Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، لطف الله ستاره روز دوشنبه در جمع خبرنگارن اظهار داشت: انبارهای مجوز دار؛ دارای پلاک مشخص، شناسنامه ثبت شده در سامانه هستند که که امکان دپو کالاهای احتکاری و قاچاق را به مالک آن نمی دهد.

وی ارزش پرونده های کشفی این شهرستان در سال جاری را ۳۴۰ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد.

رییس اتاق اصناف شهرستان ری با بیان اینکه افراد موظفند قبل از تأسیس هر نوع واحد صنفی یا اشتغال به‌ کسب و حرفه، نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کنند، گفت: ۳ هزار و ۳۶۶ جواز کسب طی یک سال اخیر برای اصناف شهرستان ری صادر شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول تاکید کرد: با اخذ پروانه، کسب و فعالیت صنوف به صورت رسمی و قانونی باعث رونق بازار خواهد شد و در این راستا انتظار می‌رود واحدهای صنفی دیگر که فاقد پروانه هستند برای رسمی بخشیدن به کسب و کار خود اقدام به دریافت پروانه کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ری اتاق اصناف شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۴ اتحادیه صنفی و ۲۸ هزار و ۳۳۷ عضو است، خاطرنشان کرد: یکهزار و ۵۱۷ جواز کسب طی یک سال گذشته تمدید شده است.

ستاره تاکید کرد: تمامی اصنافی که بدون مجوز در شهرستان فعالیت می کنند باید بدانند که بازرسان اتاق اصناف به دقت واحدهای صنفی دورترین و نزدیکترین بخش های شهرستان ری در زیر نظر دارند و با هرگونه نداشتن جواز کسب برخورد می شود.

این مسئول با بیان اینکه طی یک سال گذشته اتاق اصناف شهرستان ری از اداره اماکن درخواست پلمپ ۶ هزار و ۳۷۱ واحد صنفی را به جرایم مختلف داشته است، ابراز کرد: در همین مدت مجوز فک پلمپ ۶ هزار و ۲۵۰ اصناف مختلف نیز پس از طی مراحل قانونی صادر شده است.

ستاره یادآور شد: همچنین اتاق اصناف شهرستان ری از سال گذشته تاکنون براساس نداشتن پروانه کسب و یا باطل شدن پروانه کسب، مجوز فعالیت ۶ هزار و ۹۹ از اصناف مختلف شهرستان را صادر کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بازرسان اتاق اصناف شهرستان ری طی یک سال اخیر ۷۷ هزار و ۶۲۲ بازرسی را از اصناف داشته اند، گفت: یک هزار و ۷۹۴ تخلف در این مدت از اصناف شهرستان ری به ارزش بیش از ۸۷۵ میلیارد ریال کشف شده است.

ستاره افزود: بازرسان اتاق اصناف شهرستان ری در صورت شکایت مردمی از اصناف ظرف مدت ۴۸ ساعت موضوع را بررسی و نتیجه آن را به فرد شاکی اعلام می کنند که بر همین اساس ۶۱۸ شکایت طی سال گذشته تاکنون بررسی و ترتیب اثر داده شده است.

وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف شهرستان ری همکاری خوبی با سایر بخش های نظارتی شهرستان دارد، گفت: بازرسان این اداره ۲۸ مورد بازرسی با اداره صمت، ۱۰۵ بازرسی مشترک با شبکه بهداشت و دامپزشکی، ۲۹ مورد با اداره تعزیرات حکومتی، ۱۱۴ مورد با فرمانداری و بخشداری های مختلف، ۱۶۰ مورد با نیروی انتظامی و ۴۴ مورد با دادستانی طی سال جاری داشته است.

ستاره با بیان اینکه اتاق اصناف شهرستان ری سال گذشته فقط ۲ دفتر با ۱۷ پرسنل در سطح شهرستان داشته است، خاطرنشان کرد: امسال تعداد دفاتر این اداره به پنج و کارکنان آن به ۳۵ نفر در بخش های مختلف رسیده است تا اصناف برای انجام امور اداری خود به مرکز شهرستان مراجعه نکنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به احداث ساختمان جدید اتاق اصناف در بزرگراه شهید کریمی اشاره کرد و گفت: زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر خریداری شده که قرار است ۹ طبقه در آن ساخته شود تا ۴۴ اتحادیه صنفی شهرستان ری و نمایندگای ادارات خدمات رسان در آن مستقر شوند تا شاهد کاهش ترافیک و راحتی مردم باشیم.

برچسب‌ها شهرستان ری اصناف اتاق اصناف ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری اصناف اتاق اصناف ایران شهرستان ری اصناف اتاق اصناف ایران اخبار کنکور اتاق اصناف شهرستان ری پروانه کسب سال گذشته طی یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار کالای قاچاق در اهواز

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید محمود میرفیضی اظهار کرد: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی خوزستان با اقدامات اطلاعاتی یک انبار محل نگهداری کالای قاچاق را در شهرستان اهواز شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس با هماهنگی مرجع قضائی به محل اعزام و در بازرسی صورت گرفته تعداد ۶۹۹ دست لنت خارجی فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: کارشناسان ارزش کالای قاچاق مکشوفه را ۴۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار میرفیضی خبر داد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اهواز معرفی شد.

کد خبر 6091477

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در جاسک
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شهرستان جاسک
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود