Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@05:20:29 GMT

شناسایی ۱۸ بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته در یزد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۸۶۱۵

شناسایی ۱۸ بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از شناسایی ۱۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته در شهرستان‌های استان یزد خبر داد.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شناسایی موارد ابتلاء به کرونا ویروس با جهش انگلیسی در استان یزد، اظهار کرد: تاکنون ۱۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا جهش یافته در شهرستان‌های استان یزد شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سرعت پیشرفت بیماری در کرونا ویروس انگلیسی سریع‌تر از کرونا ویروس ووهان است و افراد مبتلا سریع‌تر به مرحله حاد بیماری کووید ۱۹ می‌رسند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به شهرستان‌هایی که در آن‌ها مواردی از ابتلاء به کرونا ویروس انگلیسی مشاهده شده است، تصریح کرد: در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه و خاتم افراد مبتلا به کرونا ویروس با جهش انگلیسی شناسایی شده است.

وی با توضیح اینکه در شرایط شکننده‌ای قرار داریم و افراد باید شرایط را جدی بگیرند، اضافه کرد: با توجه به اینکه سرعت انتقال ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی نسبت به ویروس قبلی بیشتر است، اهمیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در دورهمی‌ها بیش از پیش مورد تاکید است.

سلمانی با اشاره به اینکه این شرایط می‌تواند آرامش قبل از طوفان باشد، افزود: باید مراقب باشیم و فریب مقطعی کاهش آمارها را نخوریم، چرا که هر زمانی که مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند، اثر آن را شاهد بودیم و هر زمان که توجه مردم نسبت به شیوه‌نامه‌ها کمتر شد، شاهد موج جدیدی از افراد مبتلا و افزایش آمار مرگ‌ومیر بودیم.

وی با اشاره به شناسایی موارد مثبت کرونا انگلیسی در استان یزد و سرعت انتقال بالای ویروس جهش یافته انگلیسی، تصریح کرد: اگر افراد شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، از این شرایط عبور خواهیم کرد، اما اگر مانند پاییز امسال شاهد عادی انگاری در جامعه باشیم، خطر به شکل جدی‌تری بازمی‌گردد و شیوع ویروس‌های جهش یافته می‌تواند خطرآفرین باشند.

کد خبر 479901

منبع: ایمنا

کلیدواژه: یزد کرونا در یزد وضعیت کرونا در یزد شیوع کرونا انگلیسی آخرین اخبار ویروس کرونا شیوع کرونای انگلیسی ابتلا به کرونا در یزد عادی انگاری در کرونا پاندمی کووید 19 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کرونا ویروس استان یزد جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: با خوردن این نوشیدنی هنگام خواب چربی بسوزانید (فیلم) دمنوش‌های مفیدی که به کاهش التهاب مفاصل و درد آن کمک می‌کند (فیلم) مواد غذایی موثر در کنترل استرس ناباروری (فیلم)

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند