Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:25:13 GMT

افزایش ۱۰ درصدی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۲۱۵۸

افزایش ۱۰ درصدی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ ناصر محمدی مدیر کل برنامه ریزی آمار و فناوری اطلاعات مرکز توسعه حل اختلاف در جلسه شورای مدیران این مرکز، به ارائه گزارشی پیرامون وضعیت صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف در ۱۱ ماهه سال جاری پرداخت و گفت: بررسی‌های آماری وضعیت صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف در ۱۱ ماهه سال جاری نشان دهنده رشد میزان مصالحه علی الخصوص در ماه‌های پایانی سال ۹۹ می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که میانگین کشوری میزان صلح و سازش از ۲۵.۱ درصد در اردیبهشت ماه به ۳۵.۷ درصد در بهمن ماه افزایش داشته است.

وی بیان داشت: تلاش و اهتمام جدی و مستمر همکاران در شعب شوراهای حل اختلاف سراسر کشور و نیز بخشنامه لازم‌الاجرا و به موقع، راهگشا و موثر مرداد سال گذشته ریاست قوه قضاییه و اسناد و برنامه‌های بالادستی و همچنین برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌ها راهگشا و عملیاتی و تدابیر و رویکردهای مصوب و ابلاغی مرکز در جهت افزایش میزان مصالحه و توصیه‌ها و ارشادات رئیس مرکز و همچنین توجه و پیگیری روسای کل دادگستری و روسای شوراهای حل اختلاف استانها، بی‌شک از عوامل و اثرات سازنده و چشمگیر در تحقق این امر مهم بوده است.

محمدی تصریح کرد: افزایش صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف و تداوم و توسعه این امر مهم و مبارک فارغ از اینکه عملکرد درخشان و کارنامه قابل قبول و در خور تقدیر شوراهاست، عامل مهمی در جهت افزایش میزان رضایتمندی مراجعین و جلوگیری و پیشگیری از اطاله دادرسی و همسوسازی اهداف با سند تحول و سند امنیت قضایی و منویات ریاست معظم قوه قضاییه است. انشالله روز به روز شاهد عملکرد موفق و تاثیرگذار شورا‌ها و تداوم و توسعه امر با همکاری تعامل سازنده و بیش از پیش و تنگاتنگ مرکز و استان‌ها باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صلح فناوری اطلاعات حل اختلاف حل اختلاف صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده است گفت: بیش از ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس استان منجر به مصالحه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار جمال سلمانی اظهار کرد: مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی افزود: با پای کار آمدن سازمان‌های حمایتی، و دخیل در حوزه آسیب‌های اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی می‌توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران و مددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۹ پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

سلمانی با بیان اینکه ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است، اضافه کرد: مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه‌اندازی شده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی حل و فصل شود بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: شهروندان می‌توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۵۸۰ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره‌مند شوند.

کد خبر 751140

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود