Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@06:03:15 GMT

اصفهان در اولویت طرح جامع با رویکرد نوین قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۲۴۴۸

اصفهان در اولویت طرح جامع با رویکرد نوین قرار گرفت

گروه استان‌ها- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از بین ۵ شهر پایلوت برای تهیه طرح جامع با رویکرد نوین، اصفهان به دلیل وجود ساختارهای نهادی، آمادگی دستگاه‌ها مدیریت شهری و هماهنگی مدیریت شهری در اولین اولویت تهیه طرح قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پیش از ظهر امروز علیرضا قاری قرآن در جمع خبرنگاران با اشاره به تشریح عملکرد سازمان راه و شهرسازی اظهار داشت: بر اساس وظایف تفویض شده این سازمان در 5 بخش حوزه توسعه، مدیریت و منابع انسانی، فنی و مهندسی، مسکن و ساختمان، معماری و شهرسازی و املاک و حقوقی انجام وظیفه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعتبارات در دو بخش حوزه راه و ساختمان تقسیم بندی شده باوجود ترکیب اعتبارات این دو حوزه ولی ساختار هر کدام به صورت مجزا تعریف می‌شود که اعتبارات به صورت ملی و استانی تعریف می‌شود. در سال مالی 98 حدود 76 میلیارد تومان مجموع تخصیص اعتبارات که از مهر 99 تا کنون به 169 میلیارد تومان رسیده که افزایش 120درصدی را داشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه 80 درصد اعتبارات اخذ شده، گفت: حدود 15درصد نقد و ما بقی اسناد خزانه است در سال 99 حدود 100 درصد افزایش تخصیص داشتیم و نشانه آن افتتاح پروژه هاست.

وی ادامه داد: اعتبارات بعدی مربوط به زمین و مسکن است که در سال گذشته 74 میلیارد اعتبار بود و اکنون بالغ بر 120 درصد است.

قاری قرآن تصریح کرد: در هر دو حوزه راه و ساختمان هم افزایش بودجه و هم تخصیص اعتبارات داشته و هزینه‌های جاری مبالغ ثابت است و باید درآمد را کسب کنیم هزینه‌های جاری این دستگاه‌ها که دولتی است کاملا ثابت هستند و بیشتر حقوق پرسنل است و اگر عملکرد عمرانی بیشتر باشد این سهم بیشتر می‌شود عدد 200 میلیارد که پیش بینی شده اگر محقق شود حدود 26 میلیارد بودجه جاری بالغ بر 88 درصد کارهای عمرانی است  هرچه سطح عملکرد عمرانی بالاتر برود سهم عمرانی بیشتر می‌شود و این یک شاخص خوبی است بین دو بخش راه و مسکن که حدود 10درصد هزینه جاری و 90 درصد عملکرد عمرانی است.

8.5 درصد بودجه‌های جاری امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است

 وی با اشاره به کاهش بودجه جاری سازمان در سال جاری، اظهار داشت: 8.5 درصد بودجه‌های جاری کاهش داشته و باوجود افزایش حجم عملیات پروژه‌های عمرانی مجبور به کاهش پرداختی حقوق کارکنان نسبت به سال گذشته بودیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آن را جبران کنیم با این حال همکاران با تمام قوا در بخش عمرانی فعالیت‌های بسیاری انجام دادند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه اجرایی مهندسی و ساخت در کل استان 11هزار و500کیلومتر طول راه داریم که بخش‌های مختلف دارد و بخش راه‌های اصلی، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی است.

25 پروژه در حوزه راه فعال شدند

وی افزود: در سال جاری در حوزه راه پروژه‌های 8 سال قدمت وجود دارند که مشکل اعتباری داشتند این پروژه‌ها احصا و در حال حاضر  23 پروژه شامل 6 مورد تقاطع غیر هم سطح در کل استان، 9 پروژه دو بانده کردن جاده‌ها، 3 مورد تعریض و تکمیل پل کلیشاد و آبنیل، تکمیل تونل، ساماندهی کنار گذرها  فعال شدند اعتبار پروژه‌های در حال ساخت 2500 میلیارد ریال است به این 23 پروژه دو پروژه اضافه خواهد شد محور کمربندی غرب و 30 کیلومتر دو بانده کردن که در حال مناقصه است و عملیات آن آغاز خواهد شد.

قاری قرآن با بیان اینکه یک محور استراتژیک وجود داشت که باید انجام می‌شد، گفت: این محور مبارکه بروجن است که حدود 30 کیلومتر این محور انتخاب پیمانکار شده و در حال کار است، این پروژه از برنامه زمان‌بندی جلوتر است و 7 کیلومتر قبل از ولادت حضرت علی (ع) به بهره برداری رسید و ما بقی در سال آینده تکمیل خواهد شد و همچنین محور چادگان هم از جمله محورهای مساله‌دار بود  که آن هم انجام شد و به زودی افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: از این 25 پروژه تا پایان سال 7 پروژه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و مابقی در سال آتی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه ساختمانی چندین پروژه داریم که اعتبارات آن استانی بود و 8 پروژه دارای 91800میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

قاری قرآن با اشاره به اینکه پروژه بدون اعتبار  را شروع نمی‌کنیم اظهار داشت : در حوزه زیر ساختی 1000میلیارد ریال بودجه نیازاست و در حوزه مسکن دو بخش داریم مسکن مهر از 16 سال پیش آغاز شد و در اصفهان حدود 160هزار واحد بود از این تعداد99 و3 دهم درصد پروژه کامل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: وضعیت مسکن مهر در استان اصفهان بسته شده و حدود نیم درصد از بار باقی مانده و تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: پروژه اقدام ملی با هدف گذاری یک میلیون واحد در کشور و سهم استان 70780 واحد مسکن آغاز شد در 3 مرحله 94105 ثبت نام کردند و 21443 واجد شرایط اولیه تا کنون و 13089 تایید نهایی شدند و قرار بود زمین دولتی تخصیص بیابد که کاملا آماده ساخت باشد در این راستا اقدامات لازم انجام شد.

قاری قرآن با اشاره به اینکه 55 درصد متقاضیان واریز وجه کردند، اظهار داشت: 11599 نفر افتتاح حساب و 9549 نفر اقدام به واریز وجه کردند و به 8543 نفر پروژه اختصاص یافت.

افتتاح پروژه‌های دریایی و بندری بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی به روایت تصویر6 پروژه بندری در استان بوشهربا حضور راه و شهرسازی افتتاح شدوزیر راه و شهرسازی‌: صادرات کالا از بنادر کشور 7 درصد افزایش یافت/ افزایش ظرفیت بنادر ‌به 280 میلیون تن ‌


مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: یکی از اهداف طرح اقدام ملی مسکن، بومی بودن افراد است که باعث جذب مهاجر نشود و بومیان همان منطقه بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: پروژه های بازآفرینی شهری استان اصفهان در اصفهان، کاشان، سمیرم، خمینی شهر، نجف آباد شهرضا و نایین انجام می‌شود تعداد شهرهای مصوب شده در محدوده بافت فرسوده استان 103 شهر هستند.

قاری قرآن تصریح کرد: اعتبارات پروژه‌های بازآفرینی مجزا ازسایر حوزه‌هاست، پروژه ها شامل آسفالت معابر، احداث مجتمع ورزشی، احداث فرهنگسرا و سرای محله است در 9 ماهه 99 تعداد 349 پروژه انجام شد و فعالیت اداره نظام مهندسی مقررات ملی و کنترل ساختمان 932 میزان صدور پروانه اشتعال به کار و میزان ارتقا پروانه اشتغال به کار 1289. و میزان صلاحیت جدید پروانه اشتعال به کلر 444 میزان تمدید پروانه اشتعال به کار 2907 تعداد آزمون ورود به حرفه مهندسان 3 و تعدادبازدید در بخش نظارت عالیه 455 مورد است.ِ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه مسکن کار دیگری انجام شده گفت: همانطور که ساختمان ساخته می‌شود نظارت بر عملکرد ساخت و ساز در حوزه های مختلف شهری توسط این اداره کل با اختیارات وزیر انجام می‌شود پروژه باید منطبق بر مفاد قانون باشد در غیر اینصورت اخطار داده می‌شود و در صورت عدم توجه به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: 107 شهر استان اصفهان مطابق برنامه‌ریزی های به عمل آمده و تامین اعتبار انجام شده تا پایان سال برای 19 شهر باقیمانده فاقد طرح تفضیلی قرارداد مربوطه منعقد می‌شود.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: سابقه تهیه آخرین طرح جامع اصفهان به اواخر سال 60 برمی‌گردد که اعتبار ریالی انجام شده و مرحله دوم طرح جامع ازطرف اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تامین شده و تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شوند از بین 5 شهر پایلوت برای تهیه طرح جامع با رویکرد نوین اصفهان به دلیل وجود ساختارهای نهادی امادگی دستگاهها مدیریت شهری و هماهنگی مدیریت شهری در اولین اولویت تهیه طرح قرار گرفت.

وی با بیان حوزه املاک گفت: املاک بحث پر تنش و پر مسئولیت دارند و مشکلات بسیاری در حوزه واگذاری و حفاظت از آنها به وجود می آورد از یک طرف وظیفه اصلی تامین زمین برای مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در اخذ سند اراضی ملی و موات داخل محدوده تحصیل اراضی و موات داخل حریم عملکرد خوبی در 9 ماهه امسال داشته است.

وی افزود: کمربندی غرب به فلاورجان و بعد خمینی شهر وصل خواهد شد و پروژه‌های باقی مانده به زودی تکمیل خواهند شد.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: ملاک عمل ما در پروژه ها داشتن زمان بندی مشخص با اعتبار مشخص است نمی‌توان وارد پروژه‌ای شد که اعتبارات لازم را نداشته باشد چرا که نمی‌توان زمان اتمام پروژه را اعلام کرد وقتی پروژه ملی بزرگ شد نیاز به برنامه‌های دقیق دارد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تصادفات باید جاده‌ها دو بانده شوند تا از بروز تصادفات منجر به فوت جلوگیری شود و دو مسیر در مسیرهای اصلی مانده که دو بانده شود که به زودی تکمیل می‌شود در حقیقت بعد از آن تمامی راه‌های اصلی دو بانده خواهند شد.

قاری قرآن با اشاره به اینکه قطار سریع السیر یک پروژه ملی است، اظهار داشت: با گذشت زمان به مشکلات زیادی برخورده و به دنبال تامین اعتبار و زمان بندی مشخص برای این پروژه هستیم ساختار پروژه محوری برای انجام پروژه‌های بزرگ لازم است این پروژه تا کنون 3 بار تغییر پیمانکار داشته و مشمول مسائل مختلف داخلی و بیرونی شده امیدواریم در آینده سرعت انجام این پروژه بیشتر شود و چون با مسائل تحریم مواجه هستیم نمی‌توان برای اتمام آن زمان مشخص کرد.

هدف از ورود مجری خارجی به طرح اقدام ملی مسکن اصفهان پایین آوردن قیمت تمام شده برای فرد متقاضی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی ضوابط خاصی دارد هر فرد در نهایت زمین را خودش استفاده می‌کند، گفت: هیچگونه امکان جا به جایی برای افراد در این طرح وجود ندارد؛ این واحدها به هیچ وجه قابل واگذاری نبوده و اکنون افراد نمی‌توانند فیش‌های آن را به فرد دیگری واگذاری کنند.

قاری قرآن ادامه داد: دولت در ساخت مسکن ملی دخالتی ندارد، فقط زمین و تعیین ضوابط ساخت و ارائه تسهیلات بر عهده دولت است، شیوه نامه از ابتدا مشخص کرده بود برای جلوگیری از پراکندگی، در هر استان قیمت مصوبی برای طرح اقدام ملی تعیین شود تا سازنده بر اساس آن اقدام کند.

وی افزود: مبنای قیمت مصوب اقدام ملی فهرست بها بوده است، که دو میلیون و 50 هزار تومان برای هر متر اعلام شده است، شاخص تعدیل اعلامی توسط سازمان برنامه و بوده نیز نیز برای این مبلغ مصوب شده و به دستگاه‌هایی که قرار است قرارداد را ببندد ابلاغ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در شهر بهارستان تفاهم نامه اولیه با انجمن انبوه‌سازان انجام شد تا مسکن اقدام ملی ساخته شود، اکنون دو قیمت مصوب به شرکت‌های ساخت اعلام شده که می‌توانند بر اساس آن اقدام کنند، هدف از این کار پایین آوردن قیمت تمام شده برای فرد متقاضی است.

قاری قرآن گفت: راه و شهرسازی طرف قرارداد با شرکت مجری نبوده و فقط سیاست‌گذار و تعیین کننده قیمت ساخت است، این موضوع که انبوه سازان در بهارستان با قیمت پایین‌تری با شرکت ترکیه‌ای توافق کرده است تصمیم هیئت مدیره این شرکت و متقاضیان بوده است واین شرکت سابقه فعالیت در ایران دارد و تمام ظرفیت‌هایش ایرانی است.

انتهای پیام/166/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان کل راه و شهرسازی استان اصفهان طرح اقدام ملی قاری قرآن مدیریت شهری انجام شد خواهد شد طرح جامع تهیه طرح دو بانده پروژه ها حوزه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه  مهمترین مولدسازی تاریخ در حوزه مسکن در حال رخ دادن است گفت:   بیش از ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است  که برای  این پروژه ها  یک ریال متقاضی واریز نکرده و این پروژه ها هیچ وام بانکی ندارند و هیچ  ریالی در بودجه به این پروژه ها  تخصیص داده نشده  است و تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی  بیش از ۱۰۰هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

بذرپاش بیان کرد: هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و به سال های آتی انتقال می دهیم.

او بیان کرد:  گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است  که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود  اما فاصله هزینه ها  با پرداختی ها بسیار است و امسال نیاز است که  بانک ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش توضیح داد: در حوزه  صنعت شهرها تا به امروز  تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد منعقد شده است. 

وزیر راه و شهرسازی  از هدف گذاری یک میلیون زمین روستایی خبر داد و گفت: تا به امروز ۶۷۰هزار زمین تامین شده و امیدواریم یک همتی صورت گیرد و تا تابستان یک میلیون زمین  روستایی را تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند