Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروارید با بیان اینکه بیش از ۵۴۴ میلیارد ریال تسهیلات به رسته های فرهنگی هنری پرداخت شده است، افزود: تسهیلات کرونا ( حمایت از مشاغل به شدت آسیب دیده ) در دو مرحله پرداخت شده است.

«جعفر مروارید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه بیش از ۵۴۴ میلیارد ریال تسهیلات به رسته های فرهنگی هنری پرداخت شده است، افزود: تسهیلات کرونا ( حمایت از مشاغل به شدت آسیب دیده ) در دو مرحله پرداخت شده است مرحله اول این تسهیلات به کلیه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه آسیب دیده کرونا از خرداد ماه تا پایان آبان ماه(مرحله اول) پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی از پرداخت تسهیلات بنگاه محور در مرحله دوم خبر داد و گفت: تسهیلات بنگاه محور به فعالیت ها، کسب و کارهای غیر دولتی به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا در حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه از نیمه دی ماه تا پایان سال(مرحله دوم) پرداخت شد.

 

وی افزود: به طور کلی ۲۳۶۲ طرح با اشتغال ۴۳۳۴ نفربه مبلغ ۷۳۹.۸۷ میلیارد ریال (۷۳.۹۸۷ میلیارد تومان (۷۳میلیارد و نهصد هشتاد و هفت میلیون تومان))در سامانه کارا ثبت نام و به بانک های عامل معرفی شده اند که تا کنون مبلغ ۴۷۸.۱۴ میلیارد ریال(۴۷.۸۱۴میلیارد تومان (۴۷میلیارد و هشتصد و چهارده میلیون تومان)) پرداخت شده است.

 

مروارید داشت: عملکرد این اداره کل بین دستگاه های استانی و ادارات کل استانهای وزارت متبوع مقام دوم و در مرحله دوم بین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال حاضر رتبه اول می باشد.

 

وی از پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه خبر داد و افزود: از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ ، اعتبار ۳۵۷ میلیارد ریال (۳۵.۷۰۰ میلیارد تومان ( ۳۵میلیارد و هفتصد میلیون تومان)) به خراسان رضوی تعلق گرفته که در این رابطه با بانک آینده و صندوق کارآفرینی امید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم بسته شده و موضوع با توجه به شیوه نامه در کارگروه استانی و کارگروه ملی توسط معاونت های تخصصی وزارت بررسی و تصمیم گیری شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ادامه داد:تعداد ۸ جلسه کارگروه استانی با حضور اعضا طبق شیوه نامه برگزار و طرح های ثیت نامی در سامانه تحفه مطابق با دستورالعمل بررسی و اقدام لازم انجام شده است. در تلاش هستیم تا قبل از اتمام سال از طریق بانک آینده و صندوق کارآفرینی نسبت به پرداخت طرح های مصوب اقدام گردد البته پیگیری های لازم از سوی دبیرخانه اشتغال اداره کل در حال انجام می باشد لازم به ذکر است در مجموع ۲۴۳ طرح به این دو بانک معرفی شده است.

 

وی تسهیلات مشاغل خانگی را از دیگر تسهیلات پیگیری شده در سال جاری دانست و گفت: به منظور حمایت از مشاغل خانگی برابر با دستورالعمل ها و اینکه در سال جاری محدودیت منابع اعتباری در این زمینه مشهود است با پیگیری انجام شده و تصویب تعداد ۵۸ طرح مبلغ ۲۲.۲۱۰ میلیارد ریال (۲.۲۲۱میلیارد تومان (۲میلیارد و دویست و بیست و یک میلیون تومان)) تا کنون پرداخت گردید که حوزه فرهنگ و هنر بخش عمده ای از اعتبارات استان را به خود اختصاص داده است.

 

مروارید از پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه در فضای نوین شهری خبر داد و گفت: ۲۵ طرح در سال جاری با رقم پیشنهادی ۶۵.۶ میلیارد ریال ارائه که تا کنون از سوی صندوق اعتباری هنر و صندوق کارآفرینی امید مبلغ ۲۸.۱۵ میلیارد ریال (۲.۸۱۵ میلیارد تومان (دو میلیارد و هشتصد و پانزده میلیون تومان))پرداخت شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان داشت: امیدواریم با پیگیری های بعدی و همکاری بانک های عامل ما بقی اعتبارات پیش بینی شده و در دست بررسی بانکها در تسهیلات کرونا و تبصره ۱۸ هرچه زودتر نهایی و انشاا.. رقم پرداخت تسهیلات به طور کامل تحقق پیدا کند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: پرداخت تسهیلات کرونا مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خراسان رضوی کل فرهنگ و ارشاد پرداخت تسهیلات پرداخت شده میلیارد تومان میلیون تومان میلیارد ریال خراسان رضوی آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان