Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رسول شیخی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی پویش ایران مهربان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امورات محرومین به هر کسی چه شهروند، چه خیر، چه مسئول و غیره سپرده شده به جد حمایت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار و ارقام مشارکت مردم علیرغم همه سختی‌ها قابل تقدیر بوده است، افزود: از مردم قدرشناس استان باید قدردانی کرد اما در بخش ایتام نیاز به حمایت بیشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۷۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است که از اواخر سال ۹۷ حدود ۴۴ هزار خانوار بود که اکنون افزایش یافته و به ۱۵۳ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان بیان کرد: اواخر سال ۹۷ حدود هفت میلیارد کمک معیشتی و مستمری پرداخت شد اما اکنون این رقم به ۲۰ میلیارد رسیده است.

شیخی‌زاده گفت: ۳۲ هزار خانوار زن سرپرست خانوار تحتپوشش کمیته امداد در استان داریم و ۵۲ هزار نفر از افراد تحت پوشش را نیز سالمندان تشکیل می‌دهند، بالای ۲۰ هزار افراد تحت پوشش کمیته امداد دانش‌آموز و سه هزار نفر دانشجو و بیش از سه هزار نفر نیز بیمار صعب‌العلاج هستند.

وی بخشی از افراد تحت پوشش را کارگران فصلی دانست و بیان کرد: در شناسایی محرومین به اظهارات مددجو و تحقیقات محلی  اعتماد کرده‌ایم و در سال اخیر به دلیل شیوع کرونا در شناسایی افراد نیازمند سخت نگرفتیم.

وی یادآور شد: همه سرفصل‌های کاری نیازهای خانواده در کمیته امداد مورد توجه قرار گرفته و اعتبار لازم برای آن دیده شده است که بیش از ۳۰ سرفصل کاری و ۱۲۰ خدمت را شامل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان اضافه کرد: اعتبارات پیش بینی شده کمیته امداد ۵86 میلیارد تومان بود و امروز بیش از ۶۱۱ میلیارد تومان محقق شده است و پایان ۱۲ ماه به بالای ۶۲۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

شیخی‌زاده عنوان کرد: در سال ۹۹ حدود یکصد میلیارد کمک مردمی داشته‌ایم که در قالب صدقه، زکات، کمک‌های مبتنی بر نیاز خانواده نیازمند کمیته امداد را حمایت کرده‌اند.

وی طرح حامی اکرام و ایتام و محسنین تحت عنوان پویش ایران مهربان در کشور انجام می‌گیرد، خاطر نشان کرد: حدود ۹ هزار نفر در تحت پوشش طرح ایتام و محسنین(یتیم و با سرپرست بی‌بضاعت) در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند و نیاز است خیرین در این راستا کمیته امداد را حمایت کنند.

وی با بیان اینکه کل فرزندان مشمول اکرام استان 9 هزار و 45 نفر هستند، اعلام کرد: از این تعداد4625 نفر را دختران و 4420نفر را نیز پسران تشکیل می‌هند.

مدیکل کمیته امداد کردستان بیان کرد: فرزندان یتیم دارای حامی در استان نیز 3 هزار و 453 نفر و فرزندان محسنین دارای حامی 4750 نفر هستند.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل کمیته امداد کردستان پوشش کمیته امداد تحت پوشش هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، سیدمحمدعلی حسینی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اردوهای شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است، گفت: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) نشده‌اند، در طول سال شناسایی و سامان‌دهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد استان بیان کرد: همچنین طی سال ۱۴۰۲، تعداد هزار و ۷۰ دانش‌آموز سطح استان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردوهای آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی و غیره حضور پیدا کردند.

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردوهای زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، مسابقات و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان تحت پوشش این نهاد انجام می‌دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۴۹ هزار و ۴۴۱ دانش‌آموز و بیش از چهار هزار دانشجو و طلبه، تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند و از خدمات این نهاد، بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 748425

دیگر خبرها

  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند