Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،تبیین و گفتمان سازی علمی و عالمانه و پژواک تاثیرات گام نخست انقلاب در جهان اسلام از اهداف این همایش بود که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به برگزاری موفق بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی در سال گذشته این همایش را برپا کرد.

در این همایش حجت الاسلام قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در سخنانی گفت: این همایش پژواک بین‌المللی بیانیه گام دوم را رصد می‌کند، چراکه برخی می‌پنداشتند بیانیه داخلی است و قبل از آنکه داخلی باشد تمدنی، فراملی و بین‌المللی است و در واقع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تحولی در علوم انسانی است و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: ویژگی دوم همایش این است که بر نگاه به بیانیه محصور نشده بلکه با بیانیه به افق‌های دوردست نگاه کرده است و به جای اینکه تمرکز بر متن داشته باشد نوعی رویکرد اخباری‌گری به بیانیه داشته باشد و با بیانیه به افق‌ها نگاه می‌کند.

حجت الاسلام قمی گفت: این بیانیه بیانیه‌ای نیست که جمود بر متن داشته باشد بلکه باید با نگاهی به شرایط اجتماعی، تاریخی، محیطی و بین‌المللی هدف غایی بیانیه و مسیر نهایی بیانیه را در نظر داشته باشد و با جمودگرایی مخالف است؛ بیانیه ترسیم‌گر وضع آینده و ضمانت بخش استمرار حرکت در آینده و منشور انقلاب اسلامی و ناظر به حرکت تمدنی است که با تحلیل منطقی، منصفانه و مشفقانه جهت آینده را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه هدف و نگاه اصلی در این بیانیه چیست؟ کجا باید برویم؟ هدف اصلی متن و مؤلف چه بوده است؟ گفت: بیانیه به‌عنوان راهنما برای ما باشد که انقلاب اسلامی ما مانند بقیه انقلاب‌های جهان بازتاب‌های فرامرزی دارد و در منطقه و در عرصه بین‌الملل تأثیرات خاص خودش را داشته است که این تأثیرات انقلاب یک امر طبیعی است و کسی نمی‌تواند مانع آن شود

برگزاری کمیسیون‌های تخصصی گام دوم انقلاب و جهان اسلام و انقلاب اسلامی و آورده‌های تمدنی از دیگر برنامه‌های صبح امروز همایش بود که به صورت مجازی اجرا شد.

رونمایی از سه جلد کتاب شامل ۱ هزار و ۵۷۶ صفحه مقالات علمی نشست‌ها و مصاحبه‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

این همایش عصر امروز با برگزاری پنل‌های تخصصی و سخنرانی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به کارخود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب حوزه علمیه قم گام دوم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر امیر عبداللهیان به گامبیا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

به گزارش ایسنا، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

 امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه به گامبیا رفت
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد گامبیا ترک کرد
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا
  • سفر امیر عبداللهیان به گامبیا
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود