Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:48:39 GMT

میزان تخلفات اعضای شوراها در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۸۷۱۸

میزان تخلفات اعضای شوراها در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامحسین مسعودی‌ریحان امروز در دیدار اعضای شورای استان با استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به جایگاه نهاد شورا در روند توسعه پایدار و پرشتاب جامعه، اظهار داشت: نگرش موثر توسعه‌ای، باید نگرش از پایین به بالا باشد وگرنه بسیاری از مشکلات شهرها حل نمی‌شود.

وی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان نام برد و افزود: خوشبختانه استانداری تعامل بسیار خوبی با شورای استان دارد و همواره همکاری های لازم و مورد انتظار را با ما داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسعودی‌ریحان با بیان اینکه میزان تخلفات اعضای شوراها در استان کمتر از متوسط کشوری است، گفت: امیدواریم در انتخابات آتی، علاوه بر مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، شاهد انتخاباتی سالم، شفاف، قانونی و همچنین انتخاب افراد متخصصی و نمایندگان واقعی مردم باشیم.

 وظایف شوراها مورد بازنگری قرار گیرد

استاندار آذربایجان شرقی، شوراها را مهم‌ترین و موثرترین گروه‌های محلی دانست و افزود: تجدید نظر در وظایف شورا و افزایش اختیارات آن یکی از موضوعات مهم و مورد انتظار است.
دکتر محمدرضا پورمحمدی در دیدار اعضای شورای اسلامی استان، عملکرد این شورا را قابل قبول دانست و گفت: نهاد شورا یکی از دستاوردهای مهم در زمان دولت اصلاحات است که نقش مهمی در احقاق حقوق شهروندان داشته و باید در تمام تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مهم جامعه، مورد توجه باشد.

وی اظهار داشت: برخی انتظارات مردم و حاکمیت از شوراهای اسلامی شهر و روستا آن چنان که باید و شاید محقق نشده و این نهاد صرفاً به موضوعات مربوط به سیاست‌گذاری شهری و نظارت بر شهرداری‌ها متمرکز شده است.

پورمحمدی، اجماع‌محوری، مسئولیت‌پذیری و قانون‌گرایی را از مهم‌ترین شاخصه‌های نهاد شورا برشمرد و گفت: حل بسیاری از مشکلات جامعه در گرو هماهنگی بیشتر شوراهاست که باید بیش از پیش مورد توجه اعضای شوراها قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 1400 اشاره کرد و گفت: از تمام نخبگان و گروه‌های مرجع انتظار داریم که مردم را به مشارکت هرچه بیشتر در انتخابات تشویق کنند؛ چراکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، راه علاج مشکلات کشور، حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به آخرین وضعیت برخی از پروژه‌های مهم عمرانی در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: به‌رغم شرایط ناشی از کرونا و محدودیت در تخصیص اعتبارات دولتی، اکثر قریب به اتفاق پروژه‌های عمرانی در حال اجرا هستند.

جواد رحمتی افزود: برای افزایش تخصیص اعتبارات ملی به استان، پیگیری‌های لازم را انجام داده و از این پس نیز نهایت تلاش خود را به کار می گیریم.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی توسعه پایدار تخلفات روستا رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی اعتبارات ملی اعتبارات استانی محمدرضا پورمحمدی جواد رحمتی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی اعضای شوراها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات

نشست صمیمانه اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت ۹ اردیبهشت، روز شوراها در باشگاه شماره ۲ شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست صمیمانه اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان شامگاه یکشنبه _شانزدهم اردیبهشت‌_ با حضور رؤسا و اعضای شورا برگزار شد.

اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه به بیان دغدغه‌های خود در خصوص پیشرفت و توسعه شهر، همچنین اصلاح ساختارها و بهره‌گیری از فرصت‌ها پرداختند.

انتقال تجربیات ادوار شورای اسلامی شهر لازمه رشد و بالندگی شهر است‌

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض خیر مقدم به اعضای ادواری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شورای اسلامی شهر فرصتی برای خدمت به مردم است و بیان خاطرات، تجربیات و دیدگاه‌های مختلف زمینه‌ساز رشد و بالندگی شهر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نقش ادوار مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان در پیشرفت شهر، گفت: انتقال تجربیات ادوار شورای اسلامی شهر لازمه رشد و بالندگی شهر است‌.

لزوم چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات ترافیکی نصف جهان

حسین مولایی، رئیس اولین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به ضرورت حل مسئله ترافیک در شهر اصفهان گفت: لازم است برنامه‌ریزی‌ها برای رفع این مشکل انجام شود.

تلاش اعضای ادوار شورای شهر برای شکوفایی شهر

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: ادوار مختلف شورای های اسلامی شهر یکی پس از دیگری پرچم خدمت را به دیگر اعضای دوره‌های بعدی می‌دهند تا زمینه شکوفایی شهر را فراهم کنند.

وی ادامه داد: شوراها فرصتی است تا به‌صورت مستقل برای شهر برنامه‌ریزی صورت گیرد و آن را به مسیر درست هدایت کنند.

لزوم صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری

فتح‌الله معین از دیگر رؤسای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است حداکثر صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری به‌ویژه هزینه در مواردی که جزو مأموریت‌ها و مسئولیت‌های شهرداری نیست، اهتمام داشت.

وی اضافه کرد: بهره‌گرفتن از ظرفیت اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان برای همکاری در ارزیابی وضعیت موجود شهر و انتقال نقاط ضعف و قوت می‌تواند فرصتی برای شورای اسلامی فعلی باشد.

جایگاه شورا باید برای نمایندگان مجلس باز تعریف شود

علیرضا نصر اصفهانی رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست گفت: جایگاه شورای اسلامی شهر با ربع قرن سابقه باید برای نمایندگان مجلس باز تعریف شود و لازم است نمایندگان مجلس به این جایگاه توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: شوراها پس از ۲۵ سال نیازمند خود اصلاحی و آسیب‌شناسی است و می‌تواند حرکتی ویژه در سطح کشور باشد.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم لوح یادبود به خانواده‌های مرحوم امین‌پور و مرحوم بصیرت از اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان اعطا شد.

کد خبر 750950

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود