Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، بخشنامه استقبال از بهار ۱۴۰۰ را با محوریت ساماندهی کارگاه‌های ساختمانی و توقف همه فعالیت‌های ساخت و ساز در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهردار تهران ضمن صدور بخشنامه‌ای با تأکید بر بخشنامه‌های قبلی از جمله رعایت نحوه و میزان اِشغال معابر، پوشش موقت نما، رعایت ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی، نصب تابلو مشخصات پروژه، پوشش حصارکارگاهی طبق ضابطه و رعایت ضوابط جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، دستورالعمل استقبال از نوروز را با محوریت حوزه شهرسازی و معماری به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گلپایگانی در این خصوص گفت: با توجه به تداوم بیماری کرونا در کشور و تأکیدات انجام‌شده جهت حضور شهروندان در منزل و همچنین کاهش تردد در سطح شهر، برنامه‌های استقبال از بهار امسال همچون سال گذشته همراه با تمهیدات خاصی می‌باشد؛ به‌طوری‌که سعی شده تأمین آسایش شهروندان به‌طور ویژه‌ای مدنظر قرارگرفته و با توقف کلیه فعالیت‌ها و عملیات ساختمانی، سلامت کارگران، کارفرمایان و همکاران ما در دستگاه نظارت، موضوع محوری معاونت شهرسازی و معماری در طرح استقبال از بهار قرار گیرد.

وی افزود: بدین منظور برای ساماندهی عرصه ساخت و ساز بخشنامه‌ای با عنوان «طرح استقبال از بهار ۱۴۰۰» در دستور کار قرارگرفته که شامل موارد متعددی ازجمله بازپیرایی و اصلاح منظر عمومی کارگاه‌های ساختمانی است.

معاون شهرسازی گفت: همچنین برای آمادگی بیشتر شهر برای استقبال از نوروز در این بخشنامه تدابیر و محدودیت‌هایی برای ساخت وساز‌ها در کلیه پروژه‌ها اعم از دولتی و خصوصی و... اندیشیده شده است، که بر این اساس کلیه فعالیت‌های اجرائی از ۲۳ اسفند ماه تا ۵ فروردین و عملیات تخریب و گودبرداری نیز از ۲۳ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه ممنوع است؛ البته انجام تمهیدات لازم به منظور افزایش ایمنی، اجرای سازه نگهبان و پایدارسازی جداره گود، زیر نظر مهندس ناظر پروژه و با اعلام قبلی به اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران بلامانع است.

وی افزود: همچنین از همکارانمان خواسته ایم با صـدور اخطاریه برای املاک دارای عمـلیات گودبرداری، بر لزوم تسـریع در اجرا و تکـمیل سازه نگـهبان طبق نقـشه‌های مصوب به نحوی اقدام کنند که تا قبل از ۲۷ اسفند ماه پایداری لازم برای گود‌ها تأمین شود.

معاون شهرسازی و معماری گفت: از مناطق نیز خواسته ایم تا ۲۷ اسفند با صدور اخطاریه برای تاورکرین‌های (جرثقیل‌های برجی) رها شده و دارای خطر، ضمن بروزرسانی اطلاعات مربوطه در سامانه ناحیه محوری، موارد را به اداره کل معماری و ساختمان منعکس کنند.

وی با تأکید بر بازپیرایی کارگاه‌های ساختمانی در این بخشنامه افزود: پیگیری زیباسازی سیما و منظر کارگاه‌های ساختمانی از طریق تعویض حصار‌های کارگاهی مندرس و فرسوده، رنگ آمیزی حصار‌ها و توصیه به استفاده از گلدان در محل مناسب در کنار حصار‌های کارگاهی به طوری که مزاحمتی برای تردد وسایل نقلیه و یا افراد ایجاد نکند نیز مدنظر قرار گرفته است.

معاون شهردار تهران افزود: همچنین ایجاد نظم در محدوده کارگاهی از جمله رفع سد معبر ساختمانی و جمع آوری مصالح ساختمانی و یا نخاله ها، نصب علائم ایمنی و ترافیکی هشدار دهنده در قسمت‌های مختلف پروژه در کارگاه‌های ساختمانی و آزادسازی معابر پیاده وفق بخشنامه‌های ملاک عمل و ... جزء نکاتی است به آن توجه ویژه‌ای شده است.

گلپایگانی در پایان بیان کرد: از همکارانمان خواسته ایم به پیام‌های مردمی اعلامی در سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ مرتبط با این حوزه توجه مضاعف شده و با انجام تدابیر لازم، ضمن بازدید‌های مستمر در این ایام، از حسن اجرای این بخشنامه به خصوص در مورد پایش و رصد گود‌های رها شده مطمئن شوند، بر این اساس به منظور جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز نیز بر ضرورت فعالیت مستمر و محسوس اکیپ‌های شهربان به صورت شبانه روزی تأکید شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهر شهرداری نوروز بیمار کارگاه های ساختمانی شهرسازی و معماری استقبال از بهار ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب گفت: کلاس‌های درسی مختلط است و قرار هم نیست تفکیک جنسیتی داشته باشیم. همه شرایط دانشگاه آزاد مانند گذشته است و تغییری نداشتیم. ناطقان: «محمد نریمانی» رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به شایعه مطرح شده در فضای مجازی در خصوص تفکیک جنسیتی در این واحد دانشگاهی ضمن تکذیب آن گفت:  کلاس‌های درسی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب مختلط است و قرار نیست تفکیک جنسیتی در کلاس‌ها داشته باشیم و فقط در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی که معمولا حدود ۱۵ نفر در هر کارگاه و آزمایشگاهی شرکت می‌کنند، تفکیک داریم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب با بیان اینکه احتمالا برخی دانشجوها با دیدن شرایط تفکیک جنسیتی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای دانشجویان خانم و آقا تصور کرده‌اند که تفکیک جنسیتی در کل دانشگاه رخ داده است، اظهار کرد: در واقع همین کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز به تازگی از منظر جنسیتی تفکیک نشده و این اتفاق مربوط به سال‌های گذشته است و اینگونه نیست که تازه دست به چنین کاری زده باشیم و بیشتر به خاطر راحتی و آسایش دانشجویان است که با آسایش بیشتری در این محل لباس کار بپوشند و فعالیت داشته باشند.

نریمانی ضمن بیان اینکه معمولا دانشجویان برای حضور در کارگاه‌ها، خودشان هم تقاضا دارند که برای راحتی بیشتر این ساعات آموزشی به صورت جداگانه برگزار شود، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد تفکیک جنسیتی به کلاس‌های درس هم کشیده شود؟ بیان کرد: خیر، کلاس‌های درسی مختلط است و قرار هم نیست تفکیک جنسیتی داشته باشیم. همه شرایط دانشگاه آزاد مانند گذشته است و تغییری نداشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب تصریح کرد: در روال دانشگاه تغییری نسبت به سال‌های قبل ایجاد نشده و شاید دانشجوی جوانی یا کسی که اصلا دانشجو هم نبوده خواسته شیطنتی کند و چنین مطالبی را مطرح کرده که صحت ندارد. این روزها با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات برخی منتظر یک جرقه هستند تا آتشی را روشن کنند.

نریمانی افزود: نه در گذشته تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده و نه امروز از این دست طرح‌ها در دانشگاه اجرا می‌شود. آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها هم اگر از نظر جنسیتی به صورت جداگانه برگزار می‌شود، منوط به واحد تهران غرب نیست و در سایر واحدهای دانشگاه آزاد این شرایط جدا بودن خانم‌ها و آقایان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در تهران
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد