Web Analytics Made Easy - Statcounter

قبادی دانا به افتتاح دو هزار و ۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) اشاره کرد و گفت: ۲۲ خدمت بهزیستی در مراکز مثبت زندگی رایگان ارائه می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «وحید قبادی دانا» صبح امروز (دوشنبه 18 اسفند) در مراسم افتتاح همزمان دو هزار و 400 مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) در سراسر کشور با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: با تشکیل خدمات مراکز بهزیستی 22 خدمت در نخستین گام به صورت رایگان ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: مشارکت 6 هزار میلیارد تومانی در دو هزار و 400 موسسه داوطلب مثبت زندگی که عمده آنها را زنان و جوانان شکل می دهد ایجاد شده است.

 

قبادی دانا یادآور شد: موقعیت مکانی مراکز بر حسب توزیع حمعیت هدف است که در دو هزار و 400 محله شهری و روستایی تعیین شده است.

 

وی افزود: از 12 هزار داوطلب برای ایجاد مراکز مثبت زندگی دو هزار و 400 نفر براساس سطح علمی و تجربی انتخاب شدند.

 

رئیس سازمان بهزیستی متذکر شد: نرم افزار خدمات مراکز مثبت زندگی در مهر و آبان ایجاد شده است و از ماه ها قبل موضوعات برای تاسیس این مراکز به استان ها ابلاغ شده است.

 

قبادی دانا یادآور شد: افتتاح این مراکز بروکراسی اداری کاهش پیدا می کند و هزینه های مددجویان کاهش خواهد یافت.

 

وی گفت: با افتتاح این مراکز بالغ بر 11 هزار شغل جدید به وجود آمده است که نسبت به آگاه سازی و اطلاع رسانی در خصوص شیوع معلولیت ها و کاهش آسیب های اجتماعی اقدام می شود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح مثبت زندگی مراکز مثبت زندگی راه اندازی مراکز مثبت زندگی وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور مراکز مثبت زندگی دو هزار و 400 قبادی دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وزیر بهداشت گفت: رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی یک سرمایه گذاری برای سلامت کشور در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن 7 سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در 7 سال اول زندگی او ایجاد می‌‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد. 

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در 7 سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن 7 سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید.  این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا 7 سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند. 

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در 10 یا 20 سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

خبر در حال تکمیل است...

 

دیگر خبرها

  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد