنامه ریزی شد تا در پی آن دانش آموزانی که طی دو سال قبل فارغ التحصیل شده اند، کتاب های درسی و کمک آموزشی را به مدرسه تحویل داده و مدیران این کتاب ها را در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می دهند.

معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی این طرح تصریح کرد: با اجرای این برنامه علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ، سبب می شود تا دانش آموزان نیازمند هم به کتب درسی مورد نیاز دسترسی پیدا می کنند و فرهنگ اهدای کتاب و کمک به نیازمندان نیز ترویج می شود.

بازگیران عنوان کرد: خوشبختانه این طرح مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته و طبق اعلام مدیران مدارس، تاکنون دانش آموزان زیادی از سراسر استان کتاب های درسی را به مدارس تحویل داده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش آموزان نیازمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهیختگان جوان فردا آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان در راستای ایجاد شور و نشاط علمی در میان دانش‌آموزان و استعدادیابی و ظهور خلاقیت دانش آموزان با هدف گسترش فرهنگ و تحقیق و پژوهش و رشد مهارت‌های علمی، فناورانه و مهارتی دانش‌آموزان ایران اسلامی فردا 19 اردیبهشت آغاز و تا ۲۱ ادامه دارد. این جشنواره در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، کتابخانه و مرکز اسناد دکتر حبیبی برگزار می‌شود.

تمام تلاش باشگاه از برگزاری این رویداد آماده کردن دانش‌آموزان برای انجام یک پروژه واقعی و آکادمیک در محیط دانشگاه است. دانش‌آموزان با انجام دادن یک پروژه در مدرسه بر اساس طرح یادگیری پروژه‌محور با اصول و فرآیند انجام یک پروژه از طرح سوال پژوهشی و یافتن مسئله گرفته تا مشاهده و جمع‌آوری اطلاعات، فرضیه‌سازی، انجام آزمایش، تجزیه و تحلیل، ارائه نتیجه و پیشنهاد و ... آشنا می‌شوند و مشق پژوهش انجام می‌دهند، صرف نظر از محصول و نتیجه پروژه، آنچه که در این رویداد اهمیت دارد این است که دانش‌آموزان روش انجام یک پروژه و تحقیق را اصولی و درست یاد بگیرند.

در این دوره از جشنواره بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ دانش آموز از ۲۶ استان کشور در قالب 765 تیم دانش‌آموزی شرکت کردند که ان‌شاءالله از فردا تا ۲۱ اردیبهشت دستاورد‌های پژوهشی خود را ارائه می‌کنند. در این دوره از جشنواره حدود ۱۶۰ تیم از مدارس سما شرکت می‌کنند. دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی از پیش‌دبستان تا پیش‌دانشگاهی در این رویداد شرکت می‌کنند؛ اما اکثر دانش‎آموزان شرکت‌کننده در این دوره مقاطع دبیرستان دوره اول (هفتم، هشتم و نهم) هستند.

در این دوره بخش بازی‌ها و آزمایش‌های علمی مهیج با برگزاری بیش از ۲۰ بازی و آزمایش علمی جالب با هدف ایجاد جذابیت و شور و نشاط علمی و افزایش علاقه دانش‌آموزان به موضوعات علمی خصوصا موضوعات فیزیک و شیمی طراحی و در سه روز برگزاری رویداد اجرا می‌شود. همچنین توسط باشگاه پژوهشگران واحد علوم و تحقیقات و اعضای انجمن‌های علمی واحد، تور علمی و بازدید از آزمایشگاه‌های واحد علوم و تحقیقات را در برنامه داریم. در بخش پنل‌های سخنرانی و کارگاه‌های ویژه دانش‌آموزان و معلمان نیز از اساتید خاص و برجسته دعوت شده است.

به گزارش آنا، این جشنواره با حضور 2 هزار و 500 دانش‌آموز در 765 گروه از 26 استان از روز 19 تا 21 اردیبهشت از 9 تا 16 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهیختگان جوان فردا آغاز می‌شود
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟