Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:39:18 GMT

سودان، اتیوپی را به تسلیح یک گروه شورشی متهم کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۹۱۸۴

سودان، اتیوپی را به تسلیح یک گروه شورشی متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع در ارتش سودان گفت که دولت اتیوپی یک گروه شورشی سودانی را به سلاح و مهمات تجهیز کرده تا شهر الکرمک در ولایت نیل آبی واقع در جنوب شرقی سودان را با پشتیبانی توپخانه اتیوپی، اشغال کند.

آدیس‌آبابا که اختلافات زیادی با سودان به ویژه در خصوص حاکمیت بر مناطق مرزی و سد النهضه دارد، هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع نظامی سودان که خواست نامش فاش نشود، گفت که دولت اتیوپی از نیروهای «جوزف توکا» در ولایت نیل آبی حمایت لجستیک به عمل آورده و آن‌ها را به سلاح، مهمات و تجهیزات رزمی مجهز کرده است.

او افزود که این حمایت‌ها به منطقه «یابوس» نیز رسیده و جوزف توکا و برخی فرماندهان این نیروها از این تجهیزات استقبال کردند.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، این منبع همچنین گفت که دولت اتیوپی سعی دارد از فرمانده جوزف توکا برای اشغال شهر الکرمک با پشتیبانی توپخانه اتیوپی استفاده کرده و تلاش‌های ارتش سودان در جبهه شرقی در خصوص نزاع بر سر مناطق مرزی را ناکام گذارد.  

از چند ماه پیش آدیس‌آبابا، ارتش سودان را به سیطره بر مناطق اتیوپیایی متهم می‌کند در حالی که خارطوم می‌گوید که ارتش سودان بر مناطق سودانی سیطره دارد.

جوزف توکا فرمانده نیروهای «الحرکة الشعبیة» به فرماندهی «عبدالعزیز الحلو» است که از سال ۲۰۱۱ با دولت سودان در دو ولایت کردفان جنوبی و نیل آبی(جنوب شرقی) در حال جنگ است.

۳ اکتبر گذشته توافق صلح بین دولت سودان و نمایندگان گروه‌های مسلح عضو ائتلاف «الجبهة الثوریة» امضا شد اما هیچ یک از گروه‌های الحرکة الشعبیة و جیش تحریر السودان به فرماندهی عبدالواحد محمد نور در این توافق مشارکت نداشتند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سودان اتیوپی تنش مرزی ارتش سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند