Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ شاهین حسنوند دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور بسیاری از شهروندان برای فروش کالای نو و دست دوم خود بیش از پیش از سایت‌های نیازمندی خرید و فروش مانند دیوار و شیپور استفاده می کنند و کلاهبرداران با سوء استفاده از این موضوع با ارسال پیامک‌های جعلی از آنان کلاهبرداری می ‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  در این روش پس از ثبت آگهی در برنامه دیوار و شیپور بلافاصله مجرمان سایبری با ارسال پیامک با محتوای « تمدید آگهی با پرداخت مبلغ ناچیز » اقدام به ارسال لینک فیشینگ  « ارسال لینک‌ها و آدرس های متعلق به سازمانهای غیرواقعی» می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد : لینک فیشینگ ارسال شده در پیامک اطلاعات کارت بانکی کاربران را به سرقت برده و کلاهبرداران با این شگرد اقدام به سرقت از حساب بانکی آنها می‌کنند.

سرهنگ حسنوند با هشدار در خصوص استفاده از برنامه‌های خرید و فروش در سایت‌ها اظهار کرد :  کاربران اپلیکیشن‌های نیازمندی‌ مانند دیوار و شیپور باید به این موضوع دقت داشته باشند که این برنامه‌ها برای پرداخت وجه از پیام کوتاه استفاده نمی‌ کند.

وی ادامه داد : برای پیشگیری از برداشت غیرمجاز فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌ های ارائه شده از سوی افراد ناشناس بصورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان بیان کرد: معمولا مجرمان سایبری از دامنه‌های رایگان نظیر « .tk  و .ga » برای ایجاد سایت‌های فیشینگ استفاده کرده، در صورت مشاهده لینکی با این مشخصات شهروندان باید بیشتر از هر زمان به آن لینک‌ها شک کنند.

تکنیک‌هایی که در حقه فیشینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به انواع تکنیک هایی که کلاهبرداران در فیشینگ استفاده می‌کنند گفت: دستکاری و تقلب در لینک‌ها و آدرس ها ،دور زدن فیلتر،وب سایت جعلی،فیشینگ از طریق تلفن و روش جدید  «فیشینگ تب نبینگ» است که این برنامه از صفحاتی که کاربر باز کرده استفاده می‌کند و به طور آهسته کاربر را به سایت ساختگی ارجاع می‌دهد.

سرهنگ حسنوند ادامه داد : تمامی حملات فیشینگ نیاز به استفاده از یک وب سایت جعلی و ساختگی ندارند ؛ این نوع حملات شامل پیام هایی هم می شوند که ادعا می کند از طرف بانک هستند و از مشتری ها «استفاده کنندگان خدمات بانکی» می خواهند با توجه به مشکلی که برای حساب های آنها به وجود آمده است، با یک شماره تماس بگیرند.

وی افزود : مشتری به محض این که با این شماره تلفن «که متعلق به مهاجم است و یک سرویس تلفن اینترنتی است» تماس بگیرد، دستوراتی به مشتری داده می شود تا شماره حساب و رمز خود را وارد کند ؛ فیشرهایی که از سرویس تلفن اینترنتی استفاده می کنند، گاهی اوقات از داده های جعلی برای «آی دی کالر» استفاده می‌نمایند تا برای مشتریان این گونه به نظر برسد که این تماس از طرف یک سازمان مطمئن و معتبر انجام می شود.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان افزود : یکی از شیوه های متداول و رایج در فیشینگ ارسال لینک‌ها و آدرس‌های متعلق به سازمان‌های غیر واقعی و جعلی  از طریق ایمیل است ، آدرس هایی که تنها تفاوت آنها با آدرس اصلی یک یا ۲ حرف است یا از «دامین های فرعی» گمراه کننده برای ایجاد آنها استفاده شده است.

سرهنگ حسنوند گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

برچسب‌ها کسب و کارهای اینترنتی پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فضای مجازی پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کسب و کارهای اینترنتی پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فضای مجازی کسب و کارهای اینترنتی پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فضای مجازی پلیس فتا اخبار کنکور سایت ها آدرس ها لینک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد

 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری مادری که فرزند خود را به قتل رسانده و آگهی مفقود شدنش را منتشر کرده بود، خبر داد.
 

سرهنگ حسین تُرکیان روز یکشنبه افزود: در پی وصول شکایت مادری مبنی بر مفقود شدن دختر ۱۱ ساله‌اش، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی‌های کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی اصفهان آغاز و در نتیجه اقدامات صورت گرفته مشخص شد مادر طفل گمشده، با اظهارات ضد و نقیض خود قصد گمراه کردن پلیس را دارد.

رییس پلیس آگاهی اصفهان افزود: وی در بازجویی و مواجهه با مدارک و دلایل کاراگاهان جنایی، پرده از راز قتل دختر ۱۱ ساله خود برداشت و گفت در روز حادثه دخترم را به یک باغ متروکه در خارج از شهر بردم و اقدام به وارد کردن چند ضربه چاقو به او کردم و سپس جنازه‌اش را آتش زدم و از محل متواری شدم و با مراجعه به پلیس، خبر مفقود سدنش را اعلام کردم.

سرهنگ ترکیان خاطرنشان کرد: با اعتراف مادر به قتل دختر بچه خود، کاراگاهان به صحنه جرم اعزام شدند و جسد سوخته شده طفل را کشف کردند.

وی خاطرنشان کرد: قاتل برای انجام اقدامات قانونی و بررسی علل و انگیزه جرم، در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

در چند روز اخیر، خبر ناپدید شدن این دختربچه در شبکه‌های اجتماعی بصورت گسترده منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • حواله علی پی
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!