Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی شایعات و اخبار در روزهای اخیر با اشاره به اینکه ایران طرح گام به گام را نه هیچ وقت دریافت کرده و نه آن را باخط مشی خود همخوان و منطبق می‌داند، گفت: مسیر بازگشت آمریکا به برجام روشن است و اگر هم نیاز به هماهنگی باشد مسیر آن اتحادیه اروپا است، ما ماذکره ای با انها نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس آنلاین: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت ماور خارجه کشورمان در نشست خبری امروز خود درباره نامه وزیر خارجه آمریکا به رئیس جمهور افغانستان و پیشنهاد تشکیل سازوکاری با حضور ایران، آمریکا و چند کشور دیگر  برای پیگیری روند صلح در این کشور و اینکه مستقیم یا غیرمستقیم تماسی در این ارتباط انجام شده است؟ گفت:  ما هیچ تماس مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا درباره موضوعات برجامی یا غیر برجامی نداشته و نداریم.

وی در واکنش به این ادعا که ایران همکاری با افغانستان را تبدیل به برگ امتیازی برای مذاکرات برجامی با آمریکا کرده است، تاکید کرد:  نگاه ما به دوستان دوستی است و هیچ وقت نگاه ابزاری به هیچ یک از دوستان خود در منطقه نداشتیم. افغانستان برای ما به خودی خود حوزه بسیار مهمی است و افغانستان برگ مذاکراتی ما با هیچکس نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در پاسخ به این سوال که آیا از ایران برای حضور در نشستی که قرار است در سازمان ملل با موضوع افغانستان برگزار شود دعوت شده یا نه اظهار داشت:  هم هنوز دعوت‌نامه‌ای از سوی سازمان ملل به ما نرسیده و هر وقت رسید، آن را بررسی می‌کنیم.  

گقتگوهای ما با ۱+۴ است نه آمریکا!

خطیب زاده در پاسخ به سوال دیگری در مرود ادعای خبرگزاری رویترز مبنی نرمش تهران و آماده شدن برای مذاکره با امریکا درم ورد برجام با استناد به توییت اخیر محمد جواد ظریف، نیز تصریح کرد: ما مذاکرات و گفتگوهای بسیار نزدیک و مداومی با اعضای باقی مانده در برجام داریم، اما با آمریکایی ها هیچ تماس و گفتگویی نداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برخی نکات در ایران در حال بررسی و تکمیل است. توییت ظریف در همین اساس بود. وقتی این موضوع به نتیجه رسید، جزییات آن بیان می‌شود.  

نه طرح گام به گامی دریافت کرده ایم نه مبتنی بر خط مشی ماست

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره پیشنهاد طرح گام به گام از سوی آمریکا به ایرانو امکان پذیرش ان هم با بیان اینکه ایران نه هیچ وقت طرح گام به گامی را دریافت کرده و نه چنین طرحی با خط مشی اعلامی ایران همخوانی دارد، گفت: بین ایران و آمریکا گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی نیست چون برجام مسیر بازگشت آمریکا را روشن کرده است.

پیشرفت در پرداخت بدهی های عراق

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه درباره نتیجه مذاکرات بر سر پول‌های بلوکه شده ایران در عراق نیز با یادآوری اینکه دولت عراق تلاش کرده دیون خود را بپردازد ولی بتحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا مانع شده بوده است، اظهار داشت: برای پرداخت این دیون از چند ماه قبل رایزنی شده بود که برخی عملیاتی شده است و پیشرفت هایی صورت گرفته و در مسیر و کانال خود در حال جلو رفتن است. 

خطیب‌زاده درباره رایزنی‌های روحانی و نخست‌وزیر عراق هم بیان کرد: مباحث مختلفی در رایزنی سران ایران و عراق مطرح شد. یکی از آنها ضرورت خروج نیروهای خارجی براساس مصوبه پارلمان عراق است که اختصاصی به یک کشور خارجی ندارد. قانون عراق را خود رهبران و مسئولان عراقی بهتر می‌دانند چگونه اجرا کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرشس دیگری در مورد نگاه ایران به  سفر پاپ به عراق، آنرا سفری بسیار خوب و سازنده بود خواند و تصریح کرد:  عراق با رشادت‌های مردمش و درایت مرجعیت و خون‌های پاکی که در برابر افراطی‌گری ریخته شده، امروز به فضای امنی رسیده است که می‌تواند چنین سفر خوب و سازنده ای را ممکن کند. پیام این سفر و سفرهایی از این دست، عراق امن و بازگشت به آرامش است. 

وی افزود: دیدار با آیت‌الله سیستانی نشان‌دهنده گفت‌وگوهای بین‌ادیان و تقریب مذاهب است و پیامی جز گفت‌وگو، صلح، دوستی و همکاری‌های تمدنی ندارد، برخلاف کسانی که به دنبال خشونت و افراطی‌گری هستند و  پیام‌ مرجعیت عراق مانند توجه به عدالت و نقش ایمان در حل و فصل معضلات جهانی و توجه به رفع تحریم‌ها و همچنین تلاش برای احقاق حقوق حقه مردم فلسطین و... بنیز سیار مهم است. 

کار برجام با پیغام و پالس حل نمی‌شود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره سفر سایمون کاوونی وزیر خاجه ایرلند، کشوری که نقش تسهیل کننده برجام را در سورای امنیت بر عهده دارد و اینکه حامل پیامی از سوی امریکا بوده؟ با بیان اینکه موضوع ما و آمریکا موضوع  پالس و پیام یا سیگنال فرستادن نیست، گفت:  موضوع اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ است و اجرای تعهدات همه طرفها از جمله برداشته شدن تحریم ها به شکل موثر است.

دولت کره حرف زیاد زده، منتظر اقدام هستیم

خطیب زاده درباره آخرین وضعیت بدهی های کره به ایران و موضوع آزاد شدن یک میلیارد دلار از پولهای کشورمان توسط سئول هم تصریح کرد:  هنوز اقدام عملی از سوی دولت کره جنوبی ندیده‌ایم. حرف به اندازه کافی زده شده منتظر اقدام هستیم.

اظهارات وزیر خارجه انگلیس ریاکارانه است

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه وای وزارت امور خارجه کشورمان در باره مواضع و اظهارات اخیر جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس در مورد آزادی نازنین زاغری و درخواست او برای خروج او از ایران و برگزار نشدن دادگاه بعدی او نیز گفت: اظهارات ریاکارانه امروز آقای هانت سنگ‌اندازی‌های چند سال قبل او را نمی پوشاند.

وی افزود: آقای هانت خوب می‌داند اگر اقدامات مخرب او نبود آنچه امروز رخ داده سالها قبل اتفاق می‌افتاد و  دولت انگلیس هم نقش مخرب ایشان را می‌دانند.

وی تاکید کرد: دولت انگلیس باید بداند ایرانی هایی که به ناحق و بدون حکم دادگاه بازداشت و در بدترین شرایط در این کشور نگه داشته شدند و دادگاه بعدها همه آنها را تبرئه کرد ، پرونده دعاوی شان علیه انگلیس در محاکم قضایی ایران مفتوح است.

ادامه دارد....

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه طرح گام به گام جرمی هانت نازنین زاغری عربستان سعودی جنگ یمن منافقین مذاکره با آمریکا وزارت امور خارجه طرح گام به گام دریافت کرده خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق  ظهر امروز ( دوشنبه)  در محل وزارت خارجه ایران دیدار و گفتگو کردند.

رئیس اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه در رٲس هیأتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان عراق، وارد تهران شد.

وی پیش از ظهر امروز نیز با سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق