Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:21:02 GMT

۱۷۱۳ دانش آموز البرز در المپیاد علمی رقابت می کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۰۶۶۱

۱۷۱۳ دانش آموز البرز در المپیاد علمی رقابت می کنند

سالار قاسمی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه آزمون‌های مرحله اول المپیادهای علمی دانش‌آموزی ۱۴۰۰ از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده است، اظهارداشت: اکنون آزمون این المپیاد در سه حوزه در کرج و هشتگرد برای دانش آموزان البرزی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی درحال برگزاری است.

وی هدف از برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی را ایجاد تکاپوی آموزشی در مدارس، شناسایی و انتخاب دانش آموزان با استعداد و دارای توانمندی‌های علمی ذکر کرد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: این المپیاد در رشته‌های ادبی، جغرافیا، ریاضی، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، رایانه، نجوم و اختر فیزیک، علوم زمین، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت و پژوهشی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با بیان اینکه این آزمون ویژه دانش آموزان دختر و پسر سال دو م و سوم متوسطه دوره دوم است، یادآورشد: برگزیدگان مرحله اول المپیادها در آزمون مرحله دوم که در مراکز استان ها برگزار می شود شرکت و پس از موفقیت دراین مرحله به مرحله کشوری معرفی می شوند.

وی بیان داشت : منتخبان این مرحله نیزبه عضویت تیم المپیاد کشور برای شرکت در مسابقات علمی جهانی اعزام می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: دانش‌آموزانی‌ که درمرحله کشوری پذیرفته شوند و مدال طلا را کسب کنند بدون شرکت در کنکور سراسری، مجاز به ورود به هر رشته و هر دانشگاهی خواهند بود.

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که بتوانند مدال نقره و برنز این رقابت ها را کسب کنند نیز از ۲۵ درصد سهمیه قطعی در کنکور سراسری برخوردار می شوند.

قاسمی عنوان کرد: دانش آموزانی که به عضویت تیم باشگاه دانش‌پژوهان جوان برای المپیادهای جهانی درآیند، تحت حمایت‌های مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان که زیرمجموعه معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری است، قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان البرز در المپیادهای علمی سال گذشته کشور با کسب ۱۹ مدال طلا، نقره و برنز رکورد شکنی کردند.

استان البرز ۱۷ مدرسه سمپاد دارد که پنج هزار و ۸۶ دانش آموز درآن تحصیل می کند.

برچسب‌ها مدارس البرز المپیاد علمی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز المپیاد علمی مدارس البرز المپیاد علمی دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب

نظری عضو شورای اسلامی بخش سندرک گفت: علت تصمیم مردم این بخش ناامنی است که قاچاق سوخت برای تردد دانش آموزان ایجاد کرده است.

نظری افزود: روزانه حدود ۳ هزار خودروی قاچاق سوخت از این منطقه تردد می‌کند که باعث ناامنی جاده‌ها شده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه سرویس دانش آموزان در این مناطق خودرو‌های وانت بار است و هر خودرو ۱۵ تا ۲۰ دانش آموز را جابجا می‌کند، خطر جانی شدید برای این دانش آموزان ایجاد شده است.

نظری گفت: اسکورت‌های خودرو‌های حامل سوخت بصورت مسلحانه مردم را تهدید می‌کنند تا راه را برای جابجایی سوخت قاچاق باز کنند.

این عضو شورای بخش سندرک افزود: در بیشتر موارد خودرو‌های حامل سوخت قاچاق هر دو مسیر جاده را در تصرف خود دارند و با سرعت زیاد در حال حرکت هستند.

 نظری گفت: دهستان بندر ۱۳ روستا با بیش از هزار و ۵۰۰ دانش آموز دارد که همه این روستا‌ها تصمیم به تعطیلی مدارس خود گرفته اند.

وی همچنین از مسئولان امنیتی و انتظامی استان خواست این مشکل را بصورت اساسی رفع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!