Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار نفت در پی هدف قرار گرفتن آرامکو شاهد تغییر قیمتی بی سابقه در یک سال اخیر بود. خبرگزاری میزان – عملیات گسترده پهپادی و موشکی نیرو‌های یمنی علیه تاسیسات نفتی عربستان از دو جنبه مورد توجه قرار گرفته است؛ توانمندی نظامی نیرو‌های یمنی در میانه جنگ و محاصره و آسیب پذیری تاسیسات نفتی عربستان منجر به افزایش بهای نفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «الجزیره و بلومبرگ»، عملیات پهپادی نیرو‌های یمنی علیه تاسیسات نفتی عربستان و قلب صنعت نفت این کشور در «راس التنوره»، ادعا‌های «ریاض» مبنی بر تلاش برای تامین ثبات و امنیت انرژی جهانی را زیر سوال برد.   تایید خبر هدف قرار گرفتن بزرگترین تاسیسات بارگیری نفت و یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های جهان توسط وزارت انرژی عربستان، توانمندی نظامی نیرو‌های یمنی را نشان می‌دهد.   عملیات پهپادی نیرو‌های یمنی همچنین تلاطمی در بازار نفت ایجاد کرد و بهای هر بشکه نفت خام «برنت» را به بالای ۷۰ دلار رساند.  بیشتر بخوانید: ۱۴ پهپاد و ۸ موشک بالستیک یمن، عربستان را هدف قرار دادند  وقوع چند انفجار در عربستان براساس گزارش ها، نفت خام برنت روز دوشنبه، ۱۸ اسفند، برای نخستین بار در یک سال گذشته به ازای هر بشکه بیش از ۷۰ دلار معامله شد.   ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان از سال ۲۰۱۵ تاکنون یمن را تحت تهاجم و محاصره قرار داده و سبب رقم خوردن بزرگ‌ترین بحران بشردوستانه جهان شده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل یمن آرامکو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیرو های یمنی تحولات بین الملل یمن آرامکو نیرو های یمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کمودور واسیلوس گریپاریس (Commodore Vasilios Griparis)، فرمانده عملیات اروپایی موسوم به ASPIDES، اظهار داشت: «از زمان آغاز عملیات ASPIDES در 19 فوریه 2024، سطح تهدیدات بدون تغییر باقی مانده است.»
 
این بیانیه نشان دهنده اعتراف آشکار به شکست در محدود کردن عملیات یمن با هدف قرار دادن کشتی‌های وابسته به دشمن صهیونیستی، آمریکا و انگلیس است.
 
پس از آنکه فرانسه و دانمارک از خروج دو ناوچه به دلیل خطر مقابله با پهپادها و موشک‌های یمنی خبر دادند، آلمان نیز ناوچه خود را از دریای سرخ خارج کرد.

همچنین بلژیک پس از ناکامی در آزمایش رهگیری یک پهپاد، ناوچه خود را از محل خارج کرد. این امر تایید می‌کند که حملات یمن ناتوانی‌های قابل توجهی را در قدرت دریایی غرب آشکار کرده است.
 
پیش از این، بریتانیا پس از چندین حمله پهپادهای یمنی، کشتی جنگی Diamond را با کشتی ریچموند جایگزین کرد که این نشان دهنده ضعف قابل توجهی در توانایی نیروی دریایی بریتانیا برای مقابله با عملیات‌های یمن بود. این امر در مورد ناوچه‌های اروپایی نیز صدق می‌کند.
 
بسیاری از فرماندهان و افسران ناوهای جنگی بریتانیایی و آمریکایی در دوره گذشته اظهاراتی مبنی بر ناتوانی خود در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای یمنی بیان و تاکید کرده‌اند که حملات یمن در طول زمان مرگ‌بار، دقیق‌تر و مکرر می‌شود.

آنها همچنین اذعان داشتند آنچه در حال رخ دادن است، نشان دهنده بزرگترین چالش دریایی از زمان جنگ جهانی دوم است.
 

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند