Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولوی عبدالصمد دامنی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در ارتباط با دیدار پاپ فرانسیس با  آیت الله سیستانی در نجف اشرف، بیان نمود: چنین دیدارهایی اگر برابر با حسن نیت باشد و از برای اخلاص و رضای خداوند باشد می تواند بسیار مثمر ثمر واقع گردد؛ ما می توانیم ریشه این دیدار ها را در صدر اسلام و زمان پیامبر اسلام مشاهده کنیم که چگونه رسول اکرم با یهودیان و نصاری عهد و پیمان بستند و تا زمانیکه آنان به پیمان خود پایبند بودند، پیامبر نیز ثابت قدم ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: اکنون جهان بشریت هر چه آرام تر و آرامش به خود ببیند، برای زندگی و رشد و تکامل بشری می تواند محل مناسبی باشد؛ در این میان ملاقات ها و دیدار ها اگر در جهت تقویت صلح و وحدت میان ادیان آسمانی و مذاهب باشد قطعا بسیار مفید خواهد بود و اگر منجر به اختلاف و تفرقه گردد طبیعتا ضررهای جبران ناپذیری خواهد داشت.
 
مولوی دامنی، تصریح کرد: مشترکاتی در میان ادیان آسمانی به مانند توحید و اعتقاد به روز قیامت وجود دارد که می تواند ادیان آسمانی را با پیروی ازکتب الهی به مانند قرآن ، تورات وانجیل به یکدیگر نزدیک نماید.
 
وی در پایان تاکید کرد: در کتب الهی از پیامبران الهی همچون حضرت موسی ، مسیح و پیامبر خاتم سخن گفته شده است، این خود به تنهایی می تواند نقطه عطفی در مشترکات و وحدت آفرینی میان ادیان آسمانی باشد، امیداوریم این نوع گفتگوها الگویی برای سران و رهبران ادیان و مذاهب باشد تا با همفکری امت ها بتوانند زندگی بهتری را سپری کنند.
 
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: میان ادیان آسمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال بارندگی های اخیر در کشور افغانستان، بخش کمی از سیلاب و دشتمال وارد منطقه سیستان شده و به دشت خشکیده آن جان دوباره بخشیده است، اگرچه این روزها موقت و زودگذر است اما خوشحالی مردم را به دنبال داشته است.

سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان سیستان کد خبر 848329 منبع: فارس برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان باران افغانستان رود هيرمند

دیگر خبرها

  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • شبکه‌های اجتماعی یا ماشین‌های معتادساز
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی