Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@11:23:38 GMT

روغن گران نمی شود/ ۶ ماه ذخیره روغن داریم

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۸۸۳۵

روغن گران نمی شود/ ۶ ماه ذخیره روغن داریم

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید صارمی در یک برنامه تلوزیونی در مورد وضعیت ذخایر روغن خام و تولید روغن نباتی در کشور، اظهار داشت: نیاز ماهانه کشور به روغن خام حدود ۱۵۰ هزار تن است که آذرماه امسال هر ماه ۱۸۰ هزار تن روغن خام به بازار ترزیق شده است و در اسفند ماه این رقم به ۲۰۰ هزار تن افزایش یافت. لذا تا ۱۵ اسفند حدود ۱۰۰ هزار تن از روغن خام توزیع و تولید شده و ما بقی آن نیز تا پایان سال انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت افزود: علاوه بر این، حدود ۲۵ هزار تن هم به بخش صنف و حدود ۳۵ هزار تن به بخش صنعت تخصیص یافته است، لذا این نوید را می‌دهیم که روغن مورد نیاز ماه رمضان هم با همین برنامه‌ریزی تامین می‌شود.

صارمی افزود: همچنین به سازمان‌های صمت استان‌ها اعلام شده تا نیاز کامل آنها تامین شود، به شرط اینکه کارخانجات تولید و در شبکه‌هایی که سازمان صمت اعلام می‌کند، توزیع کنند. لذا با ارائه تاییدیه باز هم روغن خام مورد نیازشان تامین می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: اگرچه به جای ۱۵۰ هزار تن روغن ۲۰۰ هزار تن روغن توزیع می‌شود، اما ترس و نگرانی مردم از افزایش قیمت روغن نباتی موجب افزایش تقاضا شده است.

صارمی تصریح کرد: قیمت روغن نباتی افزایش نمی‌یابد، ضمن اینکه ارز ترجیحی واردات روغن خام نیز تا سال دیگر پابرجاست. همچنین ذخایر روغن خام مکفی است و ۶ ماه ذخیره داریم.

کد خبر 5164587

منبع: مهر

کلیدواژه: روغن نباتی وزارت صنعت معدن و تجارت روغن خوراکی کالاهای اساسی قیمت دلار بانک مرکزی ایران ذوب اهن اصفهان قیمت نفت اقتصاد آمریکا ویروس کرونا بازار سهام شاخص کل بورس تولید نفت قیمت یورو قیمت طلا وزارت راه و شهرسازی بورس اوپک پلاس روغن خام هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد.

به گزارش تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه‌های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد