Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند، این دو کشور درخصوص قرارداد جدیدی برای تشریک هزینه حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی که سنگری در برابر تهدید حمله کره شمالی تلقی می‌شوند، به توافق رسیدند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اداره امور نظامی-سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه بدون ارائه جزئیات اعلام کرد: این توافق شامل "افزایش توافقی" سهم سئول از این هزینه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اداره در توییتی اعلام کرد: این توافق در صورت نهایی شدن بار دیگر بر ائتلاف آمریکا-کره جنوبی به عنوان پایه و اساس صلح، امنیت و رفاه شمال شرقی آسیا تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (دوشنبه) بیانیه‌ مشابهی منتشر کرد و گفت: این دو کشور درصدد امضای اولیه این توافق هستند. این توافق پس از سه روز مذاکره رو در رو در واشنگتن حاصل شد.

آمریکا حدود ۲۸ هزار نیروی خود را در کره جنوبی حفظ می‌کند تا به جلوگیری از حمله احتمالی کره شمالی کمک کند؛ اقدامی که میراثی از جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی محسوب می‌شود.

اما اینکه کره جنوبی چه مقدار از هزینه حضور نظامی آمریکا را باید پرداخت کند در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که اغلب از این متحد آسیایی خود می‌خواست سهمش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، موضوعی جنجالی و ناراحت‌کننده در روابط دوجانبه بود.

در سال ۲۰۱۹ میلادی این دو متحد توافقی امضا کردند که کره جنوبی را ملزم می‌کرد تا حدود ۹۲۴ میلیون دلار به خاطر حضور نیروهای آمریکایی بپردازد؛ مبلغی که نسبت به سهم کره جنوبی در سال قبل از آن که برابر با ۸۳۰ میلیون دلار بود، افزایش داشت. اما مذاکرات درخصوص برنامه جدید تشریک هزینه‌ها به خاطر درخواست واشنگتن از سئول برای افزایش پنج برابری سهمش نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی به حالت تعلیق درآمده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این افزایش در سهم کره جنوبی از هزینه‌ها "ارزشمند" است اما چیز ویژه‌تر و خاص‌تری نیست.

روزنامه وال استریت ژورنال که اولین بار این توافق را گزارش داد، اعلام کرد: این توافق تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده که نمی‌تواند فورا این گزارش را تایید کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود گفت: متحدان واشنگتن منبع عظیم و فوق‌العاده قدرت ما هستند. این تحولات بیانگر تعهد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به تقویت و به‌روز رسانی ائتلاف‌های دموکراتیک‌مان در سراسر جهان برای پیشبرد امنیت و رفاه مشترکمان است.

بسیاری از محافظه‌کاران در کره جنوبی نگران بودند که ترامپ از مذاکرات شکست خورده تشریک هزینه‌ها به عنوان بهانه‌ای برای خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از کره جنوبی به عنوان یک برگه چانی‌زنی در مذاکرات اتمی با کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی که در حال حاضر به تعلیق درآمده است، استفاده کند. آمریکا و کره جنوبی همچنین در سال‌های اخیر برای حمایت از این دیپلماسی اتمی برخی از مانورهای نظامی خود را متوقف یا لغو کرده بودند؛ دیپلماسی اتمی که نهایتا به خاطر اختلافات بر سر تحریم‌های تحت رهبری آمریکا علیه کره شمالی ناکام ماند.

ارتش‌های آمریکا و کره جنوبی امروز مانورهای نظامی سالانه‌ای را آغاز کردند که ۹ روز ادامه دارد. 

از آنجایی که دولت بایدن درصدد تقویت ائتلافش با کره جنوبی و دیگر کشورهاست، دورنمای یک برنامه جدید تشریک هزینه پررنگ‌تر شده است.

کره جنوبی از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی پس از بازسازی اقتصادش به دنبال جنگ کره پرداخت هزینه استقرار نظامی آمریکا در این کشور را آغاز کرد. حضور نظامی وسیع آمریکا در کره جنوبی سمبل ائتلاف این دو کشور است اما منبع احساسات دیرینه ضد آمریکایی نیز محسوب می‌شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آمریکا و کره جنوبی وزارت امور خارجه کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس تصاویر جدیدی با عنوان «فشار نظامی باعث کشته شدن شماری از اسرا و محرومیت دیگران از جشن‌های عید پسح شده است» پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در ابتدای این ویدئو، سخنان یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی پخش شد که گفت «هر قدر فشار نظامی بیشتر شود، شانس ما برای دسترسی به عزیزان شما هم بیشتر می‌شود.»

اسیر صهیونیست گفت: من کیت سیگال، ۶۴ ساله از اهالی کفر عزه هستم.

اسیر دیگر صهیونیست گفت: من عمری میران ۴۷ ساله از اهالی شهرک ناحل عوز هستم.

اسیر صهیونیست گفت: می‌خواهم پیامی به خانواده ام بدهم. می‌خواهم بگویم آنها را خیلی دوست دارم.

اسیر صهیونیست گفت: خانواده عزیزم دلم برای همه شما تنگ شده است. برای پدرم، برادرانم، خواهرم. برای همسرم الیشای. برای دخترانم الما و رونی عزیزم.

اسیر صهیونیست گفت: حال من خوب است. امیدوارم حال شما هم خوب باشد.

اسیر صهیونیست گفت: امسال به سبب این جنگ هولناک نتوانستیم هیچ عیدی را با هم جشن بگیریم.

اسیر صهیونیست گفت: از عید پسح پارسال که با هم جشن گرفتیم، خاطرات بسیار خوبی دارم. امیدوارم بهترین اتفاق غیرمنتظره‌ای که ممکن است، روی دهد.

اسیر صهیونیست گفت: امیدوارم دستکم بتوانیم روز استقلال بعدی را با هم جشن بگیریم. بیش از ۲۰۲ روز است که در اسارت حماس هستم.

اسیر صهیونیست گفت: جان ما به سبب حملات و گلوله باران‌ها در خطر است. این شرایط که مدت زیادی است در آن قرار داریم، خیلی خطرناک و وحشتناک است. این وضع تا کی ادامه دارد؟

اسیر صهیونیست گفت: تحت گلوله باران‌های شدید در شرایط سختی قرار داریم.

اسیر صهیونیست گفت: گاهی اوقات احساس می‌کنم ما را رها کرده اید. از نخست وزیر و همه وزرای دولت می‌خواهم در مذاکرات نرمش نشان دهند تا هر چه زودتر توافقی به دست بیاید. احساس می‌کنیم دارید تعلل می‌کنید. دستیابی به توافق خیلی طول کشیده است.

اسیر صهیونیست گفت: وقت آن شده است که تا زنده ایم و حال ما خوب است، توافقی برای خارج کردن ما از اینجا به دست بیاید.

اسیر صهیونیست گفت: تا همه اسرا به زودی به منازل و نزد خانواده‌های خودشان برگردند. همانطور که شما (مقامات رژیم اشغالگر) نزد خانواده‌های خودتان هستید.

اسیر صهیونیست گفت: از شما می‌خواهم به هر شیوه‌ای که می‌توانید از جمله ادامه تظاهرات، دولت را تحت فشار قرار دهید.

اسیر صهیونیست گفت: بار‌ها شاهد تظاهرات در تل آویو و قدس بودم. امیدوارم به تظاهرات ادامه دهید.

اسیر صهیونیست گفت: تا مذاکراتی برای دستیابی به توافق انجام شود.

اسیر صهیونیست: به امید دیدار در آینده نزدیک.

در پایان ویدئو، نوشته شده است: مقامات نازی شما اهمیتی به سرنوشت فرزندان اسیر شما و احساسات آنها نمی‌دهند. قبل از آن که فرصت از دست برود، آنها را دریابید.

 

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • توافق اینتر و نیکولو بارلا بر سر تمدید قرارداد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین