Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش رستمی، دارنده مدال طلای المپیک لندن برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ ازبکستان که گزینشی مسابقات المپیک توکیو نیز است، تصمیم به تغییر وزن خود گرفته  تا در دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی آسیا وزنه بزند و در این وزن برای المپیک توکیو امتیاز جمع کند؛ چرا که شاید از طریق امتیازی که در این وزن به دست می‌آورد و محاسبه آن در رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم، بتواند خودش را به سهمیه المپیک توکیو برساند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات قهرمانی آسیا که ۲۷ فروردین در ازبکستان برگزار می‌شوند، امتیاز بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارند؛ با توجه به این موضوع که کشور ما در این مسابقات تنها ۲ سهمیه تعیین شده دارد و همچنین حضور سهراب مرادی قهرمان المپیک ۲۰۱۶ در وزن کیانوش رستمی، به نظر می‌رسد رستمی مسیر سختی را برای حضور در المپیک در نظر گرفته است.

در همین ارتباط علی جباری، مربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: رستمی می‌خواهد در گزینشی‌ها و مسابقات انتخابی المپیک در وزن ۸۹ کیلوگرم شرکت کند و در آن وزن رکورد‌ها و وزنه‌های بالاتری نسبت به ۹۶ کیلوگرم ثبت کند. امتیاز خود را برای کسب سهمیه بیشتر کند تا در همان وزن ۹۶ کیلوگرم در المپیک شرکت کند.

جباری درباره احتمال آسیب دیدگی ورزشکاران به دلیل این تغییر وزن‌های متوالی گفت: کیانوش رستمی از قبل وزن کم کرده و در لیگ برتر هم با وزن ۹۱ کیلو گرم شرکت کرده، نتایج خوبی هم گرفته بود؛ اما این تصمیم خود کیانوش رستمی بوده و امیدوار است که شانس خود را تمام و کمال برای رسیدن به المپیک امتحان کند؛ چرا که برای حضور در وزن ۹۶ کیلوگرم باید وزنه‌های بالاتری را بزند و رکورد‌های بهتری را ثبت کند.

جباری درباره حضور کیانوش رستمی در اردو‌های تیم ملی گفت: امیدواریم که رستمی در این اردو میان بچه‌ها باشد؛ چرا که فکر می‌کنم اگر با تیم تمرین کند و در فضای تیم باشد از لحاظ انگیزشی برای خودش نیز بهتر است.

جباری درباره شرایط برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه برداری که در هفته‌های گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده بود، عنوان کرد: در تماس‌هایی که با او داشتم خدا را شکر حال عمومی اش بهتر است و شرایط بهتری را پشت سر می‌گذراند.

کیانوش رستمی در لیگ برتر وزنه برداری کشورمان که در اوایل اسفند به پایان رسید، توانست قهرمان دسته ۹۶ کیلوگرم شود و آمادگی خود را برای حضور در المپیک توکیو نشان دهد.

بیشتر بخوانید 

فینال لیگ برتر وزنه برداری/ گهر زمین سیرجان قهرمان جدید ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کیانوش رستمی وزنه برداری المپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مهم‌ترین خبر‌های ورزشی فارس در پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ را در این بسته خبری بخوانید.

فجر سپاسی میزبان نماینده کرمان در جام حذفی فوتبال
در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور، فجر شهید سپاسی شیراز فردا جمعه هفتم اردیبهشت از ساعت ۱۸ در ورزشگاه حافظیه شیراز میزبان گل گهرسیرجان است. حسین زمانی قضاوت این بازی را برعهده دارد.
رقابتِ زردپوشان شیرازی در لیگ دسته یک فوتبال هم حساس است و در پایان هفته بیست و هشتم با یک بازی کمتر نسبت به رقبا پس از خیبر خرم آباد چادر ملو اردکان با ۵۵ امتیاز در رده سوم جدول ایستاده اند. فجری‌ها پنج شنبه هفته آینده در هفته بیست و نهم این رقابتها، در یک بازی حساس؛ در ورزشگاه حافظیه میزان خیبر خرم آباد هستند.
*****************
فدراسیون کشتی، شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.
محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران یعنی سعید اسماعیلی عبور کند.
ستاره ۲۰ ساله‌ای که چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان آسیا بر سکوی نخست ایستاد. حالا کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده ایران در المپیک پاریس، گرایی و اسماعیلی را به مسابقات رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود، اعزام می‌کند.
در وزن ۶۰ کیلوگرم مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت تعیین ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس هم رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و امیررضا ده بزرگی از فارس و مهدی محسن نژاد به این مسابقات اعزام می‌شوند.
در وزن غیر المپیکی ۸۲ کیلوگرم هم با توجه به عملکرد نامناسب محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی سال‌های اخیر در وزن ۷۷ کیلوگرم و محرومیتش، مقرر شد به محمدعلی گرایی شانس مجددی برای حضور در ورزن ۸۲ کیلوگرم داده شود تا با نفر برتر رقابت‌های جام تختی به رقابت‌های رنکینگ مجارستان اعزام شود.
**************
سرمربی تیم بسکتبال لیموندیس از این بایشگاه جدا شد.
تیم لیموندیس شیراز در نخستین حضور خود در لیگ برتر بسکتبال با هدایت محمدرضا اسلامی، در مرحله مقدماتی در جایگاه هشتم ایستاد و در مرحله حذفی از پس شهرداری گرگان صدرنشین رقابت‌ها برنیامد از دور رقابت‌ها کنار رفت؛ حالا محمدرضا اسلامی مربی کرمانی لیموندیس اعلام کرده قصد ادامه همکاری با این تیم را ندارد.

دیگر خبرها

  • قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • سیل مانع حضور داوطلبان کنکور در جلسه امتحان شد
  • المپیک شگفتی‌ها
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی