Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی به بهانه رزرو یا فروش بلیط تورهای نوروزی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و تمایل مردم به سفر، مسافرت در این ایام به دلیل وجود ویروس کرونا متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود و بدون شک فعالیت تورهای مسافرتی نیز متأثر از این موضوع بسیار محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این‌حال، مجرمان سایبری با تبلیغ دروغین تورهای داخلی و خارجی به دنبال کلاه‌برداری از شهروندان هستند و با درج تبلیغات دروغین و فریبنده در فضای مجازی ابتدا اعتماد افراد را جلب کرده و سپس مبالغی را به عنوان خرید بلیط، رزرو هتل و … از شهروندان دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: تبلیغ و ثبت‌نام تورهای نوروزی در دوران محدودیت‌های کرونایی با قیمت‌های فریبنده از طریق تبلیغات در فضای مجازی یکی از شگردهای افراد سودجو بوده و در موارد متعددی شهروندان تحت تأثیر این تبلیغ‌ها قرارگرفته و مبالغ هنگفتی را در اختیار این افراد سودجو قرار می‌دهند.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: شهروندان در خرید بلیط و رزرو تورهای مسافرتی دقت لازم را به عمل‌آورده و به سایت‌های معتبر مراجعه و از قرار دادن اطلاعات شخصی و بانکی خود به سایت‌های نامعتبر جدا خودداری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی این سایت به ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان پلیس فتا کلاه برداری کلاه برداری اینترنتی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار وحید مجید اظهار داشت: با تمرکز بر سه هزار صفحه، یکهزار و ۴۰۰ نفر که عمدتاً کلاهبردار بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی، واریز وجه را نخستین اقدام برای کلاهبرداری از متقاضیان و مراجعان صفحات فروش سلاح عنوان کرد و افزود: فروشندگان پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه، مشتریان را از کانال مورد نظر خارج می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند.

رئیس پلیس فتای فراجا به برخورد با قدرت نمایی و ایجاد ترس در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عده‌ای از اراذل و اوباش برای ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

سردار مجید از شناسایی و مسدود شدن ۹ هزار و ۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد خبر داد و گفت: یکهزار و ۶۰۰ نفر از گردانندگان این صفحات دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس فتا فراجا هشتم اردیبهشت نیز از آغاز طرح عملیات پلیس فتا، علیه «تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی» در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا، ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در زمینه رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

سردار مجید با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست ضمن مشارکت و همکاری با پلیس در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • فروش اینترنتی دارو
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند