Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه مصر با فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی در قاهره دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، سامح شکری، وزیر خارجه مصر با یان کوبیس، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی در مقر وزارت خارجه مصر در قاهره دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار در خصوص بحران لیبی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامح شکری و یان کوبیس در جریان این دیدار همچنین بر لزوم دستیابی به راهکار سیاسی در لیبی که وحدت و تمامیت ارضی این کشور و نیز توانمندی‌های ملت لیبی را حفظ کند، تاکید کردند.

پیشتر، عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی اسامی پیشنهادی برای دولتش را به ریاست پارلمان جهت اعطای رأی اعتماد تحویل داد.

اعضای پارلمان لیبی قرار است در نشست امروز اعطای رای اعتماد به دولت عبدالحمید الدبیبه که ماه گذشته میلادی به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، بررسی کنند.

سامح شکری در آغاز این دیدار به یان کوبیس انتصابش به عنوان فرستاده سازمان ملل به لیبی را تبریک گفت و با وی به بررسی تلاش‌های مصر با هدف دستیابی به راهکار سیاسی در لیبی پرداخت.

وزیر خارجه مصر در جریان این دیدار بر لزوم تکمیل روند سیاسی در لیبی از طریق برگزاری نشست پارلمان جهت رایزنی در خصوص تشکیل دولت تاکید کرد.

سامح شکری همچنین بر ضرورت پایبندی تمامی طرف‌های لیبیایی به اجرای بندهای توافق آتش‌بس به ویژه خروج نیروها و مزدوران خارجی از لیبی و نیز اهمیت مقابله با هرگونه تلاش جهت مانع‌تراشی در مسیر وحدت و یکپارچگی موسسات امنیتی لیبی تاکید کرد.

در همین راستا، یان کوبیس، سامح شکری را در جریان نتایج تماس‌های خود با طرف‌های مختلف درگیر لیبی قرار داد و موضع قاهره در حمایت از راهکار سیاسی در لیبی را ستود و نسبت به تداوم فرآیند هماهنگی و همکاری بین دو طرف ابراز امیدواری کرد.

از سوی دیگر، فرستاده سازمان ملل به لیبی تحقیق این سازمان درباره ادعای پرداخت رشوه جهت انتخاب مقامات جدید لیبی را تکذیب کرد.

وی خواستار عدم توجه به هرگونه "اخبار جعلی و دروغین" در آستانه اعطای رای اعتماد به دولت جدید لیبی شد.

کوبیس تاکید کرد، جلسه اعطای رأی اعتماد به ساختار دولتی الدبیبه، گام بسیار مهمی جهت بازگرداندن وحدت و مشروعیت موسسات و مقامات لیبیایی است.

وی خواستار عدم مانع‌تراشی در مسیر اینگونه تلاش‌ها تحت هر بهانه‌ای شد؛ از جمله آنها انتشار اخبار جعلی و دروغین مانند پیام کتبی منتشر شده در خصوص تحقیقات سازمان ملل درباره ادعاهای پرداخت رشوه است.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی سازمان ملل به لیبی سیاسی در لیبی خارجه مصر سامح شکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند