Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@03:27:35 GMT

آبرسانی به روستاهای تهران تسریع شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۰۴۶۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی موجب تسریع آبرسانی به روستاهای استان تهران شده است.

 

رحمت‌الله محمدی با بیان اینکه طرح تأمین پایدار آب شهرستان سرخه در سفر دوم رئیس‌جمهوری تصویب و پس از انجام مطالعات لازم و بررسی‌های کارشناسی با هدف تأمین آب ۱۳ روستای شهرستان فیروزکوه و تأمین آب شهرستان سرخه از توابع استان سمنان ابلاغ شد، اظهار کرد: یک ‌میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در سال برای افق ۱۴۲۵ در این طرح پیش‌بینی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اجرای این طرح ۸۱ کیلومتر خط اصلی انتقال آب، خط انتقال و تأمین برق ۲۰ کیلوولت، ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن ذخیره آب و تأسیسات فنی و مهندسی انجام‌شده است.

طبق اعلام وزارت نیرو، مدیرعامل آبفای شرق استان تهران با اشاره به این‌که طرح آبرسانی پایدار به شهرستان سرخه شامل دو بخش اجرایی انتقال آب چاه‌های محدوده مهاباد در شهرستان فیروزکوه تا مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی طارن و انتقال آب از مخزن طارن تا مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی شهرستان سرخه است، تصریح کرد: در مجموع ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح اختصاص‌یافته است.

محمدی ادامه داد: خط انتقال فاضلاب شهر دماوند به‌طول ۶.۵ کیلومتر و در اقطار ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر است که تاکنون حدود دو کیلومتر از آن اجرا شده و با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه در برخی نقاط عمق آن به ۳۰ متر می‌رسد که به‌صورت نقبی در حال اجراست.

بنا به گفته مدیرعامل آبفای شرق استان تهران تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس با ظرفیت کلی ۴۸ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در دو واحد و برای جمعیت ۲۵۰ هزار نفر طراحی شده که واحد اول آن سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و واحد دوم آن با پیشرفت ۸۷ درصدی در مرحله اجرا قرار دارد.
(ایسنا)

برچسب ها: آب رسانی ، شرکت آب و فاضلاب ، روستاهای تهران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NMM

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آب رسانی شرکت آب و فاضلاب روستاهای تهران شهرستان سرخه استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ روستای دره دول با ۳۰ خانوار سال هاست که با وجود سرچشمه های زیاد اما بدلیل کوهستانی بودن و عدم دسترسی به این چشمه ها مشکل آب آشامیدنی داشتند.

بمنظور رفع این مشکل اداره آب و فاضلاب با همکاری فرمانداری و بسیج سازندگی یک مخزن آب ۵۰ مترمکعبی ساخته و ۴ کیلومتر لوله‌ گذاری از سرچشمه آب سرده این روستا واقع در دل کوهای مجاور این روستا تا مخزن جدید را در دستور کار قرار دادند. 

کار انتقال و نصب لوله ها بصورت جهادی  از یک مسير کوهستانی و بسیار سخت و خطرناک توسط بخشداری و دهیاری ،کارکنان آب و فاضلاب بخش ماژین و همچنین نیروهای مردمی روستا پس از ساعت ها و روزها تلاش طاقت‌فرسا صورت پذیرفت و مردم روستا پس از سال ها از نعمت آب آشامیدنی سالم و به میزان کافی برخوردار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • انتقال آذوقه به عشایر روستاهای آبدانان
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان