Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا متین ظهر امروز در جلسه ستاد امر به‌ معروف استان همدان درباره وضعیت مرغ در همدان و نبود آن در بازار اظهار کرد: این موضوع که می‌گویند مرغ در مرغداری بود اما در بازار شاهد کمبود بودیم، ضعف سازمان صمت نیست بلکه برعکس است.

وی گفت: اگر سازمان صمت کنترل نمی‌کرد مرغ وارد بازار همدان نمی‌شد و به استان‌های دیگر می‌رفت چراکه اختلاف قیمت مرغ در آن روزها با دیگر استان‌ها ۷ هزار تومان تفاوت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: این موضوع چند روز ادامه داشت و به دلیل گلایه آیت‌الله شعبانی موضوع در ستاد تنظیم بازار مطرح شد و مقرر شد میانگین قیمت استان‌های دیگر در استان همدان لحاظ شود چراکه ما پایین‌ترین قیمت مرغ را در بین استان‌ها داریم.

وی عنوان کرد: بازرسان سازمان صمت شبانه‌روزی پای‌کار هستند و از پنج اسفندماه نیز با ورود به مسئله توزیع مرغ و تخم‌مرغ ضمن جریمه کردن واحدهای متخلف تلاش کردیم مرغ باقیمت مناسب به دست مردم برسد.

متین با تشریح مشکلات موجود برای توزیع گوشت مرغ در استان و پایین بودن قیمت گوشت مرغ در همدان نسبت به استان‌های دیگر بیان کرد: به مرغداران گفتیم شما به ما ۲۵ تن مرغ دهید تا نیاز بازار استان برطرف شود و بقیه را به خارج از استان صادر کنید.

وی با اشاره به اینکه از آن زمان تاکنون ۵۴ پرونده تخلف تشکیل‌ و مورد بررسی قرارگرفته است اظهار داشت: عمده این پرونده‌ها که مربوط به ۲۱۲ واحد صنفی مرغ فروشی می‌شود بنا بر گزارش‌هایی که از طریق مردم به سامانه ۱۲۴ گزارش‌شده تشکیل‌ شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان درباره وضعیت آرد و نان نیز گفت: ما این مسئله را بررسی کرده و نظارت‌های لازم راداریم اما آرد همدان با اندکی اختلاف قیمت در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته و برای پخت نان مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آرد در مرز ایران به قیمت ۳۳۰ تومان فروخته می‌شود مطرح کرد: برای بحث آسیابانی ۷۰ درصد یارانه و برای برق یک‌بیستم این موارد یارانه‌های پنهانی است که دیده نمی‌شود با این‌ وجود مشکلات بسیاری وجود دارد کما اینکه به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و به‌صرفه نبودن کار برای نانواها افزایش قیمت نان نیز در دستور قرار دارد.

متین درباره مسئله کمبود روغن در بازار همدان نیز عنوان کرد: ما هیچ‌گونه کمبودی در این عرصه نداریم اما مردم به دلیل ضعف مادی بارها به فروشگاه‌ها مراجعه کرده و اقدام به خرید می‌کنند به‌گونه‌ای که فقط در یک مورد تنها در یک روز ۸۰ تن روغن توزیع شد اما بعدازظهر همان روز یک عدد روغن در فروشگاه‌های هدف پیدا نمی‌شد.

تا ۲۵ اسفند روزانه ۱۲۰ تن مرغ منجمد در بازار توزیع می‌شود

وی با بیان اینکه در این بخش ما توانایی برخورد با مردم را نداریم و چنین اجازه‌ای نیز قانون به ما نداده است، اظهار کرد: ذخیره روغن ما برای استان تا ۱۴۰۰ مهیا و آماده است و در این مسئله هیچ کمبودی نداریم کما اینکه با تولید روزانه ۱۵۰ تن روغن چهار استان دیگر را پشتیبانی می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: طی ۱۲ روز گذشته هزار و ۵۹۸ تن روغن خوراکی توزیع‌شده و توزیع به‌صورت روزانه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: توزیع روغن در شهرستان‌ها و روستاهای استان انجام‌شده و یا در حال انجام است تا مشکلی در این بخش برای مردم پیش نیاید.

متین اظهار کرد: در بخش شکر نیز ما مشکلاتی داریم اما به‌شخصه تعهد می‌دهم شکر مورد نیاز همدان تا تیرماه ۱۴۰۰ با قیمت ۸ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار عرضه شود کما اینکه ۲۰ هزار تن شکر ذخیره داریم که صرفاً در فروشگاه‌های بزرگ استان توزیع می‌شود.

وی درباره وضعیت برنج و نحوه توزیع آن با اشاره به اینکه برنج هندی با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در بین اقشار کم‌درآمد و کارخانه‌ها توزیع می‌شود گفت: از توزیع این نوع برنج در بازار امتناع کرده‌ایم که چراکه با این کار مشکلاتی ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان مطرح کرد: سهمیه برنج پاکستانی استان نیز به مقدار ۵ هزار ۸۲۱ تن در نظر گرفته‌شده که از این مقدار ۳ هزار و ۸۹۲ تن توزیع‌ شده است.

وی با بیان اینکه در بخش مرغ منجمد نیز تا ۲۵ اسفند روزانه ۱۲۰ تن در بازار توزیع می‌شود افزود: از ۲۵ اسفند تا پایان این ماه قرار است روزی ۲۰۰ تن مرغ منجمد را از مرغداران تحویل بگیریم.

متین درباره گرانی میوه نیز با بیان اینکه در این بخش توجیهی نداریم چراکه صادرات سبب بروز چنین وضعیتی شد عنوان کرد: مهم‌ترین مسئله ما در این بخش مربوط به دو میوه سیب و پرتقال می‌شود که برای رفع این مشکل نیز هزار تن سیب و پرتقال خریداری‌شده تا در شب عید مردم با مشکلی روبه‌رو نباشند.

وی تصریح کرد: باوجود پایین آمدن نرخ دلار قیمت کالاها بالا رفته که متأثر از سیاست‌های اقتصادی کشور مبنی بر محدودیت واردات به دلیل کمبود ارز و دیگر مسئله‌هاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تشریح وضعیت کنونی بازار و مشکلات به وجود آمده برای سرمایه‌گذاران مطرح کرد: اگر مشکلات ارزی کشور برطرف شود بسیاری از مشکلات نیز برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان کمبود کالا گرانی مرغ منجمد نظارت رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان معدن و تجارت استان همدان رئیس سازمان صنعت توزیع می شود استان ها تن روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند

محمدعلی نیکبخت در پایان جلسه هیئت در پاسخ به سؤال مبنی بر کنترل قیمت بازار گوشت و مرغ گفت: «برای تنظیم بازار بسترسازی تولید را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از طریق یکنواختی تولید، نوسانات بازار را از نظر کمی و قیمتی به حداقل برسانیم. عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

به گزارش ایلنا، وزیر کشاورزی با بیان اینکه برخی کار‌های بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در حوزه تخصیص ارز کالا‌های اساسی در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ بهترین سال برای تامین ارز کالا‌های اساسی بود و ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت با اشاره به اینکه تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان ۷۰ هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است، یادآورشد: در هیچ میوه فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالا‌ها تامین شده و گرانی برخی کالا‌ها ناشی از کمبود کالا نیست.

وی بیان داشت: وقتی حداکثر سازی تولید اتفاق می‌افتد قطعا بر اساس قانون عرضه و تقاضا، قیمت به تعادل می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تک به تک محصولات را رصد می‌کنیم، گفت: برنامه تولید و تنظیم را بررسی می‌کنیم و بر اساس پیش بینی‌های که صورت می‌گیرد اگر مازاد بر نیاز داشته باشیم ما بدون هیچ گونه محدودیتی صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

نیکبخت در مورد خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: تمام تلاش ما این است که محصولات کشاورزی را به سمت صنعت، بازرگانی و تجارت گره بزنیم این موضوع در سال ۱۴۰۲ در دستور این وزارتخانه بود و امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تجربه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دست آوردیم در سنوات آینده با حداقل خطا این پروژه را اجرا می‌کنیم، اضافه کرد: صنایع غذایی هم به عنوان بخشی از زنجیره تولید که مسئولیت فرآوری خام محصولات کشاورزی را برعهده دارد مورد توجه ما است و باید در خدمت تولید کننده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: با هماهنگی که با صاحبان صنایع به صورت مرتب انجام می‌شود به دنبال آن هستیم که آن‌ها به سمتی بروند که محصولات مازاد کشاورزان را بخرند.

نیکبخت افزود: در مورد برخی از محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه‌های روغنی سیاست ما بر این است که تا می‌توانیم دولت به عنوان خرید تضمینی ورود پیدا نکند تا بازرگانانی که کار واردات این محصولات را انجام می‌دهند و یا کارخانجاتی که محصولات در این حوزه تولید می‌کنند، محصولات کشاورزان را خریداری و فرآوری کنند.

دیگر خبرها

  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود