Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: صنوف در ایام شیوع کرونا در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عمل به سیاست‌های کلان، همراهی مناسبی داشتند لذا جبران خسارت‌های آنها در این شرایط ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدصادق معتمدیان در نشستی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف مشهد و برخی مدیران اقتصادی استان در محل استانداری اظهار کرد: باید مشکلات صنوف در شرایط کنونی جمع بندی و راهکارها برای حل مشکلات به دستگاه‌های ملی اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بسته ویژه خسارت‌های وارده ناشی از شیوع کرونا به بخش گردشکری و اصناف خراسان رضوی در حال تهیه است و باید طی نامه‌ای وضعیت متفاوت مشهد به دلیل وابستگی آن به اقتصاد گردشگری تشریح و از مسوولان در سطح ملی اتخاذ رویکرد ویژه به بنگاه‌های اقتصادی این شهر بویژه اصناف درخواست شود.

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در ماه های گذشته وضعیت نامناسبی در شیوع کرونا داشت اما با تعاملات صنوف و مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خوشبختانه وضعیت این استان بویژه مشهد به شرایط نسبتا مناسبی رسیده است.

معتمدیان با قدردانی از اصناف در خصوص همراهی آنها با برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: گزارش‌های زیادی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌های مربوط به آن توسط واحدهای صنفی در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده که شایسته قدردانی است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد:  تحریم‌های اعمال شده بر کشورمان، ظالمانه‌ترین و بی‌سابقه‌ترین فشارها بر یک ملت در طول تاریخ بشریت بوده که مشکلات اقتصادی را بوجود آورده است.

وی با اشاره به مقاومت سرسختانه مردم برای عبور از فشارهای ناشی از تحریم‌های اقتصادی گفت: در شرایط کنونی خدمات رسانی به مردم بویژه اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، بحث جدی دولت برای کمک به این قشر است.

معتمدیان گفت: سیاست کلی ستاد مقابله با کرونا در کنار گروه بندی مشاغل در شهرهای با رنگ‌بندی‌های مختلف از منظر شیوع این ویروس، در ابتدا کنترل بیماری کووید ۱۹ بود اما در نقاطی که کرونا شیوع کمتری داشت بر فشار بیشتر و مضاعف بر اصناف مخالفت کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: برای شهرهایی مانند مشهد که وضعیت بهتری نسبت به شیوع کرونا دارند، در شرایط کرونایی باید در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ملاحظات لازم برای فعالیت صنوف و معیشت مردم را نیز در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: اقتصاد شهری مانند مشهد بر پایه گردشگری است، بخشی از اقتصاد استان وابسته به بخش گردشگری مشهد و نیمی از اقامتگاه‌های کشور در این شهر واقع شده‌اند.

معتمدیان بیان کرد: در ایام شیوع کرونا بویژه عید نوروز بهتر است نظارت‌ها توسط بازرسان اصناف بیشتر انجام گیرد و به تخلفات ویژه رسیدگی نمایند.

استاندار خراسان رضوی گفت: اصناف بخشی از مردم هستند و با صاحبان صنوفی که با سیاست‌های مقابله با کرونا همراهی کردند، باید همراه بود و با کسانی که اقدام به احتکار کالا و گران فروشی می‌کنند نیز قاطعانه برخورد کرد.

وی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر کاهش یا توقف مسافرت‌ها در ایام پایانی سال و عید نوروز اظهار داشت: اسفندماه دوران پرترددی است و مسئولین کشور چاره‌ای جز اتخاذ سیاست مبتنی بر اعمال محدودیت برای فعالیت صنوف ندارد لذا باید از عادی انگاری برای بیماری کووید 19 اجتناب نمود که این مهم همراهی و مساعدت صاحبان صنوف و مردم را می‌طلبد.

معتمدیان اضافه کرد: هرچند رعایت پروتکل‌های بهداشتی هزینه مضاعفی را به صاحبان صنوف تحمیل می‌کند اما برای پیشگیری از شیوع کرونا باید بر روی تبلیغات پیشگیرانه فعالیت بیشتری انجام گیرد که در این زمینه نیازمند همراهی اصناف و هشدارهای متعدد به مردم به منظور جلوگیری از عادی انگاری هستیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی صنوف کرونا آخرین آمار کرونایی رعایت پروتکل های بهداشتی استاندار خراسان رضوی مقابله با کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید

زهرا مبشری نسب کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

او افزود: این بارش‌ها بر طبق پیش بینی‌ها تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارش‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

مبشری با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، بیان کرد: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی‌ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

او تصریح کرد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک‌ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

مبشری اظهار کرد: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان