Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:32:28 GMT

تدوین نقشه راه سه ‌ساله تجارت برای استان زنجان

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۹۰۵۰

تدوین نقشه راه سه ‌ساله تجارت برای استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: نقشه راه با هدف افزایش میزان صادرات از مبدا استان در یک بازه زمانی سه ساله تدوین شده است.

سیدعلی یگانه‌فرد صبح امروز (۱۸ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اتاق بازرگانی پارلمان و متولی بخش خصوصی است. پیگیری مشکلات بخش خصوصی چه در سطح استان و چه در سطح کشور، یکی از مهم‌ترین رئوس برنامه‌های اتاق زنجان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در همین راستا جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یکی از جلسات مهم استان بوده که ریاست آن با استاندار و دبیری آن با اتاق بازرگانی است، افزود: شاکله اصلی این جلسه، پیگیری و حل مشکلات بخش خصوصی است که در آن اهم مشکلات فعالان اقتصادی پس از جمع‌بندی نهایی و ارائه پیشنهادات لازم، مطرح و مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: این اتاق از سال ۱۳۹۸ اقدام به تدوین نقشه راهی با عنوان نقشه راه تجارت خارجی استان کرد و کار کارشناسی دقیقی طی چندین ماه بر روی آن صورت گرفت. در تدوین این نقشه راه نظرات همه سازمان‌های دولتی و غیردولتی و ... نیز اخذ و اعمال شده و رویکرد آن با توجه به کشورهای هدف جدید صادراتی است.

یگانه‌فرد با بیان اینکه این نقشه راه با هدف افزایش میزان صادرات از مبدا استان در یک بازه زمانی سه ساله تدوین شده است، تصریح کرد: بعد از تصویب این نقشه راه از سوی استاندار در تیرماه امسال، برای هر جلسه شورای گفت‌وگو یک موضوع ویژه با نگاه به صادرات و بازارهای هدف و سایر موضوعات در دستور کار قرار می‌گیرد تا در کنار حل و پیگیری سایر مشکلات بخش خصوصی، برنامه عملیاتی نقشه راه نیز اجرایی شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه تاکنون ۹ جلسه اصلی شورای گفت‌وگو در سال‌جاری با محوریت نقشه راه تجارت خارجی برگزار شده است، یادآور شد: طی این جلسات، گزارش‌های تخصصی و کارشناسی مرتبط با فازهای اجرایی نقشه راه دارای ظرفیت‌های صادراتی از جمله آرد، آبزی‌پروری، صنایع، برق، الکترونیک، تجهیزات پزشکی و دارویی و صنایع نساجی و نیز محصولات باغی چون کشمش، زیتون و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه تجارت خارجی با هدف افزایش صادرات استان به یک میلیارد دلار تدوین شده و در بازه‌های زمانی مشخص نیز به روزرسانی‌های لازم آن صورت می‌گیرد، عنوان کرد: اگر طی سه سال میزان صادرات استان، هر ساله یک افزایش ۳۰ درصدی داشته باشد، تحقق صادرات یک میلیارد دلاری از مبدا استان در دسترس خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه جلسات کارشناسی ذیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان نیز هر ماه به صورت منظم با هدف بررسی موشکافانه مشکلات و پیشنهادات و موارد کارشناسی شده برگزار شده است، گفت: تاکنون ۱۷ جلسه کارشناسی شورا و ۱۱ جلسه اصلی شورا در سال‌جاری برگزار شده و استان زنجان در این بخش عملکرد خوبی داشته و بسیاری از پیشنهادات و مصوبات شورا در سطح ملی نیز مطرح شده است.

یگانه‌فرد اظهار کرد: عملکرد موفق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی زنجان ماحصل همکاری همه‌جانبه در استان بوده است. اتاق بازرگانی سعی کرده تا در دوره جدید خود با رویکردی متفاوت پیگیری و حل مشکلات بخش خصوصی را جزو رئوس اصلی برنامه‌های خود قرار دهد و در کنار آن در بخش‌های دیگری چون جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید داخلی و خارجی، افزایش میزان صادرات استان، تهیه بانک‌های اطلاعاتی، احیای واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل و ... شفافیت عملکردی داشته باشد. اتاق بازرگانی زنجان در راه توسعه اقتصادی استان گام برداشته و در این راه دست یاری همه فعالان اقتصادی را به گرمی می‌فشارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان اتاق بازرگاني مشکلات بخش خصوصی اتاق بازرگانی میزان صادرات شورای گفت نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند

تعدادی از زندانیان در یکی از زندان‌های ونزوئلا، پس از یکسال و نیم تلاش برای حفر تونل از زندان به بیرون، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند.

دریافت 323 KB

دیگر خبرها

  • اگر نقشه ایران، نقشه یک ساختمان باشد! (تصویری)
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران