Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@08:59:48 GMT

برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با مجرمان خشن

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۱۳۳۳

برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با مجرمان خشن

در جلسه امروز مسئولان قضایی و انتظامی استان گلستان بر برخورد قاطعانه و بدون اغماض با مجرمان جرایم خشن تاکید شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در نشست هم اندیشی قضایی و انتظامی صبح امروز با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در استان با تاکید بر این که از نیروی انتظامی مقتدر حمایت می‌کنیم و هر جا که نیاز باشد در کنار نیروی پلیس هستیم گفت: خوشبختانه تعامل و همدلی خوبی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در استان وجود دارد و همین امر عرصه را برای جولان مجرمان خطرناک در استان ناامن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی هاشمیان با اشاره به این که در سند تحول قضایی یکی از اولویت‌ها، ایجاد امنیت و آرامش مردم است افزود: در برخورد با مجرمان امنیتی، اراذل و اوباش و کسانی که تهدید کنندگان امنیت نوامیس مردم، نگاه قانونگذار و برخورد دستگاه قضایی و انتظامی، سخت گیرانه و قاطع است.

رئیس کل دادگستری گلستان، نقض حقوق شهروندی را خط قرمز دستگاه قضایی استان دانست و گفت: دستگاه قضایی و انتظامی باید بیش از دیگران در التزام به قانون پیشگام باشند و برخورد با مردم باید بر اساس رعایت حقوق شهروندی و آیین دادرسی انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که افزایش آگاهی مردم هم در کنترل جرایم اثرگذار است افزود: باید در امور شهری و ساخت و ساز‌ها از این ظرفیت برای کاهش جرایمی مانند سرقت‌ها استفاده کنیم.

فرمانده انتظامی استان گلستان نیز در این نشست با قدردانی از تعامل دادگستری گلستان با نیروی انتظامی گفت: راهکار‌های تسهیل ارائه خدمات به مردم و رفع موانع و مشکلات از اهداف برگزاری نشست تعامل قضایی و انتظامی در استان است.

سردار محمدسعید فاضل دادگر افزود: تعامل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، امنیت قابل قبولی را در استان رقم زده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های پلیس برای کاهش جرایم به ویژه اشاره کرد و افزود: به دنبال فراگیر کردن استفاده از شرکت‌های مراقبتی برای کاهش جرایمی مانند سرقت‌ها هستیم.

دادستان مرکز استان گلستان در جلسه امروز بر تقویت پلیس‌های تخصصی مانند آگاهی تاکید کرد و گفت: به روز کردن تخصص و روش‌های کشف جرم نیاز استان است و باید در دستور کار پلیس استان قرار گیرد.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی به موضوع قرارگاه جلب هم اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه کسانی که محکومیت قطعی دارند باید با سرعت جلب شوند.

دادستان سیدحسینی ادامه داد: افزایش گشت در محله‌ها درکاهش جرایم و افزایش احساس امنیت در مردم اثرگذار است.

وی با تاکید بر توجه پلیس به حقوق شهروندی گفت: پلیس در پیشانی برخورد با متخلفان و مجرمان قرار دارد و باید هنگام اعمال قانون بیشتر قانون و حقوق شهروندی را رعایت کنند معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این جلسه گفت: ۱۷۰ محله پرخطر از نظر وقوع جرایم خشن در استان شناسایی شدند.

حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی افزود: برنامه‌های پیشگیرانه برای کاهش جرایم خشن در این محله‌ها تدوین و سال آینده اجرایی می‌شود. میزان

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قضایی و انتظامی برای کاهش جرایم دستگاه قضایی نیروی انتظامی حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ فارسی گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران نیروی انتظامی مراغه در حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون باری فوتون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور تعداد ۷۵ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بود را کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان مراغه با اشاره به اینکه کارشناسان امر ارزش تقریبی این محموله را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با عوامل قاچاق از شهروندان خواست موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • ۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند