Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت: در راستای اجرای فرامین مقام عظمای ولایت و نیز بنا به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر مبارزه گسترده و بی امان علیه فساد اداری و اجرائی، تاکنون بیش از ۵۰ نفر از مسئولین اداری و اجرایی استان احضار شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

" دادخدا سالاری" در جلسه شورای معاونین و ستادی دادسرای مرکز استان در جهت هماهنگی و تسریع مبارزه با فساد اداری و اجرایی گفت: مدیران احضار شده به اتهام اختلاس، اخذ رشوه، تحصیل مال از طریق نامشروع، تضیییع اموال دولتی، پولشویی، استفاده غیر مجاز از اموال دولتی، مصرف وجوه دولتی بیش از اعتبار تعیین شده، تحصیل منفعت به نحو متقلبانه و مداخله در معاملات، از سوی این دادسرا تحت تعقیب قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از صدور قرار بازداشت برای برخی از مدیران متخلف خبر داد خاطرنشان کرد: در خصوص برخی از این مدیران با توجه به اهمیت موضوع اتهامی و وجوه غیر قانونی تحصیل و تصاحب شده، قرار بازداشت موقت صادر شده و ۲۰ نفر از این افراد بازداشت شده اند.

دادستان مرکز استان کرمان تصریح کرد: متهمان احضار شده در سمت های مختلفی از جمله فرمانداران سابق، شهردار، بخشدار، مدیر کل، معاون مدیر کل، رئیس اداره، رئیس شورا، کارمندان دولتی، عضو شورا، ذیحساب، کارشناسان و مدیران بانکی و بیمه ای و کارشناسان رسمی دادگستری بوده اند.

سالاری با تاکید بر این مطلب که برخورد با اتهامات افراد و مدیران در اسرع وقت انجام می شود، اظهار کرد: درراستای برخورد سریع و قاطع با هرگونه جرم، امر تعقیب به زمان بعد از مسئولیت افراد موکول نمی شود و از این رهگذر از ارتکاب جرم به وسیله سایر افراد نیز جلوگیری شده و جنبه پیشگیری از وقوع جرم توسط سایر افرد نیز حفظ می شود.

وی با تاکید براین مطلب که رسیدگی فوری و قاطع به جرائم مفاسد اداری عامل مهمی در پیشگیری محسوب می شود، گفت: با تلاش های شبانه روزی و مجاهدانه بازپرسان و قضات ویژه، سربازان گمنام امام زمان در اداره کل اطلاعات، اداره کل بازرسی استان کرمان، سازمان اطلاعات سپاه ثارالله، پلیس اقتصادی و گزارشات مردمی ۲۰ نفر از مدیران و مسئولین متخلف بازداشت و قانون در خصوص آنان اعمال و اجرا گردیده است.

دادستان مرکز استان اضافه کرد: در سال گذشته با پیگیری های مستمر دادسرای کرمان مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال از حقوق و عوارض گمرکی به بیت المال اعاده شده است و طی چند ماه اخیر نیز با اقدامات و تمهیدات انجام شده در مرحله تحقیقات مقدماتی و در دادسرا، قریب ۶۰۰ میلیارد ریال از وجوه و اموال دولتی به بیت المال اعاده و ۹ واحد آپارتمان و ۳۷ سکه بهار آزادی و همچنین یک قطعه زمین مسکونی به ارزش۲۰۰  میلیارد ریال از متهمین کشف و توقیف شده است.

سالاری با بیان اینکه براساس تاکیدات ریاست قوه قضائیه هیچ متخلفی در هیچ پست و مقامی حاشیه امنی نخواهد داشت، اظهار کرد: خط قرمز دستگاه قضایی، اجرای قانون و مبارزه با فساد در هر سطح و جایگاهی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در ادامه از زحمات و تلاش های صورت گرفته توسط بازپرسان و قضات دادگاه های دست اندرکار و مجاهدت های صورت گرفته در سازمان بازرسی استان، اداره کل اطلاعات استان، سازمان اطلاعات سپاه و پلیس امنیت اقتصادی در مسیر مبارزه با فساد اداری تقدیر کرد.

وی همچنین با اشاره به تعامل و همراهی بسیار خوب دادسرای مرکز استان با رسانه ها به منظور انعکاس خدمات انجام شده، توجه به بعد پیشگیرانه برخوردهای انجام شده و نیز شفاف سازی اذهان عمومی، عنوان کرد: رسانه های استان طی سال جاری همراهی شایسته ای با دادسرای مرکز استان داشته اند و به نوعی از همکاران این مجموعه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم محسوب می شوند که در این فرصت، از تلاش های اصحاب رسانه و خبرنگاران استان نیز تقدیر می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان استان کرمان مرکز استان فساد اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

معاون دادگستری استان کرمان، گفت: به دنبال مسئول‌سازی و اجرای مصوبات بلا اقدام هستیم و با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات برخورد قانونی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهدی قویدل صبح امروز در نشست تخصصی پیشگیری از تصادفات استان کرمان که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، پلیس‌راه جنوب و شمال، پلیس راهور و سایر مسئولین برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته اقدامات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است.

وی با بیان اینکه در اوایل سال جاری 35 نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف مصوب کشوری در شمال و جنوب استان کرمان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد تاکنون 14 نقطه آن رفع شده است که کاهش 40 درصدی نقاط حادثه‌خیز را به دنبال داشته است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، افزود: طبق گزارش ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان کرمان در حال حاضر 149 دستگاه دوربین کنترل سرعت و 28 دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان وجود دارد که در سال جاری 44 دستگاه از این دوربین‌ها بروزرسانی و یا تعمیر شده‌اند.

وی در خصوص موضوع ایجاد پد بالگرد، گفت: در اجرای مصوبات کار گروه پیشگیری از تصادفات جهت انتقال مصدومین به مراکز درمانی پد بالگرد در 3 نقطه احداث و در 26 نقطه دیگر نیز برای باید ایجاد و آماده شود البته 20 نقطه هم باید در جنوب استان شناسایی و اجرایی شود که با توجه به اهمیت آن باید به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

قویدل با اشاره به کاهش 16 درصدی میزان پرونده‌های مرتبط با تصادفات طی سال گذشته عنوان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی با اتهام ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادف سال 1402 در حوزه‌های قضایی هدف به ترتیب، کرمان، جیرفت، بم، زرند، بردسیر که بیشترین ورودی پرونده‌های تصادفات را داشتند و در مجموع در کل استان 3 درصد در زمینه ورودی پرونده‌های مرتبط با تصادفات کاهش داشتیم.

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ارسال پیامک به آنها خبر داد و ادامه داد: طرح توقیف خودروهای با سرعت بالای 140 کیلومتر در ایام نوروز با همکاری دادستان‌های سراسر استان اجرا شد .

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه امسال باید مصوبات و موضوعات مطرح شده در این جلسات پیگیری و به مرحله اجرا برسد، افزود: در سال جاری همه دستگاه ها باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت های خود بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی و به صورت مستمر هر دو ماه یک مرتبه گزارش آن را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال کنند کما اینکه درصورت مشاهده هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل با دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود .

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: به جهت اجرای دقیق مصوبات و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها به صورت میدانی تیم تخصصی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو کارگروه تشکیل، به صورت میدانی وضعیت نقاط حادثه‌خیز و دوربین‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات و سایر موضوعات کلیدی بررسی و گزارش آن در جلسات کارگروه مطرح و اجرایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر اینکه 61 درصد از فوتی‌ها ناشی از واژگونی خودروها در جاده‌های استان است، ادارات کل راهداری شمال و جنوب و پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان باید کلیه مسیرهایی که نیاز به ایجاد شانه خاکی استاندارد دارند را شناسایی و نسبت به رفع این نقاط و ایجاد شانه خاکی استاندارد اقدام کنند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات