Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عمارلو در رابطه با سرطان معده، اظهار کرد: سرطان معده، مرگ‌بارترین سرطان در ایران است که بیشتر در ناحیه کاردیای معده بروز می‌کند و سالانه بیش از ۱۰ هزار مورد جدید در کشور به سرطان معده مبتلا می‌شوند و همچنان پیشگیری از ابتلا به سرطان معده مهم‌ترین عامل کاهش فوت ناشی از این بیماری است.

وی با بیان اینکه سن ابتلا به سرطان معده در ایران نسبت به دنیا، ۱۰ سال جوان‌تر است، به طوری که عمدتاً بروز این بیماری از ۵۰ سالگی آغاز می‌شود، افزود: ابتلا به میکروب «هلیکوباکتر پیلوری» در بروز سرطان معده موثر است اما به تنهایی کافی نیست و باید عوامل خطر دیگری نیز وجود داشته باشند و ۹۰ درصد افراد مبتلا به سرطان معده آلوده به این میکروب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول در رابطه با عوامل خطر ابتلا به سرطان معده، تصریح کرد: سابقه خانوادگی، مصرف سیگار، قلیان و تریاک، مصرف مقدار زیاد نمک، گوشت قرمز به ویژه گوشت کباب شده، خامه پرچرب به مقدار زیاد و نوشیدنی‌های داغ، از جمله چای داغ که مصرف آن در مناطق شمالی کشور بسیار رایج است، از جمله عوامل خطر ابتلا به سرطان معده است.

فوق‌تخصص خون و سرطان با بیان اینکه شمال غرب، پرخطرترین منطقه کشور در میزان بروز سرطان معده است و پس از آن مناطق شمال، غرب، شرق، جنوب و مرکز ایران قرار دارند، خاطرنشان کرد: شیوع سرطان معده به ترتیب استان‌های اردبیل، زنجان، خراسان‌شمالی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و خراسان‌رضوی بیشتر است.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1493694

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرطان سرطان معده سرطان روده ابتلا به سرطان معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار

مصرف سیگار موجب بروز سرطان‌های ریه، معده، روده، کبد، لوزالمعده، حنجره، مثانه و…، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های ریوی، دیابت و کبد چرب می‌شود.

سیگار همچنین خطر ابتلا به سل، بیماری‌های چشمی و مشکلات سیستم ایمنی از جمله آرتریت روماتوئید را افزایش می‌دهد.

به طور متوسط مصرف کنندگان سیگار ۱۴ سال زندگی خود را کوتاه‌تر می‌کنند.

سالانه بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

بیش از یک میلیون نفر از افراد غیرسیگاری بر اثر قرار گرفتن در معرض دود جان خود را از دست می‌دهند.

دود تنباکو و سیگار حاوی بیش از ۷۰۰۰ هزار ماده شیمیایی است که سمّیت بیش از ۴۰۰ نوع آن و سرطان‌زایی بیش از ۷۰ نوع این مواد شیمیایی به اثبات رسیده است.

این محصولات حاوی مقادیر زیادی نیکوتین هستند.

مواد معطر این دستگاه‌ها سرطان زا و به شدت خطرناک است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟