Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در هفته درختکاری ضمن اشاره به اهمیت درختکاری و گسترش این فرهنگ، درختکاری در زمین‌های بلا استفاده آموزش و پرورش مازندران به منظور تولید چوب را پیشنهاد داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی‌پور» در مراسمی که منظور گرامیداشت روز درختکاری در هنرستان خیری مقدم شهر ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت ۲۰۰۰ شهید دانش‌آموزی و فرهنگی استان مازندران، گفت: امسال درختکاری را با یاد نام تمامی شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی اجرا کرده و این کار به منظور حفظ ارزش ها و همچنین زنده نگه داشتن یاد نام این عزیزان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت درختکاری، تصریح کرد: درخت یکی از مهمترین و کلیدی ترین عناصر در محیط زیست و چرخه حیات در اکوسیستم جهانی محسوب می شود. تاثیر مثبت آن در ایجاد تعادل آب و هوا، پاکسازی هوا، انسجام بافت خاک، حفظ زیستگاه موجودات مختلف، کاهش گرمای زمین در کنار فواید چوب و محصولات دیگر آن، نشانگر نقش مهم آن در تمامی ابعاد زندگی انسان ها است.

وی با اشاره به نقش فضای سبز در فضای آموزشی، خاطرنشان کرد: طراحی زیبا و فضای سازی به کمک عناصر طبیعی تاثیر مستقیمی بر روحیه افراد به خصوص دانش‌آموزان خواهد داشت و باید در مدارسی که امکانات و فضای کافی به منظور کاشت درخت فراهم است، به بهترین شکل ممکن اقدام به درخت کاری کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشار به این که پویش ملی درختیاری، افزود: این پویش در سطح ملی و با همت انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، به منظور درختکاری به همراه گرامیداشت یاد و خاطر شهدا صورت گرفت و این اقدام پسندیده نیز به حفظ و پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگ ساز در جامعه، خاطرنشان کرد: زمین‌هایی که در اختیار آموزش و پرورش بوده و بلا استفاده هستند میتواند طی برنامه ریزی دقیق زیر کشت درختان به منظور تولید چوب قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درختکاری استانی اجتماعی آموزش و پرورش مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی با کمک مجمع خیرین به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدحسین درویشی شامگاه _یک‌شنبه، نهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مهارت واقع در سالن ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سراسر استان اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۰ آموزشگاه در این شهرستان وجود دارد که ۲۰۰ آموزشگاه آن به آمایش نیاز دارد.

وی افزود: در جهت جذب سرمایه‌گذار در ۲ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فراخوان عمومی داده شود و این باید بر مبنی عنوان سال آن هم مشارکت مردمی باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه در این استان ۷۰ درصد آموزش در آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، گفت: بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی در استان فعال هستند، بنابراین برای ارتقای مهارت و جذب کارگر باید در سامانه عضو شوند.

درویشی با تاکید بر اینکه در جهت مهارت‌آموزی واحدهای اصناف باید وارد کار بیاید، اظهار داشت: با وجود اینکه ایجاد اشتغال در سطح کشور جایگاه بالایی قرار داریم، اما در زمینه دانش‌آموختگان در تراز پایین قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد کارآموز یا دانشجوی در حال تحصیل یا دانش‌آموز هستند و این مناسب نیست، عنوان کرد: با توجه به تشکیل مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای در این استان نیاز به فعالیت گسترده در سراسر مازندران دارد؛ تشکیل بانک اطلاعاتی در این مجمع ضروری به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول افزود: پنجشنبه مهارتی به نام مهر راه انداخته شد که در این اصناف دهیاران و بخشداران برای توانمندسازی روستا به کمک سفیران مهارت آموزی بیایند، با توجه به این‌که پایلوت آن در ۵۰۰ روستا دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 748904

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • پول هست زمین نیست!
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم