Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-پوکه معدنی سنگی است دارای رنگی روشن و ساختاری متخلخل و رنگدانه دار. در حقیقت آنقدر متخلخل است که سالها می توانند روی آب شناور شوند تا اینکه در نهایت غرقاب شوند و در آب فرو بروند. اما  پوکه دارای مزیت های بیشماری چه از لحاظ بهداشتی و زیست محیطی میباشد که در ادامه مقاله به آنها اشاره میکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پوکه معدنی و لوازم آرایشی و بهداشتی

پوکه احتمالاً بیشتر به دلیل کاربردهای آرایشی خود مشهور است. پوکه معدنی بسیار سخت است، بنابراین ساینده بسیار خوبی است. ساده ترین راه برای بهره مند شدن از مزیت یک پوکه خام این است که ناحیه ای از پوست پینه بسته را با آب گرم نرم کنید و سپس سنگ را به آرامی روی آن بمالید تا پوست مرده برداشته شود. در زمان مدرن ما، سنگ پوکه پودر شده اغلب به صابون ها یا ژل های بدن اضافه می شود تا قدرت تمیز کنندگی آنها را بهبود بخشد  یا در کرم ها و محصولات زیبایی که به منظور لایه برداری از پوست هستند استفاده میشود. پوکه یک سنگ کاملاً طبیعی است، به طور کلی دارای مواد شیمیایی مضر نیست و دارای PH خنثی است. همچنین سازگار با محیط زیست است و باعث محبوبیت آن در نظر عموم می شود.

 



 پوکه معدنی یا سنگ پا 

برخی دختران بعد از چندین سال از مراقبت از پاهای خود غافل می شوند، با گذشت سالها، اثرات عدم علاقه و عدم زنانگی بر روی آنها ظاهر می شود که به همین دلیل پاشنه پاهای آنها ترک خورده، خشک می شود و ناخن های آنها نامرتب میشود. و از آنجا که طبیعت پوست پا خشن است، از بین بردن این علائم نیاز به مراقبت ویژه دارد.در اینجا نحوه مراقبت از آن و نحوه استفاده از سنگ پا برای نرم شدن آنها برای آورده شده است. 

 

پوکه معدنی ودندانپزشکی

از آنجا که ساینده ای ملایم و غیر واکنش پذیر است، پودر پوکه در بسیاری از خمیردندان های سفید کننده و محصولات جلا دهنده دندان مخلوط می شود. این سنت بیش از 4000 سال قدمت دارد و مصریان باستان اولین کسانی بودند که این ماده معدنی را در این نقش به کار گرفتند. امروزه از پودر پوکه در دندانپزشکی به عنوان یک ماده تمیز کننده و صیقل دهنده و به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی استفاده میشود. از این پودر برای پر کردن دندانها بعنوان ماده رزین نیز استفاده می شود.



پوکه معدنیتمیز کننده و ساینده خوبی است

محصولات تمیز کننده خانگی مانند خمیرها و پودرهای تمیزکننده همچنین می توانند پوکه داشته باشند، که به آنها کمک می کند تا لکه های سفت و سخت شده را از بین ببرند. از پوکه و پودر در صیقل دادن شیشه ها، تمیز کردن و ایجاد تابلوهای مدار الکترونیکی، تمیز کردن صفحات لیتوگرافی، حذف لایه های اکسید سطحی در سطوح فلزی که برای آبکاری استفاده میشود ، جوش زدن چرم و چوب ها از آن استفاده می شود. 

 

برای تصفیه و نگهداری آب ازپوکه معدنی استفاده میشود

پوکه به دلیل ساختار داخلی متخلخل که دارد می تواند به عنوان یک روش فیلتراسیون بسیار خوب عمل کند. برخی از مزایای پوکه به عنوان محیط تصفیه، تأثیر آن در حذف ذرات، انبساط کم بستر فیلتراسیون و هزینه نسبتاً پایین نگهداری یا تعویض پوکه است. غیر سمی و بی اثر بودن به معنای حل شدن و تغییر طعم هر مایعی است که فیلتر می کند.

این ماده معدنی همچنین در تمیز کردن مواد بیولوژیکی (مانند سولفید هیدروژن ، مرکاپتان ها و سایر مواد آلی فرار) از فاضلاب کاملاً موثر است. کیفیت پوکه ، تولید ، پردازش و حمل و نقل آن تأثیر زیادی در کیفیت فیلترهای نهایی دارد. اگر قصد ساخت فیلتر پوکه دارید، حتماً قبل از آن مواد را کاملاً بشویید.

مخلوط کردن پوکه و خاک می تواند به افزایش توانایی های طبیعی تصفیه آب آن کمک کند و این روش در پروژه های اکولوژیکی کم اثر برای جلوگیری از آلودگی و رواناب از ورود آن به رودخانه ها ، دریاچه ها یا سطح آب استفاده شده است.

سنگ پوکه همچنین می تواند به عنوان بستر مورد استفاده قرار گیرد و یا با خاک برای گیاهان مخلوط شود زیرا هنگام آبیاری گیاهان می تواند رطوبت را ذخیره کرده و با خشک شدن خاک به تدریج آزاد کند. علاوه بر این ، خاصیت متخلخل آن باعث می شود گردش آب و گاز در خاک بهبود یابد و گیاهان به راحتی به مواد مغذی مورد نیاز دسترسی پیدا کنند - این امر خصوصاً در خاکهای فشرده با مقدار زیادی رس یا برای هیدروپونیک بسیار مهم است. در زمین های گلف با وجود ترافیک سنگینی که بر روی آنها وجود دارد، اغلب از سنگ پوکه برای حفظ پوشش چمن و شکل منظره آن استفاده می کنند.




پوکه معدنیبه عنوان جاذب شیمیایی و مکانیکی عمل میکند

ساختار پوکه بگونه ای است که آن را در جذب مایعات بسیار خوب عمل می کند، مانند یک اسفنج معدنی. با پردازش کافی، این توانایی کاملاً چشمگیر افزایش می یابد. بدین ترتیب، پوکه در طیف وسیعی از کارها که نیاز به جذب مایعات دارد مانند میعانات نفتی / شیمیایی بکار گرفته میشود.

یکی از کاربردهای بسیار مفید این ماده معدنی، کاهش قدرت و تخریبی بمب است. انفجارها از طریق امواج ضربه ای که دارای سرعت زیادی است باعث تخریب اجسام یا سازه ها زیاد می شوند. برای اینکه از خود در برابر انفجار محافظت کنید، باید دور بایستید.

همانطور که قبلاً گفتیم، پوکه کاملاً سخت است و ساختار داخلی آن بسیار پیچیده است. شکستن و له شدن این ساختار به یک بلوک فشرده نیاز دارد، انرژی زیادی را می گیرد، زیرا منافذ داخل سنگ به ترتیب فشرده می شوند (یعنی انفجار نیاز به تغییر شکل پوکه در کل حجم آن را دارد). استفاده از آن در سنگرها و پناهگاهای جنگی برای جلوگیری از آسیب ناشی از انفجارهای  بسیار کارآمد است.

 

 

پوکه معدنی در ساخترنگ ، لاستیک ، بتن کاربرد دارد

وقتی به عنوان پرکننده در رنگ ها مخلوط می شود، پوکه به آنها کمک می کند تا با گذشت زمان رنگ بهتری داشته باشند، مقاومت بیشتری در برابر آنها ایجاد می کند و باعث مقاومت در برابر از بین رفتن، لک دار شدن میشود.

همچنین می توان در ساخت لاستیک بکار گرفته شود. لاستیک های تقویت شده با پوکه عملکرد بهتری در هنگام هوای سرد یخی و برفی دارند، زیرا مواد به افزایش اصطکاک کمک می کند. به همین دلیل در چرخ های ساینده لاستیکی نیز مفید است.  پاک کن های مدادی از این ماده ساخته شده اند زیرا این ماده معدنی به حذف گرافیت از کاغذ کمک می کند.

سرانجام بتن دانه ای پوکه، که از زمان رومیان باستان مورد استفاده قرار گرفته است، تقریبا همان خصوصیات مکانیکی بتن معمولی را دارد اما با کاهش وزن تا یک سوم (بسته به ترکیب آن دارد). با این وجود بتن های پوکه در مقایسه با بتن معمولی از ویژگی های گرمایی ، صوتی و الاستیکی خوبی برخوردار هستند.

قیمت انواع پوکه معدنی 

عملکردپوکه معدنی درون خاک در برابر پرلیت

پرلیت مسلماً شناخته شده ترین و مورد استفاده گسترده ترین اصلاحیه غیر کمپوست خاک در باغداری، به ویژه برای گلدان ها و خاک های باغ است. این ماده برای کمک به ساختار مطلوب خاک و احتباس آب و مواد مغذی بکار گرفته میشود. اما فرآیند سنگ معدن پرلیت با گرمایش فلاش باعث افزایش هزینه و اثر کربن پرلیت می شود و این هزینه استفاده از پرلیت را برای پروژه های اصلاحی در مقیاس بزرگ منع می کند.

با استفاده از پوکه، افت عملکردی وجود ندارد. در یک مطالعه از دانشگاه ایلینوی، پوکه به عنوان جایگزینی پرلیت برای اصلاح خاکهای در حال رشد ارزیابی شد. به طور خاص، خواص شیمیایی و ویژگی های سطح مقایسه شد و ثابت شد پوکه بهتر و مفید تر از برلیت است.

شما میتوانید برای سفارش پوکه مورد نیاز با کارشناسان بخش فروش کارخانه تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

منبع : معدن کاران کیمیا



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پوکه معدنی لوازم آرایشی خمیردندان ماده معدنی استفاده میشود پوکه معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، موثقی نیا رئیس هیئت عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران  گفت: رئیس جمهور ایران در روز نخست اجلاس مشترک، بر افزایش همکاری‌ها به ۱۰ میلیارد دلار تاکید کرده است و ما در صدد حرکت در این مسیر هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • پدر طلبه شهید همایون معدنی به فرزند شهیدش پیوست
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه