Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:03:40 GMT

معرفی کاندیداها باید گفتمان محور باشد نه شخص محور

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۹۵۴۶

معرفی کاندیداها باید گفتمان محور باشد نه شخص محور

رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی ایران اسلامی با اشاره به ضرورت ارتقای نقش احزاب در فرآیند انتخابات و همچنین اداره کشور گفت: تا زمانی که ساختار سیاسی کشور تمایلی به حرکت به سمت نظام حزبی نداشته باشد، نمی توان نسبت به شفافیت و پاسخگویی مسئولان در خصوص عملکردها و تحقق وعده های آنان به مردم چندان امیدوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمد سالاری با بیان این مطلب،  افزود: این نقص بزرگ و دور بودن از نظام حزبی، نباید جریانات اصلی کشور در عرصه سیاسی را به سمت بی توجهی نسبت به ارائه گفتمان و رویکردهایی که برپایه آن نامزدهای انتخاباتی خود را به مردم معرفی میکنند، سوق دهد.
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، برگزاری انتخابات شخص محور را آسیبی جدی برای کشور دانست و اظهارکرد: وقتی محبوبیت و مقبولیت اجتماعی اشخاص و میزان رای آوری آنان، اصلیترین ملاک گرایش گروههای سیاسی برای معرفی کاندیداهای انتخاباتی می شود، نمیتوان انتظار شفافیت و پاسخگویی از پیروز انتخابات و ایستادگی بر اصول و مواضع وعده داده شده را داشت.
سالاری در توضیح این امر گفت: برای مثال اصلاح طلبان با توجه به شرایط دهه هفتاد، پیشرفت کشور را در تقویت دموکراسی و نهادهای مدنی جستجو کردند و دولت اصلاحات با تکیه بر گفتمان توسعه پایدار با اولویت توسعه سیاسی شکل گرفت و تمام تلاش خود را نیز معطوف به اهداف و برنامه هایی کرد که در مقابل رای حامیان خود نسبت به اجرای آن متعهد شده بود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به جرات می توان گفت که دولت اصلاحات علیرغم همه محدودیت ها تنها دولتی بود که به دلیل تمرکز بر برنامه ها و رویکردهای مدون و بدون عقب نشینی از مواضع خود، توانست در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و تعامل با جامعه جهانی به موفقیت های قابل توجهی دست یابد.
وی خاطر نشان کرد: پس از دوران هشت ساله اصلاحات، شاهد بودیم که به جای گفتمان، افراد و امکان رای آوری آنان ملاک حمایت و معرفی از سوی جریانات سیاسی قرار گرفت و همین امر نیز سبب شد تا هم در دولت نهم و دهم و هم در دوران دولت تدبیر و امید شاهد فاصله گرفتن روسای جمهور از گفتمان و توقعات جریانات حامی آنان باشیم.
سالاری با اشاره به اینکه گروه های سیاسی باید قبل از معرفی نامزدها ، برنامه های خود برای اداره کشور را به مردم ارائه دهند، افزود: معرفی کاندیداها به مردم باید ذیل گفتمان یک جریان سیاسی صورت بگیرد تا مردم بتوانند هم انتخاب درست تری داشته باشند و هم اینکه قادر باشند از جریانات حامی منتخبان خود در خصوص عمل به وعده ها مطالبه گری کنند.
وی با اشاره به گمانه زنی های اخیر در خصوص نامزدهای انتخابات 1400 از سوی اصلاح طلبان و اصولگرایان گفت: شناخت مردم نسبت به تفکرات جریانات سیاسی کشور، کلی و نشات گرفته از عملکرد گذشته آنان است در حالی که اداره کشور در شرایط کنونی هیچ شباهتی به سال های قبل ندارد و سیاست های گذشته پاسخگوی نیازهای فعلی جامعه نخواهد بود و همین امر نیاز به برگزاری انتخاباتی گفتمان محور را بیش از پیش ضروری می نماید.
سالاری در پایان، احزاب و شخصیت های اصلاح طلب را به جای گمانه زنی در مورد اشخاص، به ارائه رویکردها و برنامه های جریان اصلاحات برای اداره کشور و تبیین راهکارهای برون رفت از مشکلات کنونی فراخواند و اظهار داشت: فرصت باقی مانده تا معرفی کاندیدای نهایی اصلاح طلبان، باید معطوف به تشریح گفتمان این جریان سیاسی برای بهبود شرایط نامطلوب کنونی شود تا مردم در فرآیند تبلیغات انتخابات و فضاسازی های جریان رقیب، در مقابل برخی رفتارهای عوامگرایانه و شعارهای پوپولیستی دچار تردید نشوند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حزب همبستگي انتخابات 1400 انتخابات رياست جمهوري اداره کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدار‌های جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیرو‌های انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیرو‌های انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان داد تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است