Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمدرضا احسانی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین جشنواره نمایشنامه ‌نویسی استان همدان با هدف تقویت هنر نمایشنامه‌نویسی، ترویج فرهنگ والای ایرانی اسلامی و شناسایی استعدادهای این حوزه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این رویداد هنری مهرماه امسال در دو بخش اصلی و هنرجویان منتشر شد، افزود: ۲۶ اثر در بخش اصلی و ۲۴ اثر در بخش هنرجویی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که هر دو بخش توسط «احمد بیگلریان، عباس شیخ بابایی و رسول کرمی» داوری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: ارزیابی آثار و تجلیل از برگزیدگان در هر بخش به صورت جداگانه انجام می شود و این جشنواره پذیرای آن دسته از متون نمایشی است که پیش از این به چاپ نرسیده، در هیچ جشنواره یا مسابقه نمایشنامه‌نویسی شرکت نکرده و همینطور به اجرای عموم نیز در نیامده باشند.

احسانی تاکید کرد: موضوع نمایشنامه‌های برای حضور در این جشنواره آزاد است، اما پرداختن به مضامین ملی و مذهبی، بهره‌گیری از دست‌مایه‌های فرهنگ بومی و ارزش‌های دفاع مقدس با استفاده صحیح از عناصر تشکیل دهنده درام در اولویت خواهند بود.

۵۵ عنوان نمایش طی سال جاری در استان همدان اجرا و به نمایش درآمده است. 

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نمایش نمایشنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نمایش نمایشنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نمایش نمایشنامه اخبار کنکور استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید