Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:16:47 GMT

۴۳ مرکز مثبت زندگی در یزد به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۲۵۷۵

۴۳ مرکز مثبت زندگی در یزد به بهره‌برداری رسید

به گزارش ایرنا مدیرکل بهزیستی استان یزد در این مراسم گفت: مراکز مثبت زندگی مراکزی است غیردولتی که بر اساس بند چهار ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پروانه فعالیت دریافت  کردند.

علی محمدبخش افزود: در مراکز یاد شده مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی که شامل ۲۲ خدمت در سطح اولیه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه است را ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول خاطرنشان کرد: از نکات مورد توجه مراکز زندگی در مقایسه با طرح ها و برنامه های گذشته سازمان بهزیستی، استقرار نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروه های هدف می باشد به طوریکه بخش اعظم خدمات پیش بینی شده در بستر الکترونیک با امکان رصد و نظارت و پایش دقیق قابل ارائه می باشد که علاوه بر انضباط، تسریع خدمات را مهیا می سازد. 

همچنین در مراکز مثبت زندگی  که برای تردد افراد دارای معلولیت نیز مناسب سازی شده، مقرر شده است، خدماتی از جمله اجرای برنامه های آگاهسازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، پیشگیری از معلولیت ها و اجرای برنامه های غربالگری بینایی- شنوایی و اوتیسم پیشگیری از طلاق در راستای تحکیم بنیان خانواده برای زوج هایی که در سال های اولیه زندگی مشترک هستند، به صورت کاملا رایگان ارائه شود. 

 در حال حاضر تعداد  ۱۶ هزار و ۴۵۵ پرونده معلولین و مددجویان استان شامل ۳۴ هزار و ۴۷۰  نفر در اختیار مراکز قرار گرفته است و در حال پایش و به روز رسانی پرونده ها و آماده فعالیت پس از افتتاح رسمی می باشد.

امروز ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور راه اندازی شد. 

برچسب‌ها یزد مراکز مثبت زندگی حسن روحانی سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد مراکز مثبت زندگی حسن روحانی یزد مراکز مثبت زندگی حسن روحانی سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

به گزارش قدس خراسان، سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی