Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در ایمیلی به خبرگزاری آناتولی گفت: همه گزینه‌ها همچنان روی میز هستند.  

این اظهارات پس از آن مطرح شد که ظاهرا نامه‌ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان توسط خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه ظاهرا بلینکن هشدار داده بود که اگر آمریکا بخواهد طبق تاریخ توافق شده میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و جنبش طالبان همه نیروهای خود را تا اول مه از افغانستان خارج کند، اوضاع امنیت در این کشور وخیم می شود و طالبان سریعا دست به تصرف‌های قلمرویی می‌زند.

بلینکن در این نامه گفته است: بسیار صریح و شفاف با شما صحبت می کنم تا شما نیز فوریت و ضرورت صحبت‌های من در رابطه با اقدامات جمعی شرح داده شده در این نامه را درک کنید.

وی تاکید کرد که آمریکا پیشنهادی را برای کاهش خشونت‌ها به مدت ۹۰ روز آماده کرده تا مانع طالبان از انجام حملات بهاره شود و فضای دیپلماتیکی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی میان دولت کابل و طالبان ایجاد کند.

طالبان هفته گذشته به محض ورود زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان به قطر مذاکرات درخصوص این برنامه را با وی از سر گرفت.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا صحت و اعتبار این نامه را تایید نکرد و گفت، آمریکا هرگز درباره مکاتبات با رهبران خارجی صحبتی نمی‌کند. اما وی افزود: سفر خلیل‌زاد بیانگر ادامه دیپلماسی آمریکا در این منطقه است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم