Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه به طور طبیعی و به دلیل شرایط خاص موجود، امروز ما در تمام کشور با موج جدیدی از ویروس جهش یافته روبرو هستیم، افزود: متاسفانه سرعت سرایت پذیری و انتقال این ویروس جهش یافته و آثار ناشی از بیماری زایی و مرگ آفرینی آن نسبت به واریانت کلاسیک به مراتب افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به رفتارهای جدید ویروس کرونا، شرایط حال کشور شرایطی کاملا متفاوت نسبت به ماه های گذشته است.

سفرهای نوروزی فرایند چرخش ویروس را تسهیل می‌کند

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه ضمن توصیه به مردم برای خودداری از سفرهای نوروزی به دلایل فنی - بهداشتی، بیان کرد: این رفت و آمدهای بین استانی و بین‌شهری می تواند فرایند چرخش ویروس جهش یافته را تسهیل کند و این بسیار مساله آفرین خواهد بود.

زالی همچنین اظهار کرد: متاسفانه مقصد بیشتر سفرهای نوروزی در حال حاضر مناطق و استان هایی هستند که به تازگی از جریان فزاینده و خسته کننده امواج ویروس کرونا رها شده‌اند.

زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی بسیاری از استان‌ها اشباع است 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همچنین بیان کرد: تیم بهداشتی- درمانی در برخی استان ها از جمله استان گیلان، گلستان مازندران در طول یک سال گذشته با آسیب فراوانی مواجه شده اند.

زالی افزود: پس از مدت ها مقداری آمار مبتلایان به کرونا در این استان ها در حال فروکش است، اما شرایط این استان ها بسیار شکننده است.

وی با تاکید بر اینکه، زیرساخت های بهداشتی و درمانی اکثر استان های هدف برای سفرهای نوروزی تنها متناسب جمعیت همان منطقه است، تصریح  کرد: به هرحال ظرفیت بالقوه و بالفعل این مناطق در روزهای قبل اشباع شده و انجام سفرهای نوروزی به برخی استان ها می تواند فاجعه بار باشد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه از مردم خواست برای حفظ جان خود و عزیزانشان از هرگونه آسیب جدی به واسطه ویروس کرونا از انجام سفرهای نوروزی خودداری کنند.

تیم بهداشتی درمانی برخی استان‌ها نیازمند حمایت

زالی همچنین اذعان داشت: متاسفانه در برخی از مسافرت هایی که در تعطیلات آخر هفته شاهد بودیم، فشار غیرمتعارف و سنگینی به شبکه بهداشت و درمان استان های شمالی از جمله گیلان، مازندران و گلستان وارد شد.

وی تاکید کرد: در طول ماه های گذشته تیم بهداشت و درمانی استان های سفرخیز فشار بسیار زیادی را متحمل شده اند، لذا برای مراعات حال این زحمت کشان عرصه سلامت که در خستگی مفرط هستند، باید تدابیر حمایتی لازم اندیشیده شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه تاکید کرد: سفرهای نوروزی به دلیل اینکه فرایند سفرها طولانی تر و با جمعیت بیشتری همراه است، می تواند برای شبکه بهداشت و درمان کشور مشکل آفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه، در طول سنوات گذشته در ایام نوروز بسیاری از استان های جنوبی کشور به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی مطلوب تر مقاصدی مناسب برای سفرهای نوروزی مردم بوده اند، تصریح کرد: این استان ها نیز به دلیل مجاورت با استان خوزستان که به شدت از درگیری با این ویروس شکننده تر شده است، می توانند شاهد ورود امواج سهمگین کرونا باشند.

کد خبر 589442 برچسب‌ها سفر سفر - گردشگری كرونا در ايران علیرضا زالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر سفر گردشگری كرونا در ايران علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران سفرهای نوروزی برخی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ

سازمان هواشناسی کشور در خصوص ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در کشور و همچنین وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در برخی مناطق و نیز بارش تگرگ در نقاط مستعد هشدار زرد صادر کرد.

مناطق درگیر در مخاطره جوی

بر اساس این هشدار امروز (شنبه) کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استان‌های خوزستان و هرمزگان و فردا (یکشنبه) جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان دچار مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت دیدن سازه‌های موقت و احتمال خسارت دیدن نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در سفر‌ها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

باد شدید و گرد و خاک در ۵ استان

سازمان هواشناسی همچنین در خصوص وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک هشدار زرد دیگری صادر کرد.

بر اساس این هشدار نیز مناطق زیر در زمان اعلامی دچار مخاطر جوی خواهند شد:

امروز (شنبه): جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان

فردا (یکشنبه): خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های سمنان و کرمان

دوشنبه: جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان

بر اثر این مخاطره جوی در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت دیدن تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاع و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغ‌ها و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!