Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس قبادی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار، گفت: بر اساس گزارشات واصله از سطح بازار  و همچنین  موجودی کالاهای بنادر و کالاهایی که در حال ورود به کشور است گزارشات بسیار خوبی داشتیم.

دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: خوشبختانه در سال 99 اتفاق  به اندازه سال 98 کالا به کشور وارد شده است و بیش از 20 میلیون تن کالای مورد نیاز کشور در سال 99 خریداری  شده و از سایر کشور و وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت:  اکثر کالاهایی که وارد کشور شده مواد اولیه کالاهای واسطه ای و همچنین کالاهای مصرفی مورد نیاز جامعه  از جمله روغن، جو ، ذرت، کنجاله ودانه های روغنی بوده  است.

قبادی با بیان اینکه  موجودی بنادر کشور نیز به همان میزان سال گذشته است و کسری نداشته‌ایم بیان داشت:  بانک مرکزی همه اعتبارات لازم در سال جاری برای خرید کالاهای اساسی را اختصاص داد و به عبارتی  100 درصد اختصاص را انجام داده و الان خرید کالاها برای سال 1400 شروع شده است. 

وی افزود:در بحث میوه و مرکبات هم جلساتی با تمام دست‌اندرکاران برگزار و مقرر شد  تا کالا به صورت مستقیم و بدون واسطه به دست مصرف کننده برسد براین اساس مکان هایی را در اختیار باغداران قرار خواهیم داد تا آنها بتوانند محصولاتشان را بصورت مستقیم عرضه کنند. 

 دبیر ستاد تنظیم بازار افزود:  براین اساس بیش از ۸۰ نقطه در تهران برای عرضه  مستقیم محصولات باغداران در تهران در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: میوه هایی که برای شب عید توسط کارگروه ستاد تنظیم بازار ذخیره شده در روزهای آینده توزیع خواهد شد. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار تنظیم بازار شب عید ستاد تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی